2024-04-27, 14:35
Medlem
bonerkuks avatar
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Bara som en test-ballong?
Citera
2024-04-27, 14:41
Bannlyst
Med tanke på att viss information loggas och sparas på Flashback så borde dom kunna få bort den där skiten, om dom verkligen ville.
Citera
2024-04-27, 14:42
Medlem
De som tycker att detta låter som en bra idé får nog lova att sätta upp en autogirodonation på lämplig summa så själva serverstruktur m m runt denna nya del bli så säker att de tre återstående svenska storbanker är huvudägare av Bank-id litar på Flashback och inte helt går i taket.
Citera
2024-04-27, 14:46
Medlem
Neroxxs avatar
Det är väl en idé däremot tror jag inte att den avdelningen kommer att få många användare som använder. Bank-ID förstör liksom tanken med att det ska vara anonymt (även ifall reggen sker dolt så att säga).
Citera
2024-04-27, 14:48
Medlem
bonerkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är väl en idé däremot tror jag inte att den avdelningen kommer att få många användare som använder. Bank-ID förstör liksom tanken med att det ska vara anonymt (även ifall reggen sker dolt så att säga).

Ja, man vill ju vara anonym, men samtidigt stryps ju möjligheten till en ärlig diskussion som det är nu, och flashback känns döende.
Citera
2024-04-27, 14:48
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonerkuk
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Varför vill du att ett forum ska kräva att man identifierar sig.

Skulle aldrig ge ut min bankid.
Citera
2024-04-27, 14:49
Medlem
OneTaps avatar
tycker de e inte värt risken för tänk om de blir hackat oxå läcks alla idéntiteter ut
Citera
2024-04-27, 14:51
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Eller så skapar du ett nytt och fräscht forum där folk identifierar sig med bank-ID så får vi se ifall det forumet konkurrerar ut flashback.

Tror inte det.
Citera
2024-04-27, 14:57
Medlem
triptykens avatar
Har inte sett för mycket av det. Finns en massa kukar på FB visst men jag skulle inte vara här om jag inte var ute efter kukarna (Heyoooo!) - sen finns det han lallaren som fått nåt psykbryt om Ukraina och postar sina länkbuntar ingen läser innan dom raderas, vilket seriöst är tungt för mods skulle jag anta

Plus gillar anonymiteten finns ett värde i att ha det som väger enormt mycket tyngre än annat
Citera
2024-04-27, 15:27
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:

Var inte själva grundtanken med Flashback att du skulle kunna vara anonym? Det är lite det som är tjusningen med det hela! 🙃👍
Citera
2024-04-27, 15:39
Medlem
Ilimitados avatar
Identifiering med bank-id har testats på andra diskussionsforum. Det har aldrig fungerat. Folk kommer fortsätta yttra sina åsikter.
Citera
2024-04-27, 16:09
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det låter som en extremt dålig idé. Alla har inte bank-ID. Jag har inte det och jag är utlandssvensk dessutom. Jag bör inte tvingas på det heller, då jag ändå har hängt på forumet i princip exakt 16 år nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in