2024-09-05, 21:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det här att att atleterna skall posera med sin nationsflagga över axlarna känns lite tveksamt. Det är ju inget mästerskap.

De springer ju ofta i Puma Adidas tröjfärger... bättre att de springer i landslagtröjorna
Citera
2024-09-05, 21:57
Medlem
Märkligt svenskt stafettlag. Kunde man inte fixat ett bättre lag när man fick chansen till start?
.
Citera
2024-09-05, 21:59
Medlem
perry2s avatar
Julia ÖVERTÄND

startar för tidigt
Citera
2024-09-05, 21:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Bäst i Norden i alla fall.
Citera
2024-09-05, 22:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Märkligt svenskt stafettlag. Kunde man inte fixat ett bättre lag när man fick chansen till start?
.

Visst kan våra bästa tjejer slå det svenska rekordet på 4x100, förutsatt att man tränar in växlingar som andra nationer gör.

Dock känns det verklighetsfrånvänt att man i princip drar fyra namn ur hatten och tror att de ska leverera en topptid.
Citera
2024-09-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Visst kan våra bästa tjejer slå det svenska rekordet på 4x100, förutsatt att man tränar in växlingar som andra nationer gör.

Dock känns det verklighetsfrånvänt att man i princip drar fyra namn ur hatten och tror att de ska leverera en topptid.

Madeleine Winberg som ersatte De Silva är 15:e tjej på årsbästa och Nikki Anderberg finns inte ens med bland top-20 denna säsong!
Citera
2024-09-13, 19:19
Medlem
Inte mycket roligt ikväll egentligen, varken om man går på det nordiska eller resten. Hittade tre grenar med nordiskt och två med fantastiska brittiskor. Tror dock jag kommer lägga mer fokus på Solheim Cup och SDHL-premiärerna, men får väl köra split-screen.

19:45 Polsstokspringen Mannen, Mondo Duplantis

20:35 Discuswerpen Mannen, Daniel Ståhl
21:29 1500m Mannen, Jakob Ingebrigtsen, Narve Gilje Nordås
21:40 800m Vrouwen: Gemma Reekie, Georgia Bell

Intressant att det nederländska begreppet för stavhopp har med Mondo's styrka i ordet, faktumet att dom springer med staven saknas helt i både stavhopp och pole vault.

Edit: Ska för övrigt bli någon form av lasershow efter programmet, undra om TV4 kommer hänga kvar i streamen så man kan få se den.

Första delen av finalen sänds linjärt på TV12 redan från kl. 19:30 om nån inte hittar sändningen. Borde inte finalen gå i TV4 kan man tycka, eller har den kanalen börjat ägna sig åt Mockingbird-hjärntvätt på heltid läste jag nåt om, propaganda från morgon till sen kväll?

Citat:
19u30: openingsceremonie
20u00-22u00: Wanda Diamond League programma
22u00-22u30: Vrijdag: optreden van Daan + lasershow / Zaterdag: optreden van Henri PFR + lasershow

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Verkligen osynkat hos SVT, dessutom var det väl inte livekommentering av Hård.
Nej han såg väl loppet live när det gick, och sen låtsades han förvånad. Ynka 10min tidigare hade räckt för att vi kunde fått sett det live, vilket ju kom att bli enda roliga svenska inslaget, stafetten var lite missar. Men ändå bästa nordiska Undra vad för tid dom kunde fått med bättre växlingar, den sista syntes väl inte ens i bild?

Julia är dock alltid rolig att få höra intervjuer med, hon är konstant övertaggad, glad och positiv.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag kollar på svtplay¨s app på en nvidia shield och har superbild och ljudet är helt synkat.
Prova att backa bak till reprisen på loppet med Julia precis i början, jag tror det var rejält osynkat oavsett källa. Men sen tror jag det blev bättre efter en stund. Jag upplevde inga mer såna grova osynk under senare startskott.

Edit2: Lördagens nordiska program, som jämfört med Fredagen är ännu mindre intressant nordiskt sett, även om det blir 15min där på slutet som man får sitta och kolla:

Zaterdag, 14. September

21:40 800m Mannen, Andreas Kramer
21:52 400m Horden Vrouwen, Femke Bol
Senast redigerad av pumahunter 2024-09-13 kl. 19:55.
Citera
2024-09-13, 19:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Tentoglou ser ju sjuk ut, likblek och klen.
Citera
2024-09-13, 19:56
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Tentoglou ser ju sjuk ut, likblek och klen.

Tänkte samma sak, dessutom totalt loj efter misslyckade hoppen.... Ser inte ut att vilja vara där 🏃‍♂️
Citera
2024-09-13, 20:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Var det två som sprang på bana 5 i 400 meter?
Citera
2024-09-13, 20:35
Medlem
VoktorDodkas avatar
TOPIC ÄR MED! Och högt över ribban.

Jag tror Karalis är näste store stavhoppare, nästa givna tvåa vill säga.
Citera
2024-09-13, 20:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Varför pekade Kendricks och Broeders med fingrarna nedåt när den senare klarade 5,82?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in