2024-05-01, 15:05
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandyhall
Men den första bandyhallen i Sverige blev i stället Svenska Fönster Arena i Edsbyn, som invigdes den 22 september 2003.
Nu då, det spelar väl ingen roll hur man spelade 2003? Spelas bandy nu med byte till svart boll inomhus?

Står att det saknades väggar så regn kan ha påverkat också.
Citera
2024-05-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Jaha, men han som skrev på ett sätt att det brukar spelas inomhus och att det inte skulle vara ett problem som jag förstod hans inlägg eller hur tolkade du det?
Dom flesta elitklubbarna har idag tillgång till hall och då belyningen är/blir annorlunda så är det bra med test under nya förutsättningarna.
Citera
2024-05-01, 15:08
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom flesta elitklubbarna har idag tillgång till hall och då belyningen är/blir annorlunda så är det bra med test under nya förutsättningarna.
Skulle inte kalla det inomhus om man inte har väggar utan enbart ett tak. Som att säga jag är inomhus om jag har ett paraply och går ut.
Citera
2024-05-01, 15:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jaha, men han som skrev på ett sätt att det brukar spelas inomhus och att det inte skulle vara ett problem som jag förstod hans inlägg eller hur tolkade du det?

TS skrev ett utdrag av vad denne länkade till:

"Tanken är att den i första hand kommer att användas i inomhushallar."
Citera
2024-05-01, 15:10
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
TS skrev ett utdrag av vad denne länkade till:

"Tanken är att den i första hand kommer att användas i inomhushallar."
I första hand är inte samma sak att det inte blir ett problem utomhus med regn och mulet eller hur?
Du kommer med efterhandskonstruktioner.
Citera
2024-05-01, 15:10
Medlem
Citat:
Skulle inte kalla det inomhus om man inte har väggar utan enbart ett tak. Som att säga jag är inomhus om jag har ett paraply och går ut.
Det var första säsongen innan hallen blev klar numera är det en hall samt som sagt dom flesta har.
Citera
2024-05-01, 15:11
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Det var första säsongen innan hallen blev klar numera är det en hall samt som sagt dom flesta har.
Men inte 2003 som ni kallade "inomhus" det eller hur?
Citera
2024-05-01, 15:14
Medlem
Citat:
Men inte 2003 som ni kallade "inomhus" det eller hur?
Den kallades hall och blev sedan inomhushall, men vad har historien med testet som sker i nutid/framtid?
Citera
2024-05-01, 15:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
I första hand är inte samma sak att det inte blir ett problem utomhus med regn och mulet eller hur?
Du kommer med efterhandskonstruktioner.

Det ska ju initialt inte spelas utomhus med regn och mulet.

Dessutom är det ett test och skulle man testa utomhus och det blir problem så kommer det att framgå. Du får det att låta som att det bara är att lägga ner med en gång.

I fotboll spelar man ju med orange boll ibland vid snö. Inget säger att man inte kan ha olika färger på en bandyboll beroende på väderlek.
Citera
2024-05-01, 15:20
Medlem
Jag har sett en endaste bandymatch i hela mitt liv och det var helt jävla omöjligt att följa med i matchen till följd av att bollen var nästintill helt osynlig. Nu ser jag det som väldigt osannolikt att det blir ytterligare en match för min del men om det trots allt skulle ske så välkomnar jag en svart boll. Allt som gör det enklare att se vad som händer på isen.
Citera
2024-05-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag har sett en endaste bandymatch i hela mitt liv och det var helt jävla omöjligt att följa med i matchen till följd av att bollen var nästintill helt osynlig. Nu ser jag det som väldigt osannolikt att det blir ytterligare en match för min del men om det trots allt skulle ske så välkomnar jag en svart boll. Allt som gör det enklare att se vad som händer på isen.
Det gäller att kunna "spelet", hur ofta ser du pucken, ofta förstår man på rörelsemönster på spelarna
Citera
2024-05-01, 15:32
Medlem
Citat:
Det gäller att kunna "spelet", hur ofta ser du pucken, ofta förstår man på rörelsemönster på spelarna

Jo visst, men det är dubbelt så många på isen i bandy och i hockey går pucken väsentligt långsammare, dessutom är den svart. Det är således oerhört mycket lättare även för ett otränat öga att hänga med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in