Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-15, 09:41
Medlem
Hej,

Fattigjon här, som har har fått en felaktig deklaration. Enligt denna skulle jag få ganska mycket mer tillbaka på skatten än annars. Om jag bara skriver på den och skickar in den, kommer de få reda på att den är felaktig? Det mesta av mina inkomster kommer från en statlig myndighet.
Citera
2024-04-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmiesFood
Hej,

Fattigjon här, som har har fått en felaktig deklaration. Enligt denna skulle jag få ganska mycket mer tillbaka på skatten än annars. Om jag bara skriver på den och skickar in den, kommer de få reda på att den är felaktig? Det mesta av mina inkomster kommer från en statlig myndighet.

Hur kommer det sig att den är felaktig, dvs på vilket sätt är den felaktig?

Risken är nog rätt liten att de kommer på att den är felaktig eftersom den ju är baserad på det de vet, men kommer de på dig så är det ett brott du begår som du blir straffad för.
Citera
2024-04-15, 10:00
Medlem
Skriv under. Skatteverket har sen 5 år på sig att ändra eventuella felaktigheter.
Citera
2024-04-15, 10:01
Medlem
Den visar avsevärt mindre än min verkliga inkomst. Inte för att det är så stor skillnad på det monetära värdet, men procentuellt är det väldigt stor skillnad.
Citera
2024-04-15, 10:08
Medlem
OtherBarrys avatar
Värt att undersöka om din arbetsgivare har lurat dig på pensionsavsättningar, visserligen en statlig myndighet så förmodligen inkompetens snarare än en avsiktlig handling i så fall.
Citera
2024-04-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArmiesFood
Den visar avsevärt mindre än min verkliga inkomst. Inte för att det är så stor skillnad på det monetära värdet, men procentuellt är det väldigt stor skillnad.

Ta kontakt med uppgiftslämnaren om de gett fel info till Skatteverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in