• 1
  • 2
2024-04-22, 15:08
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det r inte hans pengar, det r borgenrens.
Men nr pengarna landar i TS plnbok kan det alrig vara gldenrens pengar.
Det kan fsrvinna massa p vgen fr man har rttigheter att betala sina allvardagliga ssker som hyra el vatten mat etc. D fr gldenren ackert vnta.
Citera
2024-04-22, 15:19
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Fast pongen med lneutmtning r inte att du ska kunna spara utan att du ska betala av och de 30000 skulle kunna anvndas fr att betala av skulderna snabbare. Jag har sjlv haft utmtning och vet hur tufft det r men det r inte mer n rtt nd.
Kronis har i TS fall kommit fram till att man ska dra ex antal kronor var mnad. Det innebr i regel existensminimun. Om TS hyr ut sin halva lya ter nudlar var dag s fr man pengar ver eller hur.
Man ska sklart betala sina skulder. TS vill kpa en cykel tex fr den gamla trillade ihop.
D kanske han vill snla och spara ihop till detta. Ska man d ringa till KF och bertta hey guys jag har 30,000 papp ver fr att jag har snlat? Ingen gr nog detta men kanske ngon.
Citera
2024-04-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kronis har i TS fall kommit fram till att man ska dra ex antal kronor var mnad. Det innebr i regel existensminimun. Om TS hyr ut sin halva lya ter nudlar var dag s fr man pengar ver eller hur.
Man ska sklart betala sina skulder. TS vill kpa en cykel tex fr den gamla trillade ihop.
D kanske han vill snla och spara ihop till detta. Ska man d ringa till KF och bertta hey guys jag har 30,000 papp ver fr att jag har snlat? Ingen gr nog detta men kanske ngon.

Jag r fullt medveten om det. Jag har haft utmtning sjlv.
Fast om han lever s fr han skylla sig sjlv, man fr pengar s man klarar vardagen och att ta sig till jobb. r jobbet s nra att man kan cykla kan man g istllet.
Ja alla tillgngar man har ska inrapporteras. Det finns nd i slutndan en skuld.
Citera
2024-04-22, 17:26
Medlem
Revolut kommer dom vl inte t, Lunar ingen aning.

Fr du inledande upprttas en preliminr betalplan som ska hllas fram till att det slutliga beslutet tas, efter det uppdateras betalplanen till det som ska fortg 5 r.

ndras din inkomst mer n +5k/mn netto s br man skicka in en ndring, men d ska man ha i tanke att ven rkna av hyreshjningar, inflation och kning av vriga kostnader.

Finns vldigt mycket information nedan

https://www.xn--lnforum-exa.se/
Citera
2024-04-22, 21:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Men nr pengarna landar i TS plnbok kan det alrig vara gldenrens pengar.
Det kan fsrvinna massa p vgen fr man har rttigheter att betala sina allvardagliga ssker som hyra el vatten mat etc. D fr gldenren ackert vnta.
Eh va? Gldenren r TS.
Citera
2024-04-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej har anskt om skuldsanering och vntar p svar nu d jag fick svara p ngra komplettering frgor frra veckan. Har haft lneutmtning mer n 2 r dr det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har p Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor r chansen att dom frsvinner nu nr dom gr en koll i samband med min sanering

Nu vet ju ingen om du har rtt till skuldsanering, beror ju vad du har fr inkomst och vad din skuld ligger p. Men varken Lunar eller Revolut kommer kronis att gra ngot t, du kan sitta lugn i bten.
Om du skulle vara osker s plockar du ut allt i kontanter helt enkelt.

Du vet att handlingstiden fr skuldsanering r typ 8 mnader?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in