• 6
  • 7
2024-04-19, 00:24
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag br alltid kniv, sedan jag var ca 8 r gammal. Knivlagar r fniga och jag har klarat mig snart 40 r utan att ha ihjl nn s risken fr betraktas som frsummbar.

Finns ett ordsprk frn Frarna som lyder "En knivls man r en livls man".

Sjlv gr jag som du och br alltid kniv och jag har heller aldrig, hr och hpna, ddat eller attackerat ngon.
Citera
2024-04-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Det r ett verktyg som kan anvndas till allt mjligt.
Som vad? Har aldrig behvt en kniv nr jag r p stan, i jobbet, i skogen och hemma ja.
Citera
2024-04-19, 00:42
Medlem
Bob-Dylans avatar
Ibland. Alltid nr jag fiskar sklart. r jag ute ett par dagar och tltar s sjlvklart. Inte fr sjlvfrsvar (mot vad?) utan fr att fr att anvnda till allt mjligt.
Ngon som vet vad knivlagen sger om detta? Vore ju jvligt surt att bli dmd fr att ha med kniven nr man tltar eller fiskar
Citera
2024-04-19, 18:56
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tcproc
Behver inte alltid vara att du sjlv ska ha ihjl ngon. Tror ocks det kan handla om att du kanske glmmer eller tappar den. Ngon annan kan ta den ifrn dig osv.

Tycker sjlv knivlagen r lite verdriven men tycker dock inte det r okej att g omkring med kniv i stan.

Det VERKTYGET jag alltid har med mig sitter p samma kedja som mina hemnycklar. Om man r allmnt trevligt mot myndighetspersoner och om de vill visitera en sger man till p frhand att man har en fick-kniv "man tror r laglig", hnt kanske 1 gng per 10 r s klarar man sig rtt bra utan domar, s lnge man undviker rttssalar och flygplan och snt.
Citera
2024-04-20, 08:43
Medlem
Kniv och yxa r vl inte helt ovanligt. Nej, inget att bli rdd fr, skna mnniskor som njuter av naturen.
Citera
2024-04-20, 12:43
Medlem
tomatlarss avatar
en kniv r et redskap och inte farlig om det inte r i hnderna p fel person s nej att se att ngon ha kniv p sig gr mig inte rdd. de som har kniv och r faliga har den inte synligt p sig.

och ja jag har kniv p mig i skogen eller om jag fiskar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in