Citat:
Ursprungligen postat av
Tjeeeeeeeeeeeen
Det är uppenbarligen dumma frågor jag ställer för de som har koll. Men jag tycker inte att om man kommer in i blindo i bankvärlden utan förkunskap, att det vore någon slags logisk slutsats att när man öppnar ett bankkonto och för över pengar till det kontot, så är det första banken gör att de plockar ut pengarna, trollar med lite Harry Potter magi med dina pengar på sidan av, och att ditt faktiska saldo bara är en rökridå. Om man inte vet hur det funkar hade jag såklart antagit att ens saldo som ploppar upp på hembanken är ens faktiska saldo.
Om det gör en till en idiot att undra hur det fungerar så får det bli så, jag tycker fortfarande det känns som en komplicerad karusell där innehav flyttas omkring.
Det är lite som att inte kunna böjningen grov-grövre-grövst. Om man inte visste att det hette "grövre" skulle man säga "grovare" av den anledning att det vore det simplaste, men det heter grövre och det krävs en förkunskap om det för att det ska sätta sig - och även om det med ren och skär logik borde heta grovare, så vet vi alla att det inte finns något som heter grovare, även om det borde göra det.