Inte mycket roligt ikväll egentligen, varken om man går på det nordiska eller resten. Hittade tre grenar med nordiskt och två med fantastiska brittiskor. Tror dock jag kommer lägga mer fokus på Solheim Cup och SDHL-premiärerna, men får väl köra split-screen.
19:45 Polsstokspringen Mannen,
Mondo Duplantis
20:35 Discuswerpen Mannen,
Daniel Ståhl
21:29 1500m Mannen,
Jakob Ingebrigtsen,
Narve Gilje Nordås
21:40 800m Vrouwen:
Gemma Reekie,
Georgia Bell
Intressant att det nederländska begreppet för stavhopp har med Mondo's styrka i ordet, faktumet att dom springer med staven saknas helt i både
stavhopp och
pole vault.
Edit: Ska för övrigt bli någon form av lasershow efter programmet, undra om TV4 kommer hänga kvar i streamen så man kan få se den.
Första delen av finalen sänds linjärt på TV12 redan från kl. 19:30 om nån inte hittar sändningen. Borde inte finalen gå i TV4 kan man tycka, eller har den kanalen börjat ägna sig åt Mockingbird-hjärntvätt på heltid läste jag nåt om, propaganda från morgon till sen kväll?
Citat:
19u30: openingsceremonie
20u00-22u00: Wanda Diamond League programma
22u00-22u30: Vrijdag: optreden van Daan + lasershow / Zaterdag: optreden van Henri PFR + lasershow
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Verkligen osynkat hos SVT, dessutom var det väl inte livekommentering av Hård.
Nej han såg väl loppet live när det gick, och sen låtsades han förvånad. Ynka 10min tidigare hade räckt för att vi kunde fått sett det live, vilket ju kom att bli enda roliga svenska inslaget, stafetten var lite missar. Men ändå bästa nordiska Undra vad för tid dom kunde fått med bättre växlingar, den sista syntes väl inte ens i bild?
Julia är dock alltid rolig att få höra intervjuer med, hon är konstant övertaggad, glad och positiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Jag kollar på svtplay¨s app på en nvidia shield och har superbild och ljudet är helt synkat.
Prova att backa bak till reprisen på loppet med Julia precis i början, jag tror det var rejält osynkat oavsett källa. Men sen tror jag det blev bättre efter en stund. Jag upplevde inga mer såna grova osynk under senare startskott.
Edit2: Lördagens nordiska program, som jämfört med Fredagen är ännu mindre intressant nordiskt sett, även om det blir 15min där på slutet som man får sitta och kolla:
Zaterdag, 14. September
21:40 800m Mannen,
Andreas Kramer
21:52 400m Horden Vrouwen,
Femke Bol