Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-28, 16:44
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Förmodligen överdrivet. Husse har förmodligen tillrättavisat hunden när hon har betett sig illa.

Dessa hundar är farliga och behöver en sträng ägare.

Vad är det ni inte förstår?
Farliga? Det beror helt på hur man uppfostrar dom. Det enda man behöver är tid och att vara konsekvent samt visa uppskattning. Jag har haft många schäfrar. Om dom var farliga? Nja jag lärde dom skydda bilen och gården/huset. Men när jag bjöd in okända la dom direkt ner vaktet och var mycket sociala. Däremot vet jag inte hur dom agerat om någon brutit sig in huset när inte jag var hemma.
Jag använde ALDRIG våld för att lära/uppfostra dom.
Citera
2024-04-28, 18:31
Medlem
Jenny73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Har märkt nu att det första "riktiga inlägget" som delades på facebook om händelsen har ändrats i text ett antal ggr av folk . Vissa spär på händelsen rejält fast att dom inte ens befunnits sig på platsen.

Hm....

Alltså va...spär på? Skulle de som sett händelsen ljuga?
Ni hoppar på Ystadbor här nu. Tycker ni det är ok?
Jag tycker däremot att det är konstigt att ingen ingrep. För det hade jag gjort alla dagar.
Sen ska mannen tydligen ha två schäfrar. Han har kanske visat den andra. Det ska tydligen vara blodfläckar kvar på platsen. Håller dock med om att man inte ska lyssna och ta till sig allt man hör eller läser. Sen ska man definitivt inte mordhota nån för det i sig är ett brott.
Citera
2024-04-28, 19:04
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Media överdriver alltid.

Fortsätt klicka på deras rubriker och göd dessa kossor.

Läs då istället på polisens hemsida. Överdriver de med enligt dig?
De ”göder” du inte om du går in på deras hemsida, du hittar den här:
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/april/26/26-april-22.36-djur-ystad/

Vad som sedan hänt lär väl förhoppningsvis komma fram under utredningens gång.
Senast redigerad av Lilett 2024-04-28 kl. 19:39.
Citera
2024-04-28, 20:56
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny73
Alltså va...spär på? Skulle de som sett händelsen ljuga?
Ni hoppar på Ystadbor här nu. Tycker ni det är ok?
Jag tycker däremot att det är konstigt att ingen ingrep. För det hade jag gjort alla dagar.
Sen ska mannen tydligen ha två schäfrar. Han har kanske visat den andra. Det ska tydligen vara blodfläckar kvar på platsen. Håller dock med om att man inte ska lyssna och ta till sig allt man hör eller läser. Sen ska man definitivt inte mordhota nån för det i sig är ett brott.

Reagera mest på alla inlägg som folk kopierar och ändrar i texten.. Sen undrar folk om just den personen var på plats och säg händelsen. Vilket dom inte har. Men trots det ändrar dom och lägger till sin egen version...
Först var den bara medvetslös sen skrev nån att den dog? Helt plötligt har en ambulans varit på parkeringen och tagit bilder. Hur var det egentligen?
Citera
2024-04-28, 22:24
Medlem
Citat:
Män 2024… vad i hela helvetet.

För att få bukt med den stora hundens beteende så mycket husse vara sträng.

Jag skrev också att det som står är överdrivet , dvs så är det inte så dåligt som det ser ut.

För att vara tydligare så att även ni förstår: det skriver värre än det var.

C U C K S

Tönt.
Självklart ska man vara sträng och sätta tydliga gränser på sin hund. Annars spårar hunden ur och kan bli farlig. Men den som brukar våld mot hunden är uppenbarligen störd i huvudet och saknar intellektet för att ansvara över hund, barn och egentligen rösträtt.

Du har absolut noll befogenhet att kalla andra för cucks, då du uppenbarligen är efterbliven
Citera
2024-04-28, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Tönt.
Självklart ska man vara sträng och sätta tydliga gränser på sin hund. Annars spårar hunden ur och kan bli farlig. Men den som brukar våld mot hunden är uppenbarligen störd i huvudet och saknar intellektet för att ansvara över hund, barn och egentligen rösträtt.

Du har absolut noll befogenhet att kalla andra för cucks, då du uppenbarligen är efterbliven
Likställa hantering av hund med barn och samtidigt kalla mig efterbliven är så korkat.
Citera
2024-04-28, 22:54
Medlem
Citat:
Likställa hantering av hund med barn och samtidigt kalla mig efterbliven är så korkat.

Du är ju efterbliven eftersom jag aldrig likställt hund med barn
Citera
2024-04-29, 00:02
Medlem
Lyssna på detta radioklipp där polisen Sara Andersson säger citat:
"Hunden är i allra högsta grad vid liv och verkar välmående" och vidare citat:
"Allting som står på sociala medier stämmer inte, utan tänk en gång extra"

https://sverigesradio.se/artikel/man-identifierades-som-hundplagare-uthangd-pa-sociala-medier
Citera
2024-04-29, 00:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argahannen
Lyssna på detta radioklipp där polisen Sara Andersson säger citat:
"Hunden är i allra högsta grad vid liv och verkar välmående" och vidare citat:
"Allting som står på sociala medier stämmer inte, utan tänk en gång extra"

https://sverigesradio.se/artikel/man-identifierades-som-hundplagare-uthangd-pa-sociala-medier
Då är frågan. Vilken hund visade han upp? Han hade två schäfrar enligt vittnen.
Har polisen kollat båda hundarna? Polisen talar om hunden. Det är ental.
Citera
2024-04-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då är frågan. Vilken hund visade han upp? Han hade två schäfrar enligt vittnen.
Har polisen kollat båda hundarna? Polisen talar om hunden. Det är ental.
Dom källorna är ju så jävla trovärdiga.
Finns det två hundar som han äger så har polisen kollat dom hundarna.
Citera
2024-04-29, 10:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Dom källorna är ju så jävla trovärdiga.
Finns det två hundar som han äger så har polisen kollat dom hundarna.
Dra inte alla över en kam.
Det kom in flera anmälningar mot mannen. Alla ljuger inte och jag tror ingen har ljugit.
Det ska finnas blod kvar på platsen.

Han behöver inte ha registrerat två hundar och då polisen skriver hund så tar jag det för att han bara har visat en hund.

Hoppas LS gör en ordentlig koll, men dom är ju tyvärr inte kända för att göra ordentliga undersökningar och agera snabbt.
Citera
2024-04-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dra inte alla över en kam.
Det kom in flera anmälningar mot mannen. Alla ljuger inte och jag tror ingen har ljugit.
Det ska finnas blod kvar på platsen.

Han behöver inte ha registrerat två hundar och då polisen skriver hund så tar jag det för att han bara har visat en hund.

Hoppas LS gör en ordentlig koll, men dom är ju tyvärr inte kända för att göra ordentliga undersökningar och agera snabbt.
Dom uppgifterna stämmer inte med polisens. Jag tror mer på polisen än en hysterisk kärringmobb på facebook.
LS kommer inte att göra någon koll alls eftersom polisen redan gjort en koll.
Du menar att okända på facebook vet att han äger två hundar men polisen vet inte det. Hur vet den hysteriska flabbmobben det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in