2006-08-17, 00:45
Medlem
lepops avatar
Att det ens är någon som tar SSU på allvar förvånar mig, samma sak med deras moderparti. Jag kan förstå att man rent ideologiskt kallar sig för socialdemokrat, men jag kan inte förstå varför man väljer att lägga sin röst på dem efter alla skandaler och smutskastningar.
Citera
2006-08-17, 01:54
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Varför beter sig SSU som svin?

Socialdemokrater i allmänhet, med få undantag, är obildade uppkomlingar. Som har hittat trappstegen till de politiska köttgrytorna - yrkesframgång och karriär i övrigt är i stort settt utesluten -genom att gläfsa rätt fraser på arbetarkommunmöten, partiexpeditioner, fackmöten etc. via bred käft och allmänt konforma åsikter, som uppskattas av partiöverheten och bedömande trojkor.

Nivån under gläfser ungvalparna, och försöker likna de vuxna. Men som med alla ouppfostrade lågkategoriavkommor så beter dom sig om möjligt ännu mer vulgärt. Det är det vi ser och upplever av denna red trash kategori.
Citera
2006-08-17, 02:13
Medlem
Snygg propaganda av SSU om inte annat... Tveksamt dock om det biter på någon annan än den obildade förstagångsväljaren.

Märkliga alternativ på en av stadsfrågorna där:

alla ska ha ett jobb, hur? -
rött - sänk arbetsgivaravgifterna
blått - sänk a-kassan

Citat:
På tal om detta, varför vinner Sossarna hela jävla tiden? ... är människor rädda för förändring eller?
Precis så tror jag att det är. Folk har det trots allt i allmänhet riktigt bra i sverige, något jag inte tror är sossarnas förtjänst utan snarare vi svenskars driftiga rationella och lite perfektionistiska mentalitet... tilläggas bör kanske att personer bakom framgångsrika företag som verkligen drar in pengar till stadskassan knappast röstar rött.
Citera
2006-08-17, 09:50
Medlem
evilones avatar
puckon

jag tycker att om en person har viljan att bli politiker så ska han bli diskvalificerad från början.

kolla på de som är politiker nu, arbetsskygga latmaskar som bara gynnar sig själva(spelar ingen roll vilket parti det gäller).

förbjud ungdomsförbund.

istället kan man lotta ut platser i riktsdag och regering men helst lämna ut makten till eu så slipper vi dessa övergödda alkoliserade rasistiska(sjödin)
självgoda asen.
Citera
2006-08-17, 11:17
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hahahahaaaaaa! Vilket fantastiskt, underbart självmål!

I nästa veckas avsnitt:

Nils Larsson startar ett företag och upptäcker att "skulle vi följa alla lagar och kommunala förordningar som finns skulle vi knappt få bedriva någon verksamhet alls".

Skrämmande omedvetenhet hos ssu om vem det är som styr och skapar dessa lagar, väldigt likt Bosse Ringholms upprördhet över att "Polisen är ju så djävla slöa"...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in