2024-09-05, 15:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det var sannolikt inte det lättaste att få ihop 4st som hade möjlighet att åka ner till Schweiz så här på slutet av säsongen, och fick ta dom som var i närheten. Intressant att Michelle de Silva ska springa, hon dök ju inte upp i Köpenhamn i förrgår(vet nån varför?), där stafett-avslutaren Emilia Kjellberg hoppade längd på ett förträffligt sätt.

Emilia sprang faktiskt på 11.70 i Sollentuna för mindre än tre veckor sedan vilket var nytt PB för henne och tider som hon inte varit i närheten av på 10år, så hon vill väl tävla så mycket som möjligt efter alla skador senaste åren för att ha lite roligt. Hon kanske har fått ett gulligt storhetsvansinne efter sommarens längdhoppsresultat och Mondo's 100m igår och tror hon klarar vad som helst hon också.

Knappast det vanligaste att tre nordiska länder är med i en avslutande stafett i en DL-tävling? Men skoj med en nordisk kamp på slutet, får säga att i mina ögon ser jag faktiskt det som kvällens höjdpunkt. Sannolikt inget nordiskt lag som slutar på prispallen om inga i toppen växlar bort sig, men den nordiska kampen borde utgöra prestige.

Edit: Nej, stafettlaget verkar varit bestämt sedan innan Onsdagen.

Var väl att både Kjellberg och Anderberg är med i laget som jag reagerade på. Esther Sahlqvist sprang ju stafettlaget på Finnkampen. Och Lindahl hade ju inte gjort bort sig heller. Anderberg har väl bara gjort ett tävlingslopp denna säsong och det var i stafetten på lag-SM för några veckor sedan. Men jag kan hålla med om att Kjellberg har haft en riktigt bra säsong, både på 100m och i längd (förutom insatsen på Finnkampen då). Minns när Kjellberg var junior och man trodde att det skulle bli något stort av henne.
Citera
2024-09-05, 16:16
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Det var sannolikt inte det lättaste att få ihop 4st som hade möjlighet att åka ner till Schweiz så här på slutet av säsongen, och fick ta dom som var i närheten. Intressant att Michelle de Silva ska springa, hon dök ju inte upp i Köpenhamn i förrgår(vet nån varför?), där stafett-avslutaren Emilia Kjellberg hoppade längd på ett förträffligt sätt.

Emilia sprang faktiskt på 11.70 i Sollentuna för mindre än tre veckor sedan vilket var nytt PB för henne och tider som hon inte varit i närheten av på 10år, så hon vill väl tävla så mycket som möjligt efter alla skador senaste åren för att ha lite roligt. Hon kanske har fått ett gulligt storhetsvansinne efter sommarens längdhoppsresultat och Mondo's 100m igår och tror hon klarar vad som helst hon också.

Knappast det vanligaste att tre nordiska länder är med i en avslutande stafett i en DL-tävling? Men skoj med en nordisk kamp på slutet, får säga att i mina ögon ser jag faktiskt det som kvällens höjdpunkt. Sannolikt inget nordiskt lag som slutar på prispallen om inga i toppen växlar bort sig, men den nordiska kampen borde utgöra prestige.

Edit: Nej, stafettlaget verkar varit bestämt sedan innan Onsdagen.

Nikki Anderberg gjorde sin säsongsdebut på Lag-SM för tre veckor sedan, som en del av Malmös stafettlag. Det är det enda resultatet hon har i år. Vet dock inte hur hon presterade på sin sträcka.

Undrar om Kajsa bad Julia att ringa en kompis och fråga om hon ville tävla i Diamond League?
Citera
2024-09-05, 17:24
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det var ett litet udda svenskt stafettlag.
Men de tar nog Norge allikevel. 4x100m er ikke vår greie.
Om det hadde vært 4x400m derimot, ville dere nog fått en større utmaning vil jeg tro.
Den nye svenske utøveren på 400m häck har jo hatt litt vel mye strul denne sesongen, så ikke helt sikker på at han tar deSantos, men at det blir nytt svensk rekord.., vel det tror jeg at jeg kan love dere, uten å måtte stikke ut haken så alt for mye
Citera
2024-09-05, 19:07
Medlem
Alkibiadess avatar
11.23! Mycket bra! I regn dessutom!

Fina skalper.
Senast redigerad av Alkibiades 2024-09-05 kl. 19:12.
Citera
2024-09-05, 19:23
Medlem
Citat:
Hur visste du att det regnade? Hittade du nån stream från pre-meet?

Men oavsett, skoj, och man blir än en gång arg på SVT, för säkert tusende gången, dom har en egen kamera på plats och sannolikt även bildproducent, dom kunde börjat sända ynka 10min tidigare så hade vi fått se Julia springa live.

Undra hur mycket tidsschemat kommer spåra ur nu pga regnet.

Edit: Grovt osynkat ljud här på SVTPlay under 100m-loppet. man hörde skottet över en sekund före dom flög iväg.

Edit2: Två nordiska segrar på två försök! Hoppas övriga nordbor känner pressen.
Senast redigerad av pumahunter 2024-09-05 kl. 19:35.
Citera
2024-09-05, 19:24
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:

Fina skalper.
Får ikke fram noen resultater her. Var det Julia som var best når det gjelder nog en gang ?
Citera
2024-09-05, 19:24
Medlem
Så Warholm drar sig ur?
Citera
2024-09-05, 19:27
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Så Warholm drar sig ur?
Han kjente det godt i hamstringen etter gårsdagens förbannade timeslange red-bull-reklame sa han, så forundrer meg ikke. Inget nytt svensk rekord alikevel da
Citera
2024-09-05, 19:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Hur visste du att det regnade? Hittade du nån stream från pre-meet?

Men oavsett, skoj, och man blir än en gång arg på SVT, för säkert tusende gången, dom har en egen kamera på plats och sannolikt även bildproducent, dom kunde börjat sända ynka 10min tidigare så hade vi fått se Julia springa live.

Undra hur mycket tidsschemat kommer spåra ur nu pga regnet.

Edit: Grovt osynkat ljud här på SVTPlay under 100m-loppet. man hörde skottet över en sekund före dom flög iväg.

Det var någon som la ut en bild på twitter av de regniga banorna.

Verkligen osynkat hos SVT, dessutom var det väl inte livekommentering av Hård.
Citera
2024-09-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Han kjente det godt i hamstringen etter gårsdagens förbannade timeslange red-bull-reklame sa han, så forundrer meg ikke. Inget nytt svensk rekord alikevel da
Reagerade också på hur länge Mondo och Karsten fick vänta i kvällskylan innan start.
Citera
2024-09-05, 19:35
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Det var någon som la ut en bild på twitter av de regniga banorna.

Verkligen osynkat hos SVT, dessutom var det väl inte livekommentering av Hård.
Jag kollar på svtplay¨s app på en nvidia shield och har superbild och ljudet är helt synkat.
Citera
2024-09-05, 19:40
Medlem
Hunden007s avatar
Blir la inget världsrekordförsökt idag för mondo för det regnar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in