2025-06-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Södertörns TR B 18001-23
Backup länk:
https://gofile.io/d/hiGK4V

Har relevans med tråd:
(FB) 80 kg kokain flöt iland i Skåne....
Södertörns TR B 18001-23 Aktbil:184

Notera:
t3602858.zip 639.3 MB

Vad fan har den lasten med han att göra ?
Citera
2025-06-30, 09:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Vad fan har den lasten med han att göra ?

Vad anser du själv ?

Citat:
Fogelberg är tidigare dömd i det uppmärksammande ärendet operation Playa. Ärendet avsåg
narkotikasmuggling mellan Sydamerika och Europa vilket organiserades ifrån Spanien. Polis
beslagtog 1,2 ton kokain och Fogelberg dömdes 2014 för försök till grovt narkotikabrott med en
straffpåföljd på sex år och tio månaders fängelse. Han blev villkorligt frigiven i juli 2017.
Fil: Södertörns TR B 13707-21 Aktbil 184, Förundersökningsprotokoll (23 .pdf
Länk: https://delafil.se/7919b768a3053e05/...okoll_(23_.pdf
Citera
2025-06-30, 10:36
Medlem
Det caset med Andreas N som huvudman har ingenting med Falk att göra.

Citat:
Vad anser du själv ?

Fil: Södertörns TR B 13707-21 Aktbil 184, Förundersökningsprotokoll (23 .pdf
Länk: https://delafil.se/7919b768a3053e05/...okoll_(23_.pdf
Citera
2025-06-30, 10:43
Medlem
Många märkligheter i utpressningsdomen. Framförallt att domaren inte verkar ha förtroende för målsägaren, Joachim Kuylenstierna och hans vittnesmål. Det faktum att JK inte har velat förklara i detalj omständigheterna runt Bromans investering i hans företag Skälsö bidrog med all säkerhet till att Broman blev frikänd och att Falk dömdes för "bara" medhjälp. Domaren till och med insinuerar mened. Så här skriver TR i domen:

"Vad såväl Joachim Kuylenstierna som Harriette Broman uppgett om dessa transaktioner sätter tingsrätten i princip inget värde vid. Båda parter har enligt tingsrätten goda skäl att förtiga omständigheter kring den aktuella transaktionen och det har också framkommit att de vid tidigare rättegångar inte berättat sanningen om olika omständigheter. När det gäller Joachim Kuylenstierna har han själv medgett att han t.ex. undanhållit omständigheter efter att ha avlagt ed i domstol, vilket naturligtvis starkt påverkar vilken tillit domstolen kan sätta till hans uppgifter. I stället är domstolen hänvisad till att bedöma vilka slutsatser som kan dras av andra omständigheter kring transaktionerna. Tingsrätten konstaterar att det finns omständigheter som talar för båda möjligheterna"

Ska bli intressant att följa andra ronden i HR.
Citera
2025-06-30, 10:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Det caset med Andreas N som huvudman har ingenting med Falk att göra.
Okej tänkte bara de har samröre med varandra.

sida:488 i (Södertörns TR B 18001-23 Aktbil 599)
Citat:
I bilder från en spansk spaningsfilm framgår hur Falk kommer och hämtar Andreas Niklasson i
Barcelona i den aktuella Porschen; Bílderna frånspaningsfilmen finns fotobilaga 5 och bilderna finns
på sidorna 85-89 .

från: Södertörns TR B 13707-21 Aktbil 184 sida: 62
Citat:
Äh...min plan är att åka ner till Colombia, jag har min tjej Salamed, jag åker ner till henne där
nere, Diego.. kommer du ihåg han som har hotellen?
U Nehe..
D Han har...men i alla fall han har 97 procentig ren kocks, jag tar det impregnerar det i dokument
och
spånskivor och skickar upp det, det var det jag tänkte göra innan jag fick det här erbjudandet av
Benji, det här är allt...Benji har ingenting med det här att göra över huvudtaget med dom jobben
som jag har och dom jag känner, nu hoppade jag på det här jobbet, (ohörbart) allting, facking jag
blev knullad.. jag sitter här, han är påväg iväg till Tyskland på nåt jävla tåg, dom andra 3 killarna,
det här är Oredson, Oredson och Jonas Falk, dom som har segelbåtarna, han kallades för
europeiska i pappret (ohörbart)

D ....och sen försvann det fyrtio miljoner som försvann ute på havet och dom tror att vi har snott
skiten

U dom ser ju bilderna vad som händ har hänt
D ja men vad tror du, jag kan lika bra ha haft de fucking under ett säte ruffen eller aktern....det är
inte det...de de de alla....alla stängde av sina telefoner och drog (ohörbart)....fråga fråga syrran
vad Benji vad Benji skrev....hej ringer inte (ohörbart) nu så kan ni hälsa på honom i helvetet
Senast redigerad av SloppySeconds 2025-06-30 kl. 10:53.
Citera
2025-06-30, 11:07
Medlem
Det du citerar från B18001-23 sidan 488, är ett avsnitt från gamla Playafuppen som åklagarna i utpressningsärendet inkluderade i den nya Fuppen. Det är info från 2009.

Citat:
Okej tänkte bara de har samröre med varandra.

sida:488 i (Södertörns TR B 18001-23 Aktbil 599)

från: Södertörns TR B 13707-21 Aktbil 184 sida: 62
Citera
2025-07-01, 09:27
Medlem
Jo, DI-citatet lär väl referera till den nya anklagelserna.

Tydligen är det så här: Spansk polis är oerhört effektiv, man producerar minst ett fall i månaden av storleksordningen Playa. Samtidigt lider spanska domstolsväsendet av en enorm byråkrati och är inte informatiserad på samma sätt som i Sverige. I Sverige är det lite tvärtom, ineffektiv polis och effektiva domstolar.

Följden blir att det blir enorma väntetider i Spanien, det kan dröja flera år mellan den första häktningen till åtal, och sen ytterligare en lång tid till rättegången startas. Jmf med det sk Marbella-caset - första häktningarna 2020 och rättegång 2025. Det är därför det är så vanligt med att vara "investigado" i Spanien - misstänkt med anmälningsplikt - det hade inte gått att hålla alla i häkte.

Falk har varit "investigado" i Beautifulcaset sen 2022. Pga av kollapsen i domstolssystemet som till stor del beror på tung kriminalitet från Nordeuropa så ser man en möjlighet att skicka fallen till de kriminellas hemländer, speciellt om de rör sig om att narkotika har sålts från Spanien till Nordeuropa. Falk har tydligen sålt stora mängder kokain till olika svenska nätverk. Det finns beskrivet i Beautiful fuppen. Det är SkyECC bevisningen som är grunden i det nya svenska caset. Ett annat skäl till att man har flyttat caset till Sverige: I Sverige råder det fri bevisprövning, i Spanien är det inte så, vilket ofta ställer till det när ett åtal bygger på Encro och SkyECC.

Enligt vad jag förstår så ligger det portugisiska åtalet kvar för mordförsök och grovnarkotikabrott. Den rättegången är plnerad till november 2025. Den portugisiske åklagaren har försökt att förhöra Falk på Kronobergshäktet men Falk har vägrat.

Falks advokat Enochsson hade stora invändningar mot att Falk blir processad i Sverige för brott som har begåtts i Spanien: Välkommen till verkligheten! Det är så det funkar sedan länge inom Eurojust. Ett berömt närstående exempel: Genom uppgörelse inom Eurojust blev Mauritz Andersson processad i Sverige för ett brott som begicks på franskt vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Fattar inte riktigt är detta från idag de nya ”anklagelserna” ?
Senast redigerad av Galimberti 2025-07-01 kl. 09:34. Anledning: Det blev fel
Citera
2025-07-24, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Det du citerar från B18001-23 sidan 488, är ett avsnitt från gamla Playafuppen som åklagarna i utpressningsärendet inkluderade i den nya Fuppen. Det är info från 2009.

Ni som har lite koll: Jonas Falk och Harriette Broman åtalades ju efter Kuylenstiernahärvan, den domen hade målnummer B109-25 i södertörns tingsrätt (den rättegången ligger nu i Primecrime appen).

Vilka rättegångar är det ni referar till i tex B18001-23?
Bara så jag förtår vilken som är vilken

Tack snälla!
Citera
2025-07-25, 23:11
Medlem
En svensk man i 30-årsåldern har gripits i Colombia.

Han är häktad i sin frånvaro i Sverige – bland annat misstänkt för försök till grov utpressning och medhjälp till grov mordbrand.

Mannen kopplas till den ökände brottslingen Jonas Falk.

https://www.expressen.se/nyheter/var...t-av-interpol/
Citera
2025-07-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
En svensk man i 30-årsåldern har gripits i Colombia.

Han är häktad i sin frånvaro i Sverige – bland annat misstänkt för försök till grov utpressning och medhjälp till grov mordbrand.

Mannen kopplas till den ökände brottslingen Jonas Falk.

https://www.expressen.se/nyheter/var...t-av-interpol/
Sendi Kawar Aziz

https://www.infobae.com/colombia/202...-en-estocolmo/
Citera
2025-07-26, 09:47
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galimberti
Jo, DI-citatet lär väl referera till den nya anklagelserna.

Tydligen är det så här: Spansk polis är oerhört effektiv, man producerar minst ett fall i månaden av storleksordningen Playa. Samtidigt lider spanska domstolsväsendet av en enorm byråkrati och är inte informatiserad på samma sätt som i Sverige. I Sverige är det lite tvärtom, ineffektiv polis och effektiva domstolar.

Följden blir att det blir enorma väntetider i Spanien, det kan dröja flera år mellan den första häktningen till åtal, och sen ytterligare en lång tid till rättegången startas. Jmf med det sk Marbella-caset - första häktningarna 2020 och rättegång 2025. Det är därför det är så vanligt med att vara "investigado" i Spanien - misstänkt med anmälningsplikt - det hade inte gått att hålla alla i häkte.

Falk har varit "investigado" i Beautifulcaset sen 2022. Pga av kollapsen i domstolssystemet som till stor del beror på tung kriminalitet från Nordeuropa så ser man en möjlighet att skicka fallen till de kriminellas hemländer, speciellt om de rör sig om att narkotika har sålts från Spanien till Nordeuropa. Falk har tydligen sålt stora mängder kokain till olika svenska nätverk. Det finns beskrivet i Beautiful fuppen. Det är SkyECC bevisningen som är grunden i det nya svenska caset. Ett annat skäl till att man har flyttat caset till Sverige: I Sverige råder det fri bevisprövning, i Spanien är det inte så, vilket ofta ställer till det när ett åtal bygger på Encro och SkyECC.

Enligt vad jag förstår så ligger det portugisiska åtalet kvar för mordförsök och grovnarkotikabrott. Den rättegången är plnerad till november 2025. Den portugisiske åklagaren har försökt att förhöra Falk på Kronobergshäktet men Falk har vägrat.

Falks advokat Enochsson hade stora invändningar mot att Falk blir processad i Sverige för brott som har begåtts i Spanien: Välkommen till verkligheten! Det är så det funkar sedan länge inom Eurojust. Ett berömt närstående exempel: Genom uppgörelse inom Eurojust blev Mauritz Andersson processad i Sverige för ett brott som begicks på franskt vatten.

Mycket informativt och bra! Tack.

Vet du var man kan hitta handlingar till Operation Beautiful?
Samt mer info ang caset i Portugal?
Citera
2025-07-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenspaliviero
Sendi Kawar Aziz

https://www.infobae.com/colombia/202...-en-estocolmo/
Södertörns TR B 109-25 Aktbil 216... Mycket info om gripna Kawar Sendi

https://gofile.io/d/UqEu8q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera