2024-04-30, 07:26
  #121
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Antikorruptionsexperten Louise Brown säger i ett inslag i Sveriges Radios "P1 Morgon" att Sveriges korruption numera ligger på "sydeuropeisk nivå". Hon hävdar vidare att "den grå sektorn" står för 20% av BNP och att anledningen till korruptionsöktningen och att "brottsligheten i Sverige blossat upp på ett kraftfullt sätt på ett fåtal år", beror på den "svenska mentaliteten", "senfärdighet i systemet" och "naivitet.

Känns detta igen? Vad beror denna snabba korruptionsöking i Sverige på i så fall? Hur kommer Sverige till rätta med detta problem?

Louise Brown börjar prata 7 minuter och 12 sekunder in i programmet:
https://sverigesradio.se/artikel/polisens-sakerhetschef-om-lackorna-till-gangkriminella-relationer-ar-ett-riskomrade-som-vaxer

Ja, det är ju bara att börja uppifrån och meddela nedåt att utgifter och beslut kommer nagelfaras. Ja och sen faktiskt tillse att det blir så också. Dom som fuskar får sparken och blir portad från tjänstemannasidan. Är det folkvalda måste det såklart komma fram så att väljarna vet.

Till exempel är det är ju lite komiskt att Kinberg Batra verkar komma undan. Samma vecka var det en annan politiker som gjort exakt samma sak (dock var det en sexuell relation). Denne åtalades. Batra får fan knappt en varning.

Landshövding brukar förvisso vara sista hållplats för inkompetenta politiker. Men det är kanske på tiden att M tar handen från henne. Frånta henne alla uppdrag inom statliga bolag.

Allt det här kräver dock politisk vilja. Systemet är ju lite av ett självspelande piano där dom på toppen såklart inte vill sätta dit dom under. För det skulle äventyra deras egna småfuskande.
Citera
2024-04-30, 07:41
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Antikorruptionsexperten Louise Brown säger i ett inslag i Sveriges Radios "P1 Morgon" att Sveriges korruption numera ligger på "sydeuropeisk nivå". Hon hävdar vidare att "den grå sektorn" står för 20% av BNP och att anledningen till korruptionsöktningen och att "brottsligheten i Sverige blossat upp på ett kraftfullt sätt på ett fåtal år", beror på den "svenska mentaliteten", "senfärdighet i systemet" och "naivitet.

Känns detta igen? Vad beror denna snabba korruptionsöking i Sverige på i så fall? Hur kommer Sverige till rätta med detta problem?

Louise Brown börjar prata 7 minuter och 12 sekunder in i programmet:
https://sverigesradio.se/artikel/polisens-sakerhetschef-om-lackorna-till-gangkriminella-relationer-ar-ett-riskomrade-som-vaxer

Lögn , våra politiker säger Sverige är minst korrupta så det så
Citera
2024-04-30, 07:42
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det har faktiskt rätt lite att göra med utomeuropeiska invandrare.
Visst många bidragsfuskar mm..

Men korruptionen som vi ser nu i kommuner och myndigheter kommer uppifrån inte från botten i samhället.
Systemhotande korruption kommer från toppen i Samhället inte botten.

Det är inte några utomeuropeiska invandrare som influerat Anna kinberg batra, det är ju folk på samma nivå som henne själv som hon tagit intryck av.
Sen spelar hon spelet sämre än de andra och åker ditt på det är något helt annat.
De andra i toppen blir förstås förbannade och rädda.
Idioten kan ju få andra att granska oss mer!


Gör inte dessa människor en björntjänst och lägg den typen av problem på invandringen.
Du skyddar dom.

Ja och nej. Det är samma korrupta svin som står för båda fenomenen.
De politiker som tvingat på svenska befolkningen MENA pack är de som är de korrupta.
Citera
2024-04-30, 07:53
  #124
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Alla härinne som försöker att skylla även det här på invandrarna borde fan vakna och komma in i matchen.....det är fortfarande Svenskar som styr det här landet och invandrarna har ju inte själva bjudit in sig...
Ta clownen Löfven t.ex. Hur många symboliska välbetalda "uppdrag" har inte han fått av FN?? Undrar varför? Inte fan beror det på hans otroliga kompetens eller? Clownen kan ju knappt Engelska!
Och vem var det som tog bort och inte vill återinföra tjänstemanna ansvaret?? Även där, Svenskar!

Som sagt, vakna för helvete! Svenskar är inte så otroligt goa och hederliga som vissa försöker få det att låta som. Tvärtom skulle jag säga.

Ger du ett gäng talanglösa outbildade clowner tillgång till andras pengar, aka skattepengar, helt utan ansvar så får du korruption!
Citera
2024-04-30, 08:01
  #125
Medlem
Kokkashugis avatar
"Vi såg det inte komma"
Citera
2024-04-30, 08:29
  #126
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Att Sverige har en svart ekonomi större än många andra europeiska länder har varit känt länge, dock har svensk media av någon outgrundlig anledning (*hånskratt*) inte varit så sugna på att rapportera om det.

Länge tillät svenska politiker invandrare ha de facto skattefria företagszoner i svenska städer (eftersom det ser bättre ut i statistiken än att de är arbetslösa, och när fenomenet växt sig tillräckligt stort blir det rasistiskt att vilja göra något åt det). Endast på senare tid har man hört sporadiska yrvakna utspel om att det är fel att klippa sig för en hundring eller att få bilen tvättad för 50 spänn, vilket är politiskt korrekt så länge man riktar sin ilska mot presumtiva svenska konsumenter av svarta tjänster. Precis som myten om att det är efterfrågan från svensk medel- och överklass som driver knarkhandeln.
Citera
2024-04-30, 08:44
  #127
Medlem
Sverige är ju under belägring men det är så det ska vara, som en naturlag för oss att vi ska fortsätta med detta, det känns både bra och hundra procent rätt!

Masspsykos är ju västvärldens främsta vapen, ryssen och nordkorea har inte en chans i den grenen!
Citera
2024-04-30, 08:47
  #128
Medlem
En växande klass av parasiter som suger på folkets skattepengar. Det är låtsasjobb som Batra, det är det genomkorrupta SIDA och det sk biståndet, det är kommunpampar, "kommunikationsdirektörer", det är myglet kring Nya karolinska för 20 miljarder minst, det är kriminella babbeklaner osv osv.

Vi behöver en ny politisk kraft som tar itu med det här. Korruption ska straffas. Batra ska få sparken och jobba som städare. Lägg ner korrupt bistånd. Åtala folk. Lagstiftningen hänger inte alls med.
Finns enorma resurser att frigöra.
Citera
2024-04-30, 09:30
  #129
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Antikorruptionsexperten Louise Brown säger i ett inslag i Sveriges Radios "P1 Morgon" att Sveriges korruption numera ligger på "sydeuropeisk nivå". Hon hävdar vidare att "den grå sektorn" står för 20% av BNP och att anledningen till korruptionsöktningen och att "brottsligheten i Sverige blossat upp på ett kraftfullt sätt på ett fåtal år", beror på den "svenska mentaliteten", "senfärdighet i systemet" och "naivitet.

Känns detta igen? Vad beror denna snabba korruptionsöking i Sverige på i så fall? Hur kommer Sverige till rätta med detta problem?

Louise Brown börjar prata 7 minuter och 12 sekunder in i programmet:
https://sverigesradio.se/artikel/polisens-sakerhetschef-om-lackorna-till-gangkriminella-relationer-ar-ett-riskomrade-som-vaxer

Det beror på att vi litar på myndigheter till förbannelse i det här landet, men vanligt folk har ingen aning på om vad som pågår ute på svenska myndigheter och ute i kommunerna.

Nu senast var det ju Kinberg Batra som var i blåsväder pga sin vänskapskorruption. Det är sannolikt toppen på isberget.

Skattetutten är god att suga på för de som får möjlighet att göra så.
Citera
2024-04-30, 09:36
  #130
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"brottsligheten i Sverige blossat upp på ett kraftfullt sätt på ett fåtal år",
Vad beror denna snabba korruptionsöking i Sverige på i så fall?

Importerar vi befolkning från länder med annan syn på kusingifte och klanmentalitet så blir det så här också. Ingen raketforskning, direkt.
Citera
2024-04-30, 09:47
  #131
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Håller med.

Somalierna som skiljer sig på pappret för att mannen och kvinnan skall få varsin lägenhet av soc och sedan hyr de ut den ena svart.

Eller som säger att pappan är död eller kvar i Somalia för att få underhållsstöd för alla tio barnen. Fast det är naturligtvis pappan som är den hon kallar sin "nya man".

Eller afghanen som är 30 men säger att han är 17 och som på dagen behandlas som ett småbarn av tanterna som tar han om honom, men på natten ligger de med honom.

Eller pizzerian eller mataffären i Orten som ägs av en kusin till den lokale klanledaren/maffiabossen. Hur många tror att deras verksamhet är hederlig och seriös?

Och nu finns de även på myndigheterna. De har handläggare på Migrationsverket som släpper in klanmedlemmar och avslår rivaler. Ibland tar de betalt i "natura" av kvinnor som vill ha uppehållstillstånd.

Och de har riksdagspolitiker, tex den somaliska kvinnan från Göteborg som klanröstades in sist. Och nu talas det öppet om att de har infiltrerat polisen. Polisen som rycker ut när du behöver hjälp kan i värsta fall vara en gängkriminell mördare i polisuniform...

Sedan fortsätter den mer traditionella svenska vänskapskorruptionen givetvis också. Kommunstyrelsens ordförandes barn har också börjat med politik. Och tänka sig, det går riktigt bra och de tjänar redan stora pengar på det även de, osv.

Sammantaget framstår Sverige nu mycket riktigt som en totalt genomkorrumperad, mångkriminell röta.

Jag var glad när Ulf Kristersson lovade att ta tag i problemen när han tillträdde. Det lät som han förstod hur allvarligt läget var när han i regeringsförklaringen talade om att det blir ett långsiktigt arbete och att det kan bli sämre innan det blir bättre.

Men numera verkar han mest ägna sig åt att vifta med regnbågsflaggan samtidigt som Sverige brinner.

Min bedömning är nu att landet är bortom all räddning och kommer att brinna ner till grunden. Och att vi som lever här får anpassa oss till att leva i ett ruttet, kriminellt helvete, alternativt flytta.

Väl skrivet, lätt för den vanliga svensken att "blunda" för allt sånt här då man kör sitt race gå till jobbet, systembolaget, melodifestivalen och tacos.

Och det jag noterar från olika sorters föreläsningar och inom psykiatrin är att trenden går mot att inte läsa nyheter för att inte fylla på med negativa tankar, föreläsaren kan gå så långt att säga "Jag har valt att sluta läsa nyheterna!" Sen klappar man händerna, vilken hjälte.

Man blir uppmuntrad att inte läsa nyheter och inte bry sig om korruptionen och förfallet, fyll på med positiva tankar.
Citera
2024-04-30, 09:52
  #132
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Importerar vi befolkning från länder med annan syn på kusingifte och klanmentalitet så blir det så här också. Ingen raketforskning, direkt.
Det är den här typen av förenklingar som gör att meningsfull probleminsikt saknas hos alltför många svenskar. Det är något som handlar om mentalitet - precis det som Brown säger (se trådstarten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in