Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Ja, hur mycket går du back nu om du räknar bort dessa 33 timmar? Har facket kommenterat ert privata inkomstbortfall under konflikten som ni inte kompenseras för?
Arbetaren drabbas 0 och ingenting av varslet (att jobba solidariskt med det fack man sympatiserar med är ingenting konstigt). Det är arbetsgivaren som får betala böter om övertid måste tillämpas. AG får helt enkelt lösa passen eller beordra skyddsarbete.
Men rent krasst, vad jag skulle gå back, grovt räknat 17000 månadsvis,
det är en maximerad summa räknat på fullt OB vilket jag givetvis inte fått/får på övertid.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Så har merparten av män det, utan att gnälla över det. Du måste bo i en väldigt stor region om det är 50 mil till nästa eller Danmark/Norge. Att ha 10 mil till jobbet har många. Fritiden blir annorlunda och mindre efter skola. Vilken lön och arbetsgivare du har visste du väl innan du utbildade dig? Privata sjukhus har ni kvinnor ju själv valt bort.
Du är lite dum i huvudet som inte har koll på löneläget i respektive regioner och tror du kan läxa utifrån att inte ha koll.
Nej, "många" har det inte som så att de flyttar upp till Norrland för arbetets skull. De enda jag känner som flyttat för jobb har gjort det för att det är ett lyft de inte kunnat tacka nej till, ffa med andra arbetsuppgifter. I vårat fall så snackar vi om några tusenlappar hit och dit.