Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-26, 19:40
  #1
Medlem
Skulle inte fb upplevas ”roligare” om alla kommentarer och trådar förutom spam va kvar?

Är det bara jag som tycker det?

Då skullle de bli ett diskussionsforum på riktigt enligt mig.

Era åssikter på varför och varför inte tack!
Citera
2024-04-26, 19:48
  #2
Medlem
Dishys avatar
Men nej för man vill ju ha vettiga, ja mer eller mindre, diskussioner istället för flams och trams. Vilket det blir tillräckligt av ändå när det slinker igenom. Jag fick en trams-varning när jag svarade med en skratt-emoji på nåns i mitt tycke idiotiska svar och det är ju helt rätt för emojin bidrog ju inte på något sätt alls.
Citera
2024-04-26, 20:03
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Skulle inte fb upplevas ”roligare” om alla kommentarer och trådar förutom spam va kvar?

Är det bara jag som tycker det?

Då skullle de bli ett diskussionsforum på riktigt enligt mig.

Era åssikter på varför och varför inte tack!

Nej, jag vill inte läsa spam eller OT kommentarer. Någon slags kvalitet måste det vara i trådarna. Det är därför jag stannar kvar, för jag upplever generellt det som skrivs om tillräcklig nivå för mig.
Citera
2024-04-26, 20:07
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Skulle inte fb upplevas ”roligare” om alla kommentarer och trådar förutom spam va kvar?

Är det bara jag som tycker det?

Då skullle de bli ett diskussionsforum på riktigt enligt mig.

Era åssikter på varför och varför inte tack!

Definitivt inte, då skulle det ju bara behövas en tråd om allt skulle få diskuteras.
Citera
2024-04-26, 20:07
  #5
Medlem
a-mortals avatar
Det skulle vara mer informativt om man fick se vad andra skriver utan att det raderas. Tror inte moderatorer förstår diskrimineringsgrunderna i diskrimineringslagen, så de tar bort allt kränkande. Flashback är inte vad det brukade vara. Vi får hålla tummarna att moderatorerna är nyktra och rationella nog att faktiskt låta grundad kritik få stå kvar, oavsett om det skulle kunna kränka någon.

Jag tycker moderatorerna ska argumentera istället för att kalla kritik trams och radera.
Det leder bara till att jag klagar och får varning för 0.06.

Visst jag kan hålla käft om problemen i samhället, så kan vi gaslighta alla stackare som får lida utan att veta att de blir utnyttjade.

Vi får helt enkelt börja PM:a varandra istället för att skriva i trådarna.
Citera
2024-04-26, 20:12
  #6
Avstängd
HubertOlssons avatar
Då blir det dagis...
Åk ut till valfri förort för se hur det gick.
Citera
2024-04-26, 20:14
  #7
Medlem
SvenHelsings avatar
Nej, det vore absolut inte bra.

Däremot skulle det vara bra med lite bättre verktyg för att förgrena diskussioner till rätt ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det skulle vara mer informativt om man fick se vad andra skriver utan att det raderas. Tror inte moderatorer förstår diskrimineringsgrunderna i diskrimineringslagen, så de tar bort allt kränkande.
De tar definitivt inte bort allt "kränkande" din lilla negermongobög som kuggade särskolan.

Citat:
Jag tycker moderatorerna ska argumentera istället för att kalla kritik trams och radera.
Det leder bara till att jag klagar och får varning för 0.06.
Det skulle totalförstöra trådarna ifall alla som blir butthurt bara för att det finns en regel ska få diskutera det i den aktuella tråden. Vill du klaga så finns det möjlighet att göra det, men då på rätt ställe. (FB) Klagomål och kritik
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-04-26 kl. 20:21.
Citera
2024-04-26, 20:16
  #8
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det skulle vara mer informativt om man fick se vad andra skriver utan att det raderas. Tror inte moderatorer förstår diskrimineringsgrunderna i diskrimineringslagen, så de tar bort allt kränkande. Flashback är inte vad det brukade vara. Vi får hålla tummarna att moderatorerna är nyktra och rationella nog att faktiskt låta grundad kritik få stå kvar, oavsett om det skulle kunna kränka någon.

Jag tycker moderatorerna ska argumentera istället för att kalla kritik trams och radera.
Det leder bara till att jag klagar och får varning för 0.06.

Visst jag kan hålla käft om problemen i samhället, så kan vi gaslighta alla stackare som får lida utan att veta att de blir utnyttjade.

Vi får helt enkelt börja PM:a varandra istället för att skriva i trådarna.

Om ett kränkande inlägg raderas beror det sannolikt på att det bedömt bryter mot forumets regler.

En kränkning är i sig inte ett regelbrott.
Citera
2024-04-26, 20:19
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det skulle vara mer informativt om man fick se vad andra skriver utan att det raderas. Tror inte moderatorer förstår diskrimineringsgrunderna i diskrimineringslagen, så de tar bort allt kränkande. Flashback är inte vad det brukade vara. Vi får hålla tummarna att moderatorerna är nyktra och rationella nog att faktiskt låta grundad kritik få stå kvar, oavsett om det skulle kunna kränka någon.

Jag tycker moderatorerna ska argumentera istället för att kalla kritik trams och radera.
Det leder bara till att jag klagar och får varning för 0.06.

Visst jag kan hålla käft om problemen i samhället, så kan vi gaslighta alla stackare som får lida utan att veta att de blir utnyttjade.

Vi får helt enkelt börja PM:a varandra istället för att skriva i trådarna.

Det är klart att du åker på 0.06 om du kommenterar en moderatorsåtgärd i en tråd ute i forumet istället för att följa riktlinjerna för hur man klagar. För klaga får du göra, precis hur mycket du vill, så länge som det görs på rätt ställe och på rätt sätt.
Citera
2024-04-26, 20:20
  #10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det vore absolut inte bra.

Däremot skulle det vara bra med lite bättre verktyg för att förgrena diskussioner till rätt ställe.


De tar definitivt inte bort allt "kränkande" din lilla negermongobög som kuggade särskolan.
Nej, de tar definitivt inte bort allt. Jag kan hålla med om att förgrena diskussioner på ett enklare sätt skulle vara bra. Men det kan ju fortfarande vara relevant för originaltråden.

Om du vill bli brandman och skriver en tråd där du frågar om hur man blir brandman, och en brandman skriver i din tråd om anledningar att inte bli brandman, så ska det få stå kvar eller ska det brytas ut? Idag så raderas det, för det är OT eller trams.
Citera
2024-04-26, 20:24
  #11
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är klart att du åker på 0.06 om du kommenterar en moderatorsåtgärd i en tråd ute i forumet istället för att följa riktlinjerna för hur man klagar. För klaga får du göra, precis hur mycket du vill, så länge som det görs på rätt ställe och på rätt sätt.
När inlägg bara raderas så vet jag ju inte till vem jag ska klaga. Mina inlägg bara försvinner. Vad menar du är rätt sätt? I klagomål och kritik kanske, "någon tog nyss bort mina inlägg, varför?". Om man inte sparat det man skrev är det ju omöjligt att diskutera.
Citera
2024-04-26, 20:27
  #12
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Nej, de tar definitivt inte bort allt. Jag kan hålla med om att förgrena diskussioner på ett enklare sätt skulle vara bra. Men det kan ju fortfarande vara relevant för originaltråden.

Om du vill bli brandman och skriver en tråd där du frågar om hur man blir brandman, och en brandman skriver i din tråd om anledningar att inte bli brandman, så ska det få stå kvar eller ska det brytas ut? Idag så raderas det, för det är OT eller trams.
Rent generellt är jag för att bryta ut i mycket större utsträckning än vad som görs.

I det exempel du tar upp har jag svårt att tänka mig att det skulle spåra ur totalt. Men ta att någon vill diskutera hur man bäst injicerar heroin. Tycker du att tråden ska fyllas av folk som inte tycker att man ska knarka? Eller i tatuerarforumet, där i princip varje tråd förpestas av folk som känner att de måste berätta att det bara är wt som tatuerar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
När inlägg bara raderas så vet jag ju inte till vem jag ska klaga. Mina inlägg bara försvinner. Vad menar du är rätt sätt? I klagomål och kritik kanske, "någon tog nyss bort mina inlägg, varför?". Om man inte sparat det man skrev är det ju omöjligt att diskutera.
Du skickar PM till valfri mod i det forumet och frågar vem som tog bort ditt inlägg. Sen hör du av dig till den moderatorn och ber om en förklaring.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback