Citat:
Ursprungligen postat av
aki04
Hej
Detta är bara en liten tanke jag haft men låter er bedöma hur trovärdigt detta är och om det skulle fungera .
Låt oss säga att jag har en bil , en hel vanlig Volvo tex , där jag får stora problem där något dyrt måste bytas fort men kostar skjortan . Inget är sönder men riskerar gå sönder och då kommer det kosta ännu mera .
Om vi säger att bilen är en v90 eller liknande , att man lämnar in den i en verkstad man litar på , går hyr en bil av samma modell och byter ut alla delar från lånebilen och sätter dom in i sin egna . Sen kör man tillbaka lånebilen och låtsas som inget hänt . Tror ni detta har någonsin hänt ? Låter som en väldigt rolig experiment om ni hört något som detta innan 🤣
Det är ju en del rent praktiska problem.
Det är väldigt ovanligt att man kan välja exakt vilken bil man ska hyra. Man får välja vilken klass det ska vara, typ WV Golf, men du kan lika gärna få en Peugeot i samma storlek.
De bilar som hyrs ut är skapligt nya. Det finns inga bilar att hyra som är så gamla att det inte är vagnskadegaranti kvar.
Hyrbilarna har alltid GPS-tracker. Om du skulle lyckas byta nån del och det upptäcks kan de se om bilen stått stilla länge hemma hos någon.