Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-06-07, 02:57
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Så mycket pengar man spenderar på julmat varje år onödiga prylar så som telefoner och datorer så kan man ta klarna och betala av det på ca 5 månader så det är inte så dyrt egentligen

Hade man fått en garanterad grönstämpel som nån skrev ovan så hade det varit värt, men tydligen upptäcker man inte allt om man inte söker specifikt. Om jag tolkat det rätt.
Citera
2024-06-07, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Hade man fått en garanterad grönstämpel som nån skrev ovan så hade det varit värt, men tydligen upptäcker man inte allt om man inte söker specifikt. Om jag tolkat det rätt.

Lysande på framgångspodden med Alex han pratade i ett avsnitt att han och Ida Warg gör en sån kropps scanning varannat år för de båda är hypokondriker.. har man pengar så mycket som dom,varför inte hade också gjort det. Dock sa han att de betalade 100000:- per person om det är så pass dyrt så borde väl sånna maskiner kunna påvisa cancer tänker jag,
Citera
2024-06-07, 03:08
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Lysande på framgångspodden med Alex han pratade i ett avsnitt att han och Ida Warg gör en sån kropps scanning varannat år för de båda är hypokondriker.. har man pengar så mycket som dom,varför inte hade också gjort det. Dock sa han att de betalade 100000:- per person om det är så pass dyrt så borde väl sånna maskiner kunna påvisa cancer tänker jag,

Haha förvånar mig inte att Pärleros gör en sån, räddare människa för döden får man leta efter
Ja de fångar säkert upp mycket, men å andra sidan tror jag man behöver vara medveten om att det inte är 100%. Företagen som säljer dessa gör det för att tjäna pengar och vill människor betala så är cirkeln sluten. Men ja hellre göra undersökningar än att inte göra det om man har råd.
Citera
2024-06-07, 22:01
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Vart gjorde du den undersökningen?

De var inte jag som gjorde.
Citera
2025-06-12, 21:52
Medlem
Coolt... tydligen kan man upptäcka cancer genom att analysera öronvax.

Epoch Health skriver på X...
https://x.com/epochhealth/status/1933156431823302702
Cancer can now be detected through earwax—with 100% accuracy.

No blood. No scans. Just some wax from your ear.

Scientists have developed a simple test that can catch cancer in its earliest stages—before symptoms appear.

It can even tell you the exact moment your cancer is gone.
Känns ju ofantligt säkrare att topsa öronen än att göra en biopsi. 🙂

Kanske även mer kostnadseffektivt? 🙃
Citera
2025-11-09, 00:15
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Min kusin är 53 år gammal och hade ramlat och brutit benet nyligt.
På röntgen såg dom nåt konstigt och det visade sig att han har blod/skelettcancer.
Fy fan, hög dödlighet är det också, 50% dör inom 5 år eller nåt.

Jag ska göra ett omfattande test nu till vår, känns nervöst men ändå bra att få vet hur frisk man vekrligen är.

24k på en helundersökning, är det verkligen mycket pengar att bränna typ vartannat år?
Är väl bättre det än att gå med cancer i flera år och sen garanterat dö av det.
Citera
2025-11-09, 00:21
Medlem
Silltunnas avatar
Det är väl skadligt i sig att gå och röntga hela kroppen så omfattande på regelbunden basis?
Citera
2025-11-09, 20:44
Medlem
Jävla dårar som betalar för att plåga sig själv i den jävla klaustrofobi hålet.
Är man bara lite "hängig" som Stefan Holm säger så är det nog ingenting.
Tro mig blir du sjuk på riktigt så kommer man märka det ganska snabbt.
Citera
2025-11-30, 20:32
Medlem
Jag har haft problem med magen en längre tid till och från, allt från molande värk, uppsvälldhet till småhugg..känner inte igen magen alls längre.
Min bror dog av Bukspottkörtelnöcancer som började med magproblem så är jävligt nojig.. när väl den gör sig påmind så är det försent.

Funderar på Magnetlabbets Buk MR, ca 12'. Enligt dom så ser de minst lilla, allt från infektioner, inflammationer till tarmproblem och cancer.

Ska ringa de i veckan igen och se hur betalningsplanen ser ut.

MR avger f.ö. ingen farlig strålning alls, så helt ofarligt för kroppen att göra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in