Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Tja, du kanske tycker att det är helt i sin ordning att kvinnor som får missfall (vilket inträffar vid var 3:e graviditet) inte vågar söka vård/vården inte vågar ge dem vård, med risk att anklagas för abort. Så att kvinnor som får missfall riskerar liv, kropp och hälsa.
Om man är så dum att man inte söker vård så är det upp till den personen. Det finns ingenting som stoppar någon från att uppsöka vård då det inte finns något att frukta.
Om hon har medvetet skadat eller framkallat missfallet däremot så har hon en del att frukta men varför skulle jag bry mig om det? Hon har skadat/mördat sitt barn och bör därmed straffas.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
En latinamerikansk kvinna i Texas
Texas har undantag när moderns liv är i fara.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Visar sig att abortförbud i USA utsätter både kvinnor och foster för livsfara...
Man häpnar verkligen i fräckheten och hur totalt skamlösa ni är. Du har fräckheten att påstå att abortförbud skulle utsätta foster för livsfara, men abort, som per definition är dödandet av ett foster, och därmed det absolut största hotet mot ett fosters liv skiter du fullständigt i. Det finns ingenting,
absolut ingenting, som ens är i närheten av att försätta så många foster i direkt livsfara som abort gör.
En miljon(!!) foster försattes i direkt livsfara och dödades bara under 2023 tack vare abort. Du kommer dragandes med
en anekdot, som garanterat är vinklad och propaganda, och du tror att det på något vis skulle kunna agera som motvikt mot
en miljon mördade foster bara på ett år.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag förstår att vissa kvinnor i USA sexstrejkar.
Ja, några hundra psykiskt sjuka extremfeminister. Effekten är noll utöver att de lyckats med att ge feminismen ännu sämre rykte än vad den redan hade. Jag tackar och tar emot!