2024-04-14, 16:58
  #1
Medlem
Hej.

Jag skriver här för att någon förhoppningsvis vet något och kan ge lite info.
Under gångna helgen inträffade en incident där en polisman som heter R****t-Exxxxxl Mxxxxxxxn och är född den 7:e April och just nu bor i Södertälje var inblandad.
Han påstår sig jobba på Södertälje polisen.
Denna polismannen har tidigare fått olika anmälningar och klagomål på sig. Bland annat en händelse i Gislaved (ca maj 2022) där man inte hittat rätt papper än (men man jobbar på det). Det har också framkommit andra klagomål mot denna polis som tack vara att han är polis kommer undan med sådant han egentligen inte skulle då vårat rättsväsende skyddar poliser mer än vad dem egentligen skulle. Enligt vad jag hört kan man skönja ett mönster med mycket tvivelaktigt beteende och omdöme.
Det är tråkigt då det påverkar vanligt folks inställning till ordningsmakten och tilltron urholkas ordentligt.

Jag vet att det finns personer som vet mera om denna polis som inte beter sig som en polis ska göra. Så jag skulle vara tacksam om mer info kunde ges från andra om hans förehavanden.
Dela gärna med er.
All info uppskattas.
Citera
2024-04-14, 17:27
  #2
Medlem
One2Manys avatar
Och hur skulle du rimligen ha någon som helst kännedom om vilka klagomål/anmälningar en enskild polis har fått?

Det är väl snarare så att du i egenskap av rättshaverist med lättare psykisk störning ligger bakom alla uppdiktade klagomål/anmälningar för någon inbillad oförätt, inte sant?
Citera
2024-04-14, 17:38
  #3
Medlem
Jösses, TS.
Jösses...

Vi kan bara anta att du har lgh, jobb, ekonomi helt under kontroll?

Södertälje, Gislaved? Vad hände i Kiruna?

Jösses...
Citera
2024-04-14, 17:52
  #4
Medlem
Nej....Men jag tycker att man i en demokrati ska ha en högre rättssäkerhet än i ex Ryssland , Nord Korea eller Vit Ryssland.
I en rättsstat ska det finnas ett tydligt regelverk och detta måste följas. Bara för att man är polis kan man inte begå regelbrott.
Jag är väl medveten om att många har respekt för polisen. Tro mig...I dessa tider behöver vi poliser med alla gängrelaterade mord etc. Men det ska vara poliser som följer regelverket.
Förmodligen jobbar du själv inom rättsväsendet eller ordningsmakten eller så lever du i en illusion att alla poliser är pålitliga och bra. Därför du reagerar så kraftigt negativt. Men så är tyvärr inte fallet. Vi har flera dåliga exempel på när poliser begått grova brott och blivit dömda.
I din värld är det väl fel att en polis kan bli dömd oavsätt vad han gjort, men för att upprätthålla respekt och tilliten för ordningsmakten så måste det kontinuerligt pågå en granskning liksom det görs av politikerna. När man slutar granska påbörjar förfallet och man kan tyvärr se resultatet i korrupta länder som dessa ovan nämnda.
Om en person följer regelverket så vad är problemet?
Bakom varje polisbricka står en person, och alla personer är tyvärr inte rekorderliga personer.
Förlåt att jag stör din världsbild.
Citera
2024-04-14, 18:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLMech
I en rättsstat ska det finnas ett tydligt regelverk och detta måste följas. Bara för att man är polis kan man inte begå regelbrott.

Naturligtvis är det så, och även polisen måste följa lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av KLMech
Vi har flera dåliga exempel på när poliser begått grova brott och blivit dömda.

Bra, då har vi rett ut att poliser inte står över lagen.

Var det något mer du ville diskutera?
Citera
2024-04-14, 18:30
  #6
Medlem
Ja.....Jag skulle vilja ha mera information angående misstag/fel som olika personer anser att denna polis har gjort. Spelar ingen roll om det är nedlagt eller pågående.
Tackar för förståelsen.

Har man inget att bidraga med kanske man kan lämna tråden ifred istället för att störa med onödiga kommentarer som de två första inläggen.
Citera
2024-04-14, 21:16
  #7
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLMech
Ja.....Jag skulle vilja ha mera information angående misstag/fel som olika personer anser att denna polis har gjort. Spelar ingen roll om det är nedlagt eller pågående.
Tackar för förståelsen.

Har man inget att bidraga med kanske man kan lämna tråden ifred istället för att störa med onödiga kommentarer som de två första inläggen.
Hur ska vi veta om vi vet något om henom när du maskat namnet som en noob. Det enda vi vet (eller tror vi vet) är att hen har ett dubbelförnamn med bindestreck.
Citera
2024-04-16, 17:03
  #8
Medlem
Jag är lite osäker på vad man får eller inte får skriva här så....Ber om ursäkt för det.

Rob*rt-*manu*l Mikk*ls*n
* är självklart samma bokstav på samtliga ställen.

Hoppas på en viss förståelse då jag tidigare inte skrivit här och inte kan regelverket och toleransnivåerna så bra.
Citera
2024-04-17, 12:07
  #9
Medlem
Kaliumdikromats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLMech
Jag är lite osäker på vad man får eller inte får skriva här så....Ber om ursäkt för det.

Rob*rt-*manu*l Mikk*ls*n
* är självklart samma bokstav på samtliga ställen.

Hoppas på en viss förståelse då jag tidigare inte skrivit här och inte kan regelverket och toleransnivåerna så bra.

Intressant träff man får när man söker på hans namn
Citera
2024-04-19, 13:37
  #10
Medlem
Kaliumdikromats avatar
Konstigt med TS tappade intresse för tråden. Hittade ett klipp med Mi/</<elsen:
https://www.youtube.com/watch?v=8KvRodDr07Q
Citera
2024-05-06, 01:05
  #11
Medlem
domregistrets avatar
Nämnda polis förekommer såsom misstänkt gärningsman i ett människorov år 2010 i Ystads tingsrätt. Rimligtvis lades fallet ned eftersom M*kkelsen uppenbarligen senare kom att bli polis.
__________________
Senast redigerad av domregistret 2024-05-06 kl. 01:07.
Citera
2024-05-06, 16:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domregistret
Nämnda polis förekommer såsom misstänkt gärningsman i ett människorov år 2010 i Ystads tingsrätt. Rimligtvis lades fallet ned eftersom M*kkelsen uppenbarligen senare kom att bli polis.


Tackar för ditt inlägg. Uppskattar ditt engagemang och kunskap att kunna kontrollera saker med säkra källor. Ska se om jag kan få fram mera om denna händelse samt annat.
Återigen....Tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in