2024-04-25, 00:48
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Jag känner mig så jävla värdelös. Ful, dum, lat och svag. Jag är skinny fat.

Jag är 21 år och hade en massa jävla planer. en massa jävla planer för blablabla. Jag har de senaste året/åren börjat tvivla på mig själv så jävla mycket. Det känns som att jag inte har vad det krävs för att uppnå mitt mål. Min dröm, det jag vill åstadkomma är för stort. För svårt. Och jag känner att jag inte har vad som krävs. Jag är korkad, ful som fan, lat som in i helvete och är fet (skinny fat). Dessutom så är jag i periodvis väldigt känslig. För känslig. Vitamin d brist, grov. Lågt testosteron (förmodligen).

Jag säger ”nu ska jag göra det!” Men det sker inte. ”Nästa vecka, då kör jag!” Men inget sker. ”Kl 12 ska jag göra det!” Inget sker.

Jag har gigantisk dröm. Den är oerhört svår. Den är ofantligt stor. Och det känns som att jag inte kommer lyckas. Det är en enda stor klump i magen. Mått dåligt ofta nu. Jag MÅSTE klara av det här, för många olika anledningar.

Jag kan inte leva med att mina drömmar inte uppfylls. Jag kan fan inte göra det.

Jag är sämst. Utskrattad. Utfryst. Förlöjligad. Otillräcklig. Dålig. Förnedrad.

Jag kvävs.

Redovisa tidsbestämda delmål inför en person du gillar och litar på? Det kan bli extremt motiverande och avhjälpa ångestdriven prokrastinering.

Typ: Gör ett schema över de kommande två veckorna och placera ut delmål som är fullt möjliga att uppnå om du arbetar på dem x timmar/dag. Redovisa uppnådda mål vartefter.
Ta en tidsbestämd paus (4-5 dagar?) efter de första två veckorna, och gör därefter ett nytt schema inför kommande x antal veckor.
Citera
2024-04-25, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Jag skiter i vad andra tycker och tänker om mig.
Jag gör det jag mår bra av.
Jag anpassar mig inte.
Försöker inte leva upp till förväntningarna som föräldrar, samhälle eller internet säger hur man ska vara.
Jag behöver inte andra människors bekräftelse eller uppmärksamhet.

Utmärkt formulerat! Och för att spinna vidare väljer jag att citera Noice: "Jag vill inte va som alla andra för jag vill va mig själv". Vi svenskar beskrivs ju ofta som ett väldigt olyckligt folk och jag är väldigt säker på att det beror på hur djupt rotad den där äckliga jantelagen är rotad här i vårt avlånga land; den enskilde individen har inget värde utan ska tvunget anpassa sig och bara bli som alla andra. En ansiktslös nolla utan egen identitet, med andra ord. Vi människor är trots allt individer av naturen och istället för att trycka undan och förneka detta faktum tycker jag att vi borde acceptera det som något naturligt.

Jag själv börjar närma mig 40 och till skillnad från den stora massan har jag låtit bli att fokusera på att göra karriär, skaffa fru och barn, börja pensionsspara, kräva total censur på minsta lilla småsak som typ två personer i landet anser vara stötande och så vidare som man ju "måste göra" för att kunna leva lyckligt och anses vara lyckad numer. För att citera Chuck Berry: "Live like you wanna live!" Och även Grynet: "Ta ingen skit!"
Citera
2024-04-25, 01:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitze
Utmärkt formulerat! Och för att spinna vidare väljer jag att citera Noice: "Jag vill inte va som alla andra för jag vill va mig själv". Vi svenskar beskrivs ju ofta som ett väldigt olyckligt folk och jag är väldigt säker på att det beror på hur djupt rotad den där äckliga jantelagen är rotad här i vårt avlånga land; den enskilde individen har inget värde utan ska tvunget anpassa sig och bara bli som alla andra. En ansiktslös nolla utan egen identitet, med andra ord. Vi människor är trots allt individer av naturen och istället för att trycka undan och förneka detta faktum tycker jag att vi borde acceptera det som något naturligt.

Jag själv börjar närma mig 40 och till skillnad från den stora massan har jag låtit bli att fokusera på att göra karriär, skaffa fru och barn, börja pensionsspara, kräva total censur på minsta lilla småsak som typ två personer i landet anser vara stötande och så vidare som man ju "måste göra" för att kunna leva lyckligt och anses vara lyckad numer. För att citera Chuck Berry: "Live like you wanna live!" Och även Grynet: "Ta ingen skit!"

Vad kul att det finns fler, eller iaf en till som är lite konstig
Citera
2024-04-25, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Vad kul att det finns fler, eller iaf en till som är lite konstig

Det är bättre att vara "lite konstig" än att vara som alla andra.
Citera
2024-04-25, 01:34
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitze
Det är bättre att vara "lite konstig" än att vara som alla andra.

Om man lyckats med konststycket att bli riktigt djävla skitkonstig då?
Citera
2024-04-25, 01:38
Medlem
Men vafan
Du är 21? Du kan ju trycka Ctrl-z fem gånger till innan du får slut på extraliv. Skärp dig!

Jag hade en dröm, startade när jag var under 40 men över 35. Jag gjorde om drömmen till en plan och nu lever jag den drömmen, nästan 20 år senare.
Nu har jag ingen dröm kvar, lever i limbo och är deprimerad, jag måste skaffa mig en ny dröm.

Sikta högre än du kan träffa! Behåll drömmen men sträva åt den. Alltså; Man får vara dirigent över sitt eget liv.
Citera
2024-04-25, 01:40
Medlem
auruns avatar
Citat:
-------
Jag är 21 år
Du är 21. Jag minns när jag var 21. Det känns som det var tre år sedan. På riktigt.

I dag är jag 35. 21-åringar vet ingenting om livet. Livet har inte ens börjat.

Min poäng är och ta mig på orden - du är skitung. Du har så jävla mycket tid att göra det du vill på. Du är inte ens färdigutvecklad. Det löser sig. Viljan är viktigast och den har du ju.

PS: Kolla upp om du har ADD.
Citera
2024-04-25, 01:52
Medlem
Ta det lugnt. Jag är mer än dubbelt så gammal som dig. Det är nästan normalt att känna lite som du, i någon period, i din ålder. Du har många år kvar på dig att uppfylla och uppfinna drömmar.

Ha inte för höga krav, så länge det går i rätt riktning över tid så är det ju bra. Folk har vanligtvis för bråttom och sedan stöter man nästan ändå alltid på platåer(eller bakslag) i alla slags utveckling.

Var det inte någon rätt ung kille(omkring din ålder) som gjorde en rätt utlämnande video på youtube, och plötsligt satt han med flickvän och livet var helt förändrat, till det bättre. Han beskrev också sig själv som "ful" "misslyckad" osv. Tror historian går att hitta på sveriges radio.

Finns ju folk som börjar plugga till läkare eller jurist efter dom är 30 eller nära 40.
Rika företagare som förlorar allt och blir hemlösa missbrukare.

Var lite hygglig mot dig själv.
Citera
2024-04-25, 02:13
Medlem
Din lille fis. Sluta klaga och börja arbeta. Din fis. Du kommer aldrig lyckas med din nuvarande inställning gentemot livet.

Din svaghet är vidrig.

Vägrar du att ta tag i dig själv så kommer du få det du förtjänar, ett misslyckat liv med besvikelser.

Den största besvikelsen är att inte försöka, så försöker du har du redan lyckats.

Om du når ditt mål eller ej är inte viktigt.

Att försöka ditt bästa är det enda som räknas.

Dag in och dag ut.

Valet är ditt.
Citera
2024-04-25, 02:30
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Jag säger ”nu ska jag göra det!” Men det sker inte. ”Nästa vecka, då kör jag!” Men inget sker. ”Kl 12 ska jag göra det!” Inget sker.

Inget sker...

Självklart inte - INGET sker NÅGONSIN av enbart tankekraft och/eller prat. Sluta fundera och skrid till verket, det finns ingen annan väg framåt! Och det är lika lätt som det låter.

Tjockisar och lata människor alltså..
Citera
2024-04-25, 03:34
Avslutad
Citat:

Jag är 21 år och hade en massa jävla planer. en massa jävla planer för blablabla. Jag har de senaste året/åren börjat tvivla på mig själv så jävla mycket. Det känns som att jag inte har vad det krävs för att uppnå mitt mål. Min dröm, det jag vill åstadkomma är för stort. För svårt. Och jag känner att jag inte har vad som krävs. Jag är korkad, ful som fan, lat som in i helvete och är fet (skinny fat). Dessutom så är jag i periodvis väldigt känslig. För känslig. Vitamin d brist, grov. Lågt testosteron (förmodligen).

Jag har gigantisk dröm. Den är oerhört svår. Den är ofantligt stor. Och det känns som att jag inte kommer lyckas. Det är en enda stor klump i magen. Mått dåligt ofta nu. Jag MÅSTE klara av det här, för många olika anledningar.

Jag kan inte leva med att mina drömmar inte uppfylls. Jag kan fan inte göra det.

Jag är sämst. Utskrattad. Utfryst. Förlöjligad. Otillräcklig. Dålig. Förnedrad.

Jag kvävs.
Du är 21 år jag är 27 snart 28 och inte kommit någon vart ännu.
Citera
2024-04-25, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Du är 21 år jag är 27 snart 28 och inte kommit någon vart ännu.

Och jag är 42, dvs dubbelt så gammal som TS.

Jag funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in