2024-04-24, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Verkligheten ser ut så för dom som lämnar in bilen på verkstad och förlitar sig på vad dom säger.
Skulle aldrig lämna in bilen till klåpare som bara är ute efter att tjäna pengar och lurar kunderna och sen tror man på allt dom säger.
Tack. Välkommen till verkligheten. Trodde du dom sysslade med välgörenhet? Du ska sluta vara så naiv det klär dig inte din klåpare
Citera
2024-04-25, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Det där låter sjukt skumt och mycket misstänkt (utan att givetvis veta alla fakta, och kunna säga absolut).

Att kränga däck på fälgarna, balansera och sedan sätta på igen görs normalt på en halvtimme-timme medans man väntar och tar en kaffe/the på plats.

Den där verkstaden skulle jag troligen inte lita på (om de inte har verkligen goda skäl, vilket känns osannolikt som du beskriver det, iaf.).

Jag ska hämta den idag
Nästan 4 veckor
Han ljög och sa han måste ringt mig på fel nummer
Att bilen varit klar men att jag inte svarat
🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2024-04-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag ska hämta den idag
Nästan 4 veckor
Han ljög och sa han måste ringt mig på fel nummer
Att bilen varit klar men att jag inte svarat
🤣🤣🤣🤣🤣

Som andra redan skrivit i tråden så checka bilen extremt noga. Finns en risk att de eventuellt kan ha skadat bilen (krock, buckla, repat lacken, etc) och velat dölja detta för dig. Checka lacken och se om du ser något misstänkt.

Har du haft tur och klarat dig denna gång, som vi får hoppas, så skulle jag rekommendera att använda dig av en annan mer seriös verkstad nästa gång. Simpla däckbyten eller hjulbyten skall ske under en timme. Inte ta en månad. Här känns det som det ligger en hund begraven.
Citera
2024-04-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Som andra redan skrivit i tråden så checka bilen extremt noga. Finns en risk att de eventuellt kan ha skadat bilen (krock, buckla, repat lacken, etc) och velat dölja detta för dig. Checka lacken och se om du ser något misstänkt.

Har du haft tur och klarat dig denna gång, som vi får hoppas, så skulle jag rekommendera att använda dig av en annan mer seriös verkstad nästa gång. Simpla däckbyten eller hjulbyten skall ske under en timme. Inte ta en månad. Här känns det som det ligger en hund begraven.
Jag ska byta verkstad
Har hittat en ny
Men haft denna verkstad i flera år
Dom har alltid gjort ert bra jobb
Men lite speciella
Citera
2024-04-25, 19:26
Medlem
Har hämtat bilen nu
Men
Dom påstår dom gjort en framvagnsinställning
Men icke
Har dock ej betalat för det
Så får lämna in den någon annanstans
Citera
2024-04-26, 03:04
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Tack. Välkommen till verkligheten. Trodde du dom sysslade med välgörenhet? Du ska sluta vara så naiv det klär dig inte din klåpare

Citat:
Nä alltså ett bromsok märker man direkt om det är dåligt. Räcker flytta den från parkeringen och in på lyften så märker du värmen när du tar av däcket. Inget som kräver någon undersökning för att se alltså. Förmodligen du som inte har en aning, vet du ens vad ett bromsok är?

Din kunskap klär dig inte överhuvudtaget. Så jag undrar vem det är som är en riktig klåpare. Och du behöver inte tacka mig för att jag rättar till dig. Är fler som uttryckt sig vilken klåpare du tycks vara🤣🤣
Citera
2024-04-26, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Citat:
Nä alltså ett bromsok märker man direkt om det är dåligt. Räcker flytta den från parkeringen och in på lyften så märker du värmen när du tar av däcket. Inget som kräver någon undersökning för att se alltså. Förmodligen du som inte har en aning, vet du ens vad ett bromsok är?

Din kunskap klär dig inte överhuvudtaget. Så jag undrar vem det är som är en riktig klåpare. Och du behöver inte tacka mig för att jag rättar till dig. Är fler som uttryckt sig vilken klåpare du tycks vara🤣🤣
Du är bara naiv och okunnig. Svårt att försöka bilda en sådan person.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in