2024-05-01, 11:26
Medlem
Nionde kompaniet?

Det går nog ett tag. Testa vetja.
Citera
2024-05-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur lyckas han ha samma reg.nummer på alla bilarna.
Man beställer nya skyltar från transportstyrelsen skulle jag tro. Jag har lyckats sabba tre skyltar på min veteranbil under två års tid, det är bara beställa.
Citera
2024-05-01, 22:28
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det är en skröna, det har aldrig hänt.
Jodå .
Har både gjort det själv och sett andra göra det .
Mycket pengar att spara då man var ung och fattig .
Vi grabbar i byn körde flera dieselgolfar med "samma" nummerplåtar från en bensingolf under flera år för att slippa betala den dyra kilometerskatten på den tiden .

Pendlade 100 mil i veckan på den tiden så med ryssdiesel på fat och ingen kilometerskatt fanns stora pengar att spara och risken att bli stoppad av polisen i Norrlands glesbygd för 20-40 år sedan var lika obefintlig som nu .

"Turbojonken" hade 3 amazoner i olika trimgrader med samma nummerplåt och chassinummer .
En besiktad som ombyggt fordon med B21ET och 5-petad låda som daily driver .
En ej besiktningsbar med BMW-6:a , Getraglåda och jätteturbo
En rörramsbil med glasfiberflip fram och bak , glasfiberdörrar , plastrutor , fuelcell , 350 med dubbelturbo och 8-3/4 bakaxel .
Alla tre var lackade likadant , hade nummerplåt och skattemärke bak .
Citera
2024-05-02, 18:38
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jodå .
Har både gjort det själv och sett andra göra det .
Mycket pengar att spara då man var ung och fattig .
Vi grabbar i byn körde flera dieselgolfar med "samma" nummerplåtar från en bensingolf under flera år för att slippa betala den dyra kilometerskatten på den tiden .

Pendlade 100 mil i veckan på den tiden så med ryssdiesel på fat och ingen kilometerskatt fanns stora pengar att spara och risken att bli stoppad av polisen i Norrlands glesbygd för 20-40 år sedan var lika obefintlig som nu .

"Turbojonken" hade 3 amazoner i olika trimgrader med samma nummerplåt och chassinummer .
En besiktad som ombyggt fordon med B21ET och 5-petad låda som daily driver .
En ej besiktningsbar med BMW-6:a , Getraglåda och jätteturbo
En rörramsbil med glasfiberflip fram och bak , glasfiberdörrar , plastrutor , fuelcell , 350 med dubbelturbo och 8-3/4 bakaxel .
Alla tre var lackade likadant , hade nummerplåt och skattemärke bak .
Du har rätt till 100%....har inte en jävla aning varför jag skrev så....totalt hjärnsläpp.....jag har ju för fan gjort det själv, både på en charger, en malibu etc.

Note to self: Det är ett jävla handikapp att vara dum I huvudet ☝️
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in