2024-04-27, 17:20
Medlem
bonerkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det låter som en extremt dålig idé. Alla har inte bank-ID. Jag har inte det och jag är utlandssvensk dessutom. Jag bör inte tvingas på det heller, då jag ändå har hängt på forumet i princip exakt 16 år nu.

Men jag menar inte att hela flashback ska bli användbart för bara BANK-ID-personer utan att det ska mer fungera som en ventil för de som är trötta på troll och aktivister.
Citera
2024-04-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonerkuk
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Bara som en test-ballong?

Väldigt få Flashbackare skulle våga uttrycka sig om det inte vore för inbillad anonymitet så det vore döden för Flashback.
Citera
2024-04-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Väldigt få Flashbackare skulle våga uttrycka sig om det inte vore för inbillad anonymitet så det vore döden för Flashback.

Men en del hade inte brytt sig. Jag skriver samma saker på andra sociala medier och säger samma saker irl som jag postar på flashback. Jag har inget och dölja.

Däremot så har du nog rätt när det kommer till omogna hjärntvättade hatare som beskyller alla världens problem på invandrare och bögar (nu pratar jag inte om kritik mot kriminella och en invandring som landet kanske inte hanterar). Dessa människor är fega irl och skulle inte våga säga att skit. Och inte så konstigt för annars hade alla normala & intellektuella människor tagit avstånd.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-04-27 kl. 18:20.
Citera
2024-04-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men en del hade inte brytt sig. Jag skriver samma saker på andra sociala medier och säger samma saker irl som jag postar på flashback. Jag har inget och dölja.

Du möjligtvis men sett till det stora flertalet som inte klarar av att ens uttrycka sig civiliserat så är det nog väldigt få (det är väl de med diagnos möjligtvis) som skulle uttrycka sina åsikter. Helt enkelt för att de begriper hur korkade de framställer sig själva.
Citera
2024-04-27, 18:24
Medlem
Citat:
Du möjligtvis men sett till det stora flertalet som inte klarar av att ens uttrycka sig civiliserat så är det nog väldigt få (det är väl de med diagnos möjligtvis) som skulle uttrycka sina åsikter. Helt enkelt för att de begriper hur korkade de framställer sig själva.

Mjo, vissa är extremt omogna. I synnerhet folk som ska hata invandrare för att vara invandrare (och inte typ klaga på folk som missköter sig som en minoritet gör då detta behöver inte vara rasism, eller inse att vi inte kan rädda halva jordklotet, ta emot massa kriminella/våldsamma utan att göra Sverige till en dystopi).
Eller typ irrationellt hat mot folk som är lite annorlunda, bögar, trans o.s.v.
Tycker det förstör diskussionen. Vissa beter sig som om man vore 14 på det intellektuella planet. Menar sådär pratade folk i lågstadiet i skolan och även då var det extremt ovanligt då många var rätt intelligenta redan då.
Blir det lättare för folk att hata/demonisera andra grupper? Vad får dessa ut på det? Ta ner andra för att lyfta sig själv?
Tycker det är så överdrivet och visar att dessa är osäkra i sig själv. Ofta bottnar deras hat i något helt annat. Typ trasig uppfostran/uppväxt, eller andra svåra upplevelser och orättvisor i livet, avsaknad av manlig eller kvinnlig förebild. Man har inte fått kärleken och annat viktigt i livet som andra har fått genom livet så man hatar på alla som verkar vara glada och får kärlek av sina nära och kära.
Man tål inte se andra att vara glada och lyckliga. Riktigt miserabla typer som är så. Ofta lockas dessa till anonyma miljöer vilket ger en helt felaktig bild utav Sverige, dess invånare och demografi. Majoriteten är ju inte alls sådana. Svenskarna är väldigt toleranta, snälla, moderna och intelligenta, inte rasister eller homofober. Vissa försöker dock göra rasism/hat mot minoriteter och homofobi till något "svenskt" vilket är en motsägelse då det är motsatsen till svenskarnas värderingar.
Internet används i propagandasyfte, alltså man bör ta allt man läser här med en nypa salt. Mest troligen är en del del mutor är involverade("sponsring"), en del agenter som har sin politiska agenda, tror dock inte att flashbacks alla mods är med på detta utan att det blivit infiltrerat. Folk verkar inte fatta hur sårbart internet är, hur lätt det är att hjärntvätta folk via det.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-04-27 kl. 18:37.
Citera
2024-04-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Mjo, vissa är extremt omogna. I synnerhet folk som ska hata invandrare för att vara invandrare (och inte typ klaga på folk som missköter sig som en minoritet gör då detta behöver inte vara rasism, eller inse att vi inte kan rädda halva jordklotet, ta emot massa kriminella/våldsamma utan att göra Sverige till en dystopi).
Eller typ irrationellt hat mot folk som är lite annorlunda, bögar, trans o.s.v.
Tycker det förstör diskussionen. Vissa beter sig som om man vore 14 på det intellektuella planet. Menar sådär pratade folk i lågstadiet i skolan och även då var det extremt ovanligt då många var rätt intelligenta redan då.
Blir det lättare för folk att hata/demonisera andra grupper? Vad får dessa ut på det? Ta ner andra för att lyfta sig själv?
Tycker det är så överdrivet och visar att dessa är osäkra i sig själv. Ofta bottnar deras hat i något helt annat. Typ trasig uppfostran/uppväxt, eller andra svåra upplevelser och orättvisor i livet, avsaknad av manlig eller kvinnlig förebild. Man har inte fått kärleken och annat viktigt i livet som andra har fått genom livet så man hatar på alla som verkar vara glada och får kärlek av sina nära och kära.
Man tål inte se andra att vara glada och lyckliga. Riktigt miserabla typer som är så. Ofta lockas dessa till anonyma miljöer vilket ger en helt felaktig bild utav Sverige, dess invånare och demografi. Majoriteten är ju inte alls sådana.

Och det är det som är problemet enligt mig... Annars tror jag på bank-id då det fungerar ypperligt på andra forum. De forumen är dock lite mer seriösa, framför allt tar de som driver dessa forum ansvar.
Citera
2024-04-27, 18:58
Moderator
impieteers avatar
Censur och yttrandefrihet --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2024-04-27, 19:09
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummar
Med tanke på att viss information loggas och sparas på Flashback så borde dom kunna få bort den där skiten, om dom verkligen ville.

Exakt så. Dessutom är det ofta exakt samma skit med tex samma mailadress fl***@pro**.com tex. Inget svårt att skriva dtt skript som blockar sådant skräp. Om det är något som verkligen kan döda ett forum så är det spam.

Bankid är dock inget jag skulle använda mig av
Citera
2024-04-27, 19:32
Medlem
Merwinnas avatar
Otur när du tänkte nu? Hela grejen med Flashback är ju att man ska kunna vara anonym.
Citera
2024-04-27, 19:32
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonerkuk
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Bara som en test-ballong?
Starta ett eget forum där det krävs bank id för att logga in så får du se om det funkar, 😀.
Citera
2024-04-27, 19:35
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Tror inte att bank id skulle vara bra på något forum egentligen, skulle vara kul att se om det funkade på tex de olika eskortsidorna, 😁.
Citera
2024-04-27, 19:42
Medlem
Till alla som är så skraja för bankidgrejen. Det går ju att lösa superenkelt och samtidigt behålla anonymitet.

Tex, du väljer användarnamn, får en engångångskod som är del av ett nyckelpar, du går vidare till tredje part, verifierar med bankid och får matchande kod från nyckelparet som låter dig slutförs registreringen på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in