• 3
  • 4
2024-04-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
STARK TRIGGER-VARNING FÖR HAT BAKOM SPOILERN:
Länk: https://x.com/sdkarlsson/status/1783...420608001?s=46

Jag läste inlägget, fick en klump i magen och kände som vår andre landsfader (efter Palme) Stefan Löfven: Nu är det fara och färde med demokratin.
Jag har gråtit.
Känner förtvivlan.
Det finns inte några safe spaces där man kan känna sig trygg. Inte ens i datormaskinen i sitt eget hem, utan via internets tentakler kan hatorganisationers företrädare tränga sig på och kränka demokratiskt sinnade människor.
Jag känner hopplöshet. Hur ska jag, min fru, hennes pojkvän och våra barn kunna leva normala liv under dessa omständigheter?

Det hatideologen Mattias gör här tror jag alla ser.
Ett pliktskyldigt avståndstagande mot att hans egna partikamrater försökt mörda en ideell kraft och kämpe för demokratin.
Sen går han direkt över till att misstänkliggöra brottsoffret. En laglydig man som nästan dött till följd av att han står upp för demokratin.

Det finns också stråk av misstänkliggörande av folkkära demokratiska partier som bara vill alla det bästa och attacker mot fri media.
Det var här det slog mig att demokratins dagar nog är räknade. Vi har redan passerat point of no return och går in i en tid där det högerextrema våldet som länge plågat våra förorter enbart kommer eskalera.

Hur ser ni på detta?
Hur skapar man sig safe spaces från det politiska hatet? Hemma? På arbetet?
Det börjar bli fem i tolv nu. Ska vi kunna rädda demokratin krävs det krafttag för att motarbeta SD och deras avveckling av demokratin.
Här behöver den liberala demokratin använda alla sina resurser för att fängsla SD-engagerade.
Något måste göras så att Socialdemokratin åter igen kan få ett grepp om landet och säkerställa folkets trygghet.

Låt oss börja den resan redan i dag!

Jag läser hela ditt inlägg som sarkasm och parodierande, för det är väl vad det är... hoppas jag?
Citera
2024-04-26, 01:14
Medlem
Vitiss avatar
Ni som inte begriper att TS är ironisk är tyvärr dumma i huvudet.
Citera
2024-04-26, 06:52
Medlem
Ni vet väl att detta var en false flag för att inskränka vår yttrandefrihet?

Känner 1 kille som var med och han är inte nazist. De var från Tyskland.

Fienden har redan tagit över Sverige. Det pinsamma är hur folk inte verkar förstå det trots att Muhammed bor gratis i en lägenhet du aldrig kommer ha råd med.
Citera
2024-04-26, 07:14
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Det är inte lätt att veta om någon är ironisk numera eftersom vänsterblivna skriver ungefär likadant.
Citera
2024-04-26, 07:20
Avstängd
Comitiums avatar
När blev störande av ett vänsterextremistiskt AFA-möte störande av en allmän förrättning?

AFA/EXPO är väl ingen myndighet - ännu.

(Se BrB 16 kap. 4 § ang. störande av allmän sammankomst)
Citera
2024-04-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
När blev störande av ett vänsterextremistiskt AFA-möte störande av en allmän förrättning?

AFA/EXPO är väl ingen myndighet - ännu.

(Se BrB 16 kap. 4 § ang. störande av allmän sammankomst)

Bra observation. Det verkar vara en felaktig brottsrubricering faktiskt.
Citera
2024-04-26, 08:33
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Bra observation. Det verkar vara en felaktig brottsrubricering faktiskt.

Ja fel brottsrubricering som alla media använder, bl.a. i en ledare i SvD som följer formulär 1 A i vänsterpropagandan - som om den vore i klass med Riksdagshusbranden i Berlin 1933.
Citera
2024-04-26, 09:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Tråden handlar inte om Olof Palme.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2024-04-26, 10:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Tack för att du skriver det. Har undrat sen igår hur folk inte kan fatta det. Läsförståelsen i Sverige är det illa med, det är säkert.
Citera
2024-04-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlandErland
Ja, enligt min vän som arbetar där så är det så. Dessutom en bred representation av judar, HBTQI+, feminister och rasifierade. Det går inte ens att viska en felaktig åsikt utan att bli förföljd!

Det där var något av det dummaste jag läst på länge, anledningen till att SD i dag ingår som part för regeringen beror på dumvänstern på 90-talet då de vägrade ta debatten mot den då växande nazismen, det skapade martyrskap som de utnyttjade fullt ut. Identitetspolitik är det mest destruktiva som finns, det skapar ännu mer fascism och nazism, kön-sexuell läggning och ras blir något som skapar en själv segregation som ökar på rasism hos människor, homofobi och kvinnohat, dessutom skadas kvinnokampen genom att transpersoner sätts mot kvinnors rättigheter, ska icke opererade män ha lika rättigheter som kvinnor kämpat för i 100 år, det devalverar bara kvinnors rättigheter, Dessutom skapar identitetspolitik ett stalin samhälle, ett DDR klimat, vi behöver felaktiga åsikter att debattera mot för att samhället skall utvecklas.
För 100 år sedan slogs vänstern mot felaktiga åsikter och vann över dem genom att skapa nya lagar i riksdagen.

Jag hörde mannen på Segerstetsinstitutet på TV igår, vare sig Expo eller de har inte sett dokumentären på HBO om Oklahomabombaren, MCVie, där förklarade de att högerextremismen skapade den ledarlösa organisationen på 90-talet, precis som IS arbetar idag, de kan utföra dåd utan att huvudorganisationen kan bli åtalad eftersom det inte finns bevis på att de tillhör någon specifik organisation. Det ät så svenska nazister arbetar idag och det fattar inte våra så kallade experter.

Det enda sättet att krossa högerextremism är att stoppa identitetspolitiken, identitetspolitiken kommer inte segra, utan i stället skapa så mycket hets och hat mot invandrare, homoexuella, feminister, vi ser ju redan hur det är i Ryssland, jag säger som Bill Maher, det existerar en gay-lobby som är skadlig mot de homosexuellas rättigheter, det är därför Putin förbjudit homosexualitet eftersom han ser likhetstecken mellan homosexualitet HBTQI+ vilket är enormt destruktivt för kampen för mänskliga rättigheter, de homosexuellas rättigheter, feministers rättigheter och kampen mot rasism skadas enormt genom detta.

Ni kommer ge segern till SD, blir det inbördes krig så kommer vi skjuta både SD, Nazister, Islamister och identitetsvänster.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in