Citat:
Ursprungligen postat av
Mash08
Är det inte bra betalt för övertidspass? Är tanken att de endast ska arbeta sina schemalagda timmar utan vidare mer- och övertid? Eller siktar de på likvärdig grundlön som de får med deras mer- och övertid?
Jag har aldrig förstått varför människor arbetar i en bransch de inte trivs i. Det är bara att sluta.
Folk jobbar i branscher som man inte trivs med för att man vill tjäna pengar och i slutändan blir det liksom så här oavsett att man aldrig är nöjd med lönen för att man helt enkelt ändå inte trivs med jobbet.
Sedan de gånger jag varit på sjukhuset, så har jag verkligen inte sett någon lägga på en rem.
När det gäller detta med bemanningsföretag för vården, så borde de inte vara tillåtet.
Detta kan ju inte leda till något annat än just detta att vårdpersonalen vill princip ha samma lön som via bemanningsföretagen och ger de det, så vad ska bemanningsföretagen gör då? Självklart kommer de höja lönerna ytterligare för att locka över vårdpersonal.
Överlag så kommer denna strejk inte innebära ett dugg för patienterna, eftersom man ändå aldrig nuförtiden kommer till inom vården, trots deras övertider och bemanningsföretag.