Citat:
Ursprungligen postat av
Kakersson
Några gånger minns jag att min undanmanöver förmodligen varit avgörande för att rädda mitt liv, där det varit ögonblick från döden och motparten varit totalt frånvarande och ouppmärksam.
Men annars är det ju ett samspel i trafiken. Ibland behöver man t ex tränga sig in i rondeller. Det kan bli lite arga blickar och tutande, särskilt vissa från så kallade socioekonomiskt utsatta grupper har närmare till tuten än andra.
Ditt exempel på beteende i korsningen visar ju på passivitet från din sida och gör förare runt omkring dig osäkra, stressade, och får dom att köra ut eftersom du i praktiken står still i korsning.
Skulle olyckor hägra så ofta som du ger sken av skulle trafiken inte fungera alls.
Nej jag rullar sakta innan korsningen, men läs edit nedan
Tycker bara det är spännande att jag nästan skrotar en bil per vecka på sistone, förut har det varit varannan månad
Har dock bara hunnit med 5 skrotning i mina 25 års körkort
Edit
En faktor i korsningen är att bilarna oftast får vänta på gående för att svänga höger, så jag har två bilar framför mig som ska svänga höger och jag är sist.
Då räknar de som svänger vänster att de ska köra in bakom mig, men först när de andra har svängt kan jag gasa på
Oavsett konstigt för de måste ju invänta mig