2006-08-13, 01:21
Medlem
BePatients avatar
Okej. Finns ingen anledning till omvägar, rakt på sak. Skriv helst posts om vilken skum och tvivelaktig figur jag är efter att ni löst min uppgift.

Jag vill att någon ska hitta ett filosofiskt/ intellektuellt samband till att jorden är rund, och därför egentligen ***, därför egentligen ***, därför egentligen rund igen. Vilket leder till att jorden är en logisk paradox, och inte finns alls.

Exempel skulle vara: jorden är rund, vilket den har blivit av gravitationens inverkan, vilket betyder att gravitation måste vara verklig. Anledningen till att man inte lyckats bestämma gravitationen är på grund av att det, som strängteorin pekar på, finns tio (elva?) dimensioner att ta hänsyn till i stället för tre. I så fall ligger 3D-kosmos egentligen på en plan skiva, vilket betyder att jorden egentligen är platt, osv osv...

Så. Fast mycket mycket snyggare. Och gärna lite halvseriös ful-logik a la Discworld. Hedersomnämnande i min novell till vinnaren.
Citera
2006-08-13, 01:49
Medlem
Duerfians avatar
Jorden är rund för att Encyclopedia Britannica säger att den är det. Encyclopedia Britannica skulle inte säga att jorden är rund om den de facto inte var det. Därför kan vi dra slutsatsen att jorden är rund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in