• 4
  • 5
2024-05-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Väldigt fokus på elpriset, men nätavgifterna eller vad kostnaderna utöver själva elen ska kallas bara ökar och ökar. Blir ett antal "extra elräkningar" per år.

Saknar tiden när du kunde förhandla bort nätavgiften när det var elbolagen som tog ut den
Senast redigerad av Akrobaten 2024-05-01 kl. 12:15.
Citera
2024-05-01, 11:54
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Märks att du är obildad. Du kör säkert en törstig amerikansk veteranbil och äter kött.
Obildad? Jag är avsevärt både intelligentare än dig samt avsevärt mer bildad än dig. Kött är väldigt nyttigt för människor, vi människor har hörntänder förstår du. Detta har att göra med att människor är omnivorer, vi kan inte ens syntetisera vitaminer eller aminosyror, utan behöver dessa från näring i maten. Du är bara en klant här på flashback. Ett litet troll som skriver strunt från mammas källare. Du är en useless eater.
Citera
2024-05-01, 11:58
Medlem
Citat:
Helt fel tänkt.
Du vill inte lägga ut 100k för att du vill fortsätta köra bil. Men vad är din bil värd för dig när du och alla vi andra har avlidit pga ett klimat som vi inte kan leva i?

Vad i mitt inlägg säger att jag har bil???
Citera
2024-05-01, 12:04
Medlem
Finns en anledning varför man inte ska spendera pengar på tidningar för dom flesta är skit, bättre investera dom pengar istället.
Citera
2024-05-01, 12:05
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Obildad? Jag är avsevärt både intelligentare än dig samt avsevärt mer bildad än dig. Kött är väldigt nyttigt för människor, vi människor har hörntänder förstår du. Detta har att göra med att människor är omnivorer, vi kan inte ens syntetisera vitaminer eller aminosyror, utan behöver dessa från näring i maten. Du är bara en klant här på flashback. Ett litet troll som skriver strunt från mammas källare. Du är en useless eater.

Du har ju fel men jag känner igen din typ. Du gnäller över höga elpriser istället för att inse behovet av förändring. Dela gärna med dig av den propaganda du har tagit del av så att vi kan bekräfta det.
Citera
2024-05-01, 12:09
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Vad i mitt inlägg säger att jag har bil???

Du är alltså inte alls intresserad av att förändra något till det bättre, utan ställer bara retoriska frågor. Jag tror att vi är dödsdömda. För många är som dig. Ni sätter er ner med armarna i kors och surar.
Citera
2024-05-01, 12:18
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Du har ju fel men jag känner igen din typ. Du gnäller över höga elpriser istället för att inse behovet av förändring. Dela gärna med dig av den propaganda du har tagit del av så att vi kan bekräfta det.
Jag har aldrig fel. Och nej jag äger inte ens någon bil, så du hade helt fel kring någon "amerikanare". Jag däremot har 100 % rätt beträffande dig. Du känner inte mig, ingen i min liga skulle någonsinn bli vän med en loser som dig.
Citera
2024-05-01, 13:03
Bannlyst
Många köper en massa onödigt för flera tusen i månaden. De har vant sig utav reklamen i brevlådan att det här ingår i vanlig konsumtion. Många är så dumma i huvudet att de tror att köpa kuddar, prydnadssaker, cigg, snus, alkohol, julpynt, påskpynt, krämer, schampon, kläder varje månad, dricksglas, muggar, köksprylar, köksmaskiner, datorer, tv, ljudanläggning är en grundkonsumtion man måste ha.
Men om du har något att sitta på och sova i, bostad med dess fasta utgifter, mat och hygien så behöver du inte köpa mer förrän något går sönder!
Men media och reklam får oss att tro vi vill köpa en massa saker, media är mentalt smuts och det är mest vänstersmuts som producerar media.
Citera
2024-05-01, 13:07
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag har aldrig fel. Och nej jag äger inte ens någon bil, så du hade helt fel kring någon "amerikanare". Jag däremot har 100 % rätt beträffande dig. Du känner inte mig, ingen i min liga skulle någonsinn bli vän med en loser som dig.

Jag hade välkomnat dig in i mina kretsar om du hade varit villig att lämna den grop som propagandan satt dig i. Men så länge du lever i din förnekelse så är du dessvärre endast slöseri med dyrbart syre.
Citera
2024-05-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlandErland
Många köper en massa onödigt för flera tusen i månaden. De har vant sig utav reklamen i brevlådan att det här ingår i vanlig konsumtion. Många är så dumma i huvudet att de tror att köpa kuddar, prydnadssaker, cigg, snus, alkohol, julpynt, påskpynt, krämer, schampon, kläder varje månad, dricksglas, muggar, köksprylar, köksmaskiner, datorer, tv, ljudanläggning är en grundkonsumtion man måste ha.
Men om du har något att sitta på och sova i, bostad med dess fasta utgifter, mat och hygien så behöver du inte köpa mer förrän något går sönder!
Men media och reklam får oss att tro vi vill köpa en massa saker, media är mentalt smuts och det är mest vänstersmuts som producerar media.

Fast eftersom du hänger på FB så har du internet. En helt onödig sak som man kan dra in på. Och du knappar dina meddelanden på något, så du har nog en mobil eller dator också. Den kan man också leva utan. Det är lyxkonsumtion och leder bara till dumheter, sätter griller i huvu't på'n.
Citera
2024-05-01, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Fast eftersom du hänger på FB så har du internet. En helt onödig sak som man kan dra in på. Och du knappar dina meddelanden på något, så du har nog en mobil eller dator också. Den kan man också leva utan. Det är lyxkonsumtion och leder bara till dumheter, sätter griller i huvu't på'n.
Det är sant, men det mesta sköts via internet idag och mycket post går via internet, så där blir en avvägning av behov.
Citera
2024-05-02, 11:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Enligt DN:

https://www.dn.se/ekonomi/svenskars-...priserna-okar/

Det här är en artikel som får mig att klia mig i huvudet.
Är det 1:a aprill eller är det så att tidningen inte har något att skriva om?
Är det en klick-bait? Man skall klicka på artikeln för att strax upptäcka den lilla dolda meningen "utan att behöva dra ned på andra utgifter"? Alltså, att de flesta lever upp hela lönen varje månad och om elen går upp så får man dra in på något annat, till exempel Thailandsresorna?

PÅ 1980-talet, innan vi stängde ner kärnkraften, var elen billig och folk böt från oljeeldat till eluppvärmt. (Borde inte Miljöpartiet lyfta fram det som en vinst för miljön?) Sitter man med en stor eluppvärmd villa så kan nog högre elpriser kännas. Det fick vi erfara efter putins invastion av Ukraina, när elpriset skenade.

Men 57%? Så många bor inte ens i småhus. Mindre än 20% av alla hushåll har el som energikälla för uppvärmning, 60% av dem har värmepump. Efter lite räknande så är det alltså ca 8% som har direktverkande el.

För dem som bor i lägenhet innebär 10% dyrare el 50-100 mer i månaden.
För den som bor i småhus med fjärrvärme så innebär 10% dyrare el 50-100 mer i månaden.
För den som bor i småhus med värmepump innebär 10% dyrare el 300-500 mer i månaden.

Dessa grupper omfattar 92% av svenska hushåll. Vem är det som inte klarar en sådan kostnadsökning?

Eller trollar DN bara?

De bara larvar sig för att jaga klick!
Hur många klarar en inte oväntad utgift på 5000 kr utan att behöva dra ner på något annat? 20%? Hur många klarar intte en oväntad utgift på 5000 kr även om de drar ner på annat? 2%?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in