Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
En SSK tjänar väl minst 28k i månaden och bör således inte gnälla.f
ef
...så mystiskt att kommuner och regioner sliter i de nyutbildade som ibland får bättre lön än vana SSK som handleder på nya jobbet.
Övertidsblockaden borde inte tömma Vårdförbund och Kommunals strejkkassa men om någon vecka blir det nog mer livat då punkt tre av åtgärder börjar märkas rejält:
Inga nyanställningar Så om många av 21 regioner och 290 kommuner inte hittat tid att hinna anställa sommarvikarier före blockadåtgärder infördes.
Statsradion intervjuar:
Begränsa verksamheten än mer ?? Hur ??
Andra alternativet är att flytta runt de anställdas semesterveckor till aug-okt.
Om det blir SKR/arbetsgivaren eller fackföreningar som främst får se hur rent kristalliserat hat ser ut kan jag inte avgöra.