2024-04-23, 22:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är garanterat muslimer det handlar om. En zoomalier och en irakier t.ex, man vet ju hur dessa individer är funtade!

Knappast. Hästar pekar på andra slags områden och bostäder, där invällare och öststatsturister ändå skapar problem i from av dieselstölder och våldtäkter på djuren, men de är inte grannar.

Citat:
Två infödda pursvenskar skulle aldrig bete sig på detta sätt...

Dummaste jag läst idag.
Citera
2024-04-24, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
En kvalificerad slutsats eller antagande utifrån tillgänglig data. Något forskare och ingenjörer gjort i tusentals år för att driva mänskligheten framåt. Det ogillas av feminismen och har fått som resultat att män nu känner skam när de gör detta och har även hittat på ett nedlåtande ord för att beskriva beteendet.

Ont: kan grannen haft något pågående renoveringsprojekt med högljudda maskiner som skrämt upp hästarna?

Nej men polisen skriver ju att han släppte ut hästarna med flit så en fick avlivas. Vi behöver nog inte hitta på ursäkter åt den idioten.
Citera
2024-04-24, 05:35
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Nej men polisen skriver ju att han släppte ut hästarna med flit så en fick avlivas. Vi behöver nog inte hitta på ursäkter åt den idioten.
Jag tänkte mer på det där med strömmen.
Citera
2024-04-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Kan det vara så att någon hyr en del av en gård och inte fått in hyra? Eftersom hen kunde stänga av elen, troligtvis är alkohol inblandat av ägaren är min killgissning. Var ligger stället?

Ja något i den stilen tippar jag, stänga av elen går fint då mätarskåp sitter ute på husväggen el på en stolpe men just att hundarna skulle vaktat så grannen inte kunde göra de gör att jag misstänker att 35 åringen har skåpet hos sig.

För rätt många år sedan vet jag ett hus där nån jävlades och stängt huvudströmbrytaren när dom åkt på semester, all mat i kyl/frysar va förstörd.
Citera
2024-04-24, 07:30
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Det är garanterat muslimer det handlar om. En zoomalier och en irakier t.ex, man vet ju hur dessa individer är funtade!
Är det det borde vi ha ringat in vilka det rör sig om för det är inte många muslimer som äger hästar...
Sannolikt inga muslimer som har hästgård.
Citera
2024-04-24, 07:37
Medlem
sonicguides avatar
Känslan är att det är någon som bedriver en större verksamhet eftersom HP inte vill skriva ut var detta händer. Det kan säkert finnas 15-30 stycken hästgårdar av dignitet i Halmstadsområdet.
Citera
2024-04-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
En kvalificerad slutsats eller antagande utifrån tillgänglig data. Något forskare och ingenjörer gjort i tusentals år för att driva mänskligheten framåt. Det ogillas av feminismen och har fått som resultat att män nu känner skam när de gör detta och har även hittat på ett nedlåtande ord för att beskriva beteendet.

Ont: kan grannen haft något pågående renoveringsprojekt med högljudda maskiner som skrämt upp hästarna?
"Det började med att en man i 35-årsåldern släppte ut sin grannes hästar i terrängen." läste du trådstarten? Ingen har skrämt upp hästarna så att dom rymt någon släppte ut dom
Citera
2024-04-24, 09:16
Medlem
sinnpajs avatar
Citat:
Du har ju inte sett programmet Grannfejden, det är ett som är säkert
Citera
2024-04-24, 11:01
Medlem
Running_mans avatar
Jag är ingen hästmänniska men att döda en grannes hästar är ju sjukt. Dom borde spärras in på mentalsjukhus där de inte kan skada några djur mer.
Citera
2024-04-24, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
"Det började med att en man i 35-årsåldern släppte ut sin grannes hästar i terrängen." läste du trådstarten? Ingen har skrämt upp hästarna så att dom rymt någon släppte ut dom
Blev lite otydligt, jag var mer inne på varför han bröt strömmen. Dom kanske var uppjagade av något så han tyckte bäst lösning var att släppa iväg dem och sedan lösa problemet med ljudet som kan ha varit av elektrisk natur.
Citera
2024-04-24, 16:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Driver du eller? Den vanligaste granntvisten är mellan svenskar och här har du en som pågick i 30+ år också i Halmstad.
(FB) Grannfejd Halmstad (74-årig dam trakasserar grannar)
Citera
2024-04-24, 17:27
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
https://www.hallandsposten.se/nyhete...d-a04ff1861495

Hallandsposten skriver om detta, lokalpressen brukar vara mera detaljer om områden men har ej tillgång till den så någon kanske kan kolla med access?

Det står inte var det har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in