Citat:
Det var sannolikt inte det lättaste att få ihop 4st som hade möjlighet att åka ner till Schweiz så här på slutet av säsongen, och fick ta dom som var i närheten. Intressant att Michelle de Silva ska springa, hon dök ju inte upp i Köpenhamn i förrgår(vet nån varför?), där stafett-avslutaren Emilia Kjellberg hoppade längd på ett förträffligt sätt.
Emilia sprang faktiskt på 11.70 i Sollentuna för mindre än tre veckor sedan vilket var nytt PB för henne och tider som hon inte varit i närheten av på 10år, så hon vill väl tävla så mycket som möjligt efter alla skador senaste åren för att ha lite roligt. Hon kanske har fått ett gulligt storhetsvansinne efter sommarens längdhoppsresultat och Mondo's 100m igår och tror hon klarar vad som helst hon också.
Knappast det vanligaste att tre nordiska länder är med i en avslutande stafett i en DL-tävling? Men skoj med en nordisk kamp på slutet, får säga att i mina ögon ser jag faktiskt det som kvällens höjdpunkt. Sannolikt inget nordiskt lag som slutar på prispallen om inga i toppen växlar bort sig, men den nordiska kampen borde utgöra prestige.
Edit: Nej, stafettlaget verkar varit bestämt sedan innan Onsdagen.
Emilia sprang faktiskt på 11.70 i Sollentuna för mindre än tre veckor sedan vilket var nytt PB för henne och tider som hon inte varit i närheten av på 10år, så hon vill väl tävla så mycket som möjligt efter alla skador senaste åren för att ha lite roligt. Hon kanske har fått ett gulligt storhetsvansinne efter sommarens längdhoppsresultat och Mondo's 100m igår och tror hon klarar vad som helst hon också.
Knappast det vanligaste att tre nordiska länder är med i en avslutande stafett i en DL-tävling? Men skoj med en nordisk kamp på slutet, får säga att i mina ögon ser jag faktiskt det som kvällens höjdpunkt. Sannolikt inget nordiskt lag som slutar på prispallen om inga i toppen växlar bort sig, men den nordiska kampen borde utgöra prestige.
Edit: Nej, stafettlaget verkar varit bestämt sedan innan Onsdagen.
Var väl att både Kjellberg och Anderberg är med i laget som jag reagerade på. Esther Sahlqvist sprang ju stafettlaget på Finnkampen. Och Lindahl hade ju inte gjort bort sig heller. Anderberg har väl bara gjort ett tävlingslopp denna säsong och det var i stafetten på lag-SM för några veckor sedan. Men jag kan hålla med om att Kjellberg har haft en riktigt bra säsong, både på 100m och i längd (förutom insatsen på Finnkampen då). Minns när Kjellberg var junior och man trodde att det skulle bli något stort av henne.
Hoppas övriga nordbor känner pressen.