2024-04-25, 14:13
Medlem
...baserad på Gustav Sandgrens usla, penisfixerade incestporroman fick sin utskällda premiär 1968 efter en filmatisering gjord av Gunnar Höglund.

Några (få) av er som har sett den håller säkert med om att filmen är underbar skildring av en erotisk sommar i vackra Trosa, vilket såklart var en perfekt plats att spela in en någorlunda troslös film på (jo jag vet att den har 3,9 i snittbetyg på IMDB av "hela" 164 röstande, men de tittar hellre på The Whale).

Har ni sett den befintliga dvd:n, har ni också sett hur låg teknisk kvalitet den har.

Jag undrar om någon, kanske i branschen, som hänger på Flashback vet ifall den är föremål för digital restaurering?

2K räcker, men den behöver renderas ordentligt, liksom den behöver en kärleksfull hand för färgkorrigering.

Jag kan lova en sell-out av den i USA och i Japan, om upplagan hålls rimligt liten. (Som exempel såldes hela BD-utgåvan av Attack of the Beast Creatures slut på några dagar, och One Swedish Summer skulle vara en produkt med rejäla "legs" om den inte skulle gå åt med detsamma). Jag kan tänka mig att stödköpa den med två extra exemplar om den kommer.
Citera
2024-04-25, 15:15
Medlem
Den var ju kul att se som tonåring, helnakna brudar på varma sommarklippor. På den tiden fanns det inte så stort utbud av porrigare grejer att se.
Citera
2024-04-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Den var ju kul att se som tonåring, helnakna brudar på varma sommarklippor. På den tiden fanns det inte så stort utbud av porrigare grejer att se.

Det kan jag tänka mig! Jag är för ung för att ha varit med på det glada 60-talet. Såg den först för ett par, tre år sedan, bara. Underbar!
Citera
2024-04-26, 00:41
Medlem
Filmen finns att streama på Cultpix.
https://www.cultpix.com/movie/som-havets-nakna-vind/92
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in