2024-04-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Nej. Det är kvinnans ansvar om hon vill bli gravid eller ej.

En 15-åring är inte en kvinna. En 15-åring är ett tonårigt barn.
Får varken rösta, ta körkort (eller ens övningsköra)... Så. Det är den vuxnes ansvar, dvs. TS att se till att han skyddar sig, helst genom vasektomi, så att ingen oönskad graviditet sker. Han ska inte försöka manipulera det 15-åriga tonåriga barnet att stoppa i sig p-piller, som hon inte vill ta.
Citera
2024-04-26, 19:23
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Haha. Va? Så det är inte kvinnans ansvar om hon vill bli gravid eller ej?

Vad babblar du om? Vad är oklart? Det är inte hennes ansvar att se till att han inte blir pappa?
Citera
2024-04-26, 19:26
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En 15-åring är inte en kvinna. En 15-åring är ett tonårigt barn.
Får varken rösta, ta körkort (eller ens övningsköra)... Så. Det är den vuxnes ansvar, dvs. TS att se till att han skyddar sig, helst genom vasektomi, så att ingen oönskad graviditet sker. Han ska inte försöka manipulera det 15-åriga tonåriga barnet att stoppa i sig p-piller, som hon inte vill ta.

Jösses, så ts är alltså pedofil?
Citera
2024-04-26, 19:26
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Vad babblar du om? Vad är oklart? Det är inte hennes ansvar att se till att han inte blir pappa?

Hur blir han pappa om kvinnan säger nej till att bli gravid
Citera
2024-04-26, 19:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jo eller hur, rekommendera vasektomi till en 18 åring

Vet vi att han är 18 år, missat det?
Citera
2024-04-26, 19:30
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Hur blir han pappa om kvinnan säger nej till att bli gravid

??? Du formulerar dig obegripligt, eller svarar på fel person.
Citera
2024-04-26, 19:31
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vet vi att han är 18 år, missat det?

Nä men jag antog det eftersom grabben har sex med en 15 åring. Är man över 18 då är man en äcklig peddogubbe o det ville jag inte lägga på stackars ts. Därför antar jag att han är max 18 år eftersom det är gränsen för flashback.org.
Citera
2024-04-26, 19:32
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
??? Du formulerar dig obegripligt, eller svarar på fel person.

Ifall det är obegripligt ligger det isåfall hos dig. Jag var hur tydlig som helst.
Hur kan en man bli pappa om kvinnan skyddar sig för graviditet. Dvs, hur I hvete kan det vara mannens ansvar.
Citera
2024-04-26, 19:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nä men jag antog det eftersom grabben har sex med en 15 åring. Är man över 18 då är man en äcklig peddogubbe o det ville jag inte lägga på stackars ts. Därför antar jag att han är max 18 år eftersom det är gränsen för flashback.org.

Iddes faktisk kolla vad han skrivit innan, två gånger på en dag minsann. Han beskriver sig som en fadersfigur åt sina 15-åringar.
Citera
2024-04-26, 19:42
Medlem
Får man inte gratis kondomer på ungdomsmottagningen längre? Framförallt när hon bara är 15
Citera
2024-04-26, 19:50
Medlem
Citat:
Jösses, så ts är alltså pedofil?

Hebefil. Och hans 15-åriga flickvän ska givetvis inte behöva ta p-piller eller bli oönskat gravid. TS får klippa kablarna. Vasektomi.
Citera
2024-04-26, 19:54
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
P-piller kommer göra att hon tappar sexlusten, får konstiga blödningar (har man tur slipper man men i början har man ofta läckor någon gång i veckan), tappar hår, får ömma bröst, huvudvärk, nedstämdhet, illamående, viktuppgång. Ja listan är lång, dessutom ökad risk för cancer och på de p-piller jag testat fanns "Plötslig död" som en av biverkningarna.

Kondomer finns gratis på nätet, umo, skolsyster. Om du nu är så pepp att mixtra med hormoner och kroppen kan du göra det med din egen.
Märkligt, jag har haft ett antal flickvänner genom åren och ingen har haft problem med detta. Har P-pillren blivit sämre på senare tid eller vad händer? Eller skrev du just ned en lista på "möjliga biverkningar"? Plötslig död verkar du inte ha drabbats av iaf? Ska man gå på möjliga biverkningar går det inte att ta en Alvedon heller.

Till TS, gör slut och hitta någon annan om det stör dig så mycket. Att övertyga henne har du nog inte mycket för gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in