Citat:
Ursprungligen postat av
RandomWanderer
Haha nej vi hatar det inte. Bara idioter tror tidszoner är någon issue över huvud taget.
Sådana utvecklare brännmärks som Juniorer ovsett hur länge de jobbat.
Har ETC så dålig koll på sina datetime format att tidszonen är fel med 27h, alltså mer än 24h som är MAX möjligt, ja då är de gravt efterblivna.
Folk som Du som också tror det är problemet är gravt efterblivna.
Sluta skriv på internet om saker du aldrig kommer förstå.
Visste inte att det var 27h det handlade om. Det ställer saken i ett aningens annat läge. Det jag invände mot var att det inte skulle kunna bero på tidszoner bara för att det är ett företag som ligger i Sverige.
Men jag har inga större svårigheter att föreställa mig scenarion där det skulle kunna bli så ändå om man har någon funktion som gör aritmetiska operationer med datumobjekt. Och visst måste man vara klantig för att göra sådana saker på fel sätt. Men det finns faktiskt rätt många juniorer som har jobb. De producerar kod som används på riktigt. Och har du aldrig någonsin behövt lösa obskyra buggar i jättegammal kod skriven för jättelänge sedan? Grattis i så fall. Det kan vara rätt drygt.
För övrigt har jag inte skrivit någonstans att jag tror att det faktiskt är det som är problemet. Läs vad jag skriver istället.