2024-11-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag förstår att vissa kvinnor i USA sexstrejkar. För det är rysk roulett att bli gravid i USA, vare sig det är önskad eller oönskad graviditet.

Alltså minskar abortförbud antalet aborter. Bra, då har vi rett ut det.
Citera
2024-11-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det finns nog inga länder där andelen sexuellt frustrerade män är så hög som i feministiska s k "jämställda" länder som alla givetvis har liberala abortlagar så det du säger är bara bullshit.

Men om kvinnor sexstrejkar pga abortförbud så fungerar uppenbarligen abortförbud för att få ner antalet aborter. Något du tjatat om till leda inte är fallet. Lika många aborter kommer ske oavsett har du sagt. Men nu har du alltså ändrat dig?

Ja, att avhållsamhet från sex är den säkraste preventiva metoden, det är allmänt känt. Och?

Skulle kvinnorna ha sex, så skulle abortförbud inte minska abortantalen. Lär dig tänka.
Citera
2024-11-12, 20:56
Medlem
Citat:
Alltså minskar abortförbud antalet aborter. Bra, då har vi rett ut det.

Läs mitt svar till dig nedan:

Citat:
Ja, att avhållsamhet från sex är den säkraste preventiva metoden, det är allmänt känt. Och?

Skulle kvinnorna ha sex, så skulle abortförbud inte minska abortantalen. Lär dig tänka.
Citera
2024-11-12, 20:58
Medlem
Citat:
Tja, du kanske tycker att det är helt i sin ordning att kvinnor som får missfall (vilket inträffar vid var 3:e graviditet) inte vågar söka vård/vården inte vågar ge dem vård, med risk att anklagas för abort. Så att kvinnor som får missfall riskerar liv, kropp och hälsa.

Om man är så dum att man inte söker vård så är det upp till den personen. Det finns ingenting som stoppar någon från att uppsöka vård då det inte finns något att frukta.

Om hon har medvetet skadat eller framkallat missfallet däremot så har hon en del att frukta men varför skulle jag bry mig om det? Hon har skadat/mördat sitt barn och bör därmed straffas.

Citat:
En latinamerikansk kvinna i Texas

Texas har undantag när moderns liv är i fara.

Citat:
Visar sig att abortförbud i USA utsätter både kvinnor och foster för livsfara...

Man häpnar verkligen i fräckheten och hur totalt skamlösa ni är. Du har fräckheten att påstå att abortförbud skulle utsätta foster för livsfara, men abort, som per definition är dödandet av ett foster, och därmed det absolut största hotet mot ett fosters liv skiter du fullständigt i. Det finns ingenting, absolut ingenting, som ens är i närheten av att försätta så många foster i direkt livsfara som abort gör.

En miljon(!!) foster försattes i direkt livsfara och dödades bara under 2023 tack vare abort. Du kommer dragandes med en anekdot, som garanterat är vinklad och propaganda, och du tror att det på något vis skulle kunna agera som motvikt mot en miljon mördade foster bara på ett år.

Citat:
Jag förstår att vissa kvinnor i USA sexstrejkar.

Ja, några hundra psykiskt sjuka extremfeminister. Effekten är noll utöver att de lyckats med att ge feminismen ännu sämre rykte än vad den redan hade. Jag tackar och tar emot!
Citera
2024-11-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynewsdesk
Kvinnor då jag inte är homosexuell. Varför skulle män vilja betala för sex om det vore på låtsas utanför biologin. Det är mina krav som gäller annars får det vara. Help yourself liksom. Jag springer inte efter fittor bara därför. I dont care about era fucking pussies.

Du jagar ju visst det efter vaginor. Du både jagar efter dem och betalar för dem, på samma gång. Så du är allt väldigt beroende av kvinnor, för prostituerade kvinnor är som sagt var också kvinnor. Och tänk om det är en amerikansk eskort du betalar för... Som blir gravid och inte får göra abort i sin delstat i USA. Så hon föder ditt barn och du blir underhållsskyldig osv. Då kanske du hade stått upp för aborträtten i USA.
Citera
2024-11-12, 21:06
Medlem
Citat:

Och? Tror du konservativa och abortmotståndare i regel har något emot att mängden casual sex minskar i samhället?

"Ja vi vill ju verkligen införa abortförbud men nej vi låter nog bli ändå för det skulle leda till att kvinnor slutar ligga runt och inte längre ha dussintals sexpartners innan de fyllt 18 och det är helt enkelt inte ett pris vi är villiga att betala"
// ingen konservativ/abortmotståndare någonsin

Citera
2024-11-12, 21:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, inte av centraliserad makt. Det är din vänsterliberala världsåskådning som dreglar åt den tanken. I varenda land i Väst så har det vänsterliberala etablissemanget blivit allt mer auktoritärt och folket allt mer förslavat. Den vanliga människan är ett kryp i deras ögon som enbart existerar för att tjäna deras intressen och som är helt utbytbar. Du är en deras duktiga idioter.

Däremot, som Project 2025 avser, att omstöpa kulturen i USA bort från detta dekadenta vänsterliberala helvete till en mer traditionell och konservativ sådan samt att en gång för alla krossa den globala vänstern och alla dess ondskefulla hydror och fullständigt radera ut den från varenda institution, ja, det är en tanke som ger "kåtslag", för använda mig av ditt vulgära ordförråd. Sverige behöver en liknande vision. Det är väl bara SD idag som har något som ens kan liknas vid en vision, och för att vara ärlig, så finns det många saker som kan förbättras i deras vision. Resterande partier är bara exakt samma vänsterliberala sörja alltihop.

Det finns förstås inget fel med att konservativa har en större vision av hur de vill att samhället ska formas men det är tydligen okej när vänsterliberaler har det. Problemet som har varit är att det fullständigt saknats visioner inom konservatismen ända sedan efterkrigstiden började och man har ständigt dansat efter vänsterns pipa som ett gäng patetiska fjantar. Jag vet att ni vänsterliberala dårar tror att om bara Trump försvinner så går allt tillbaks till "vanligt", men jag är ledsen att säga det, men Trump är bara början. Trump är ju inte särskilt konservativ egentligen utan bara en populist men han kommer bana vägen för en mycket mer slipad, skicklig och målmedveten radikal konservatism.

Det är ändå lustigt att du vill uttala dig om Project 2025 men när jag frågade dig kunde du inte nämna en enda policy eller vision i det som du anser vara dålig. Du har inte ens läst det utan upprepar bara det du blivit programmerad att säga av media. Jag har inte direkt lusläst det men av det jag läst så var det i stora drag ingenting att klaga på direkt.

Oppsan vilken grandios lovsång, det må jag då säga. Ett tag trodde jag nästan att jag läste Maos lilla röda. Kom också av nån anledning att tänka på det här citatet av Edward Snowden:

"Ultimately, arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say."

Och så kommer du här och sätter självmant på dig kopplet och sätter rumpan i vädret och ber om att få bli rövknullad. Visst flippade universiteten och trans-woke ut men att för den sakens skull upprätta en ultrakonservativ diktatur är ju aningens överdrivet.
Citera
2024-11-12, 21:08
Medlem
Citat:
Läs mitt svar till dig nedan:

Ja och? Poängen kvarstår. Abortförbud minskar aborterna. Alltså har du hela tiden haft fel när du påstått att så inte är fallet.
Citera
2024-11-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Om man är så dum att man inte söker vård så är det upp till den personen. Det finns ingenting som stoppar någon från att uppsöka vård då det inte finns något att frukta.

Om hon har medvetet skadat eller framkallat missfallet däremot så har hon en del att frukta men varför skulle jag bry mig om det? Hon har skadat/mördat sitt barn och bör därmed straffas.

Texas har undantag när moderns liv är i fara.

Man häpnar verkligen i fräckheten och hur totalt skamlösa ni är. Du har fräckheten att påstå att abortförbud skulle utsätta foster för livsfara, men abort, som per definition är dödandet av ett foster, och därmed det absolut största hotet mot ett fosters liv skiter du fullständigt i. Det finns ingenting, absolut ingenting, som ens är i närheten av att försätta så många foster i direkt livsfara som abort gör.

En miljon(!!) foster försattes i direkt livsfara och dödades bara under 2023 tack vare abort. Du kommer dragandes med en anekdot, som garanterat är vinklad och propaganda, och du tror att det på något vis skulle kunna agera som motvikt mot en miljon mördade foster bara på ett år.

Ja, några hundra psykiskt sjuka extremfeminister. Effekten är noll utöver att de lyckats med att ge feminismen ännu sämre rykte än vad den redan hade. Jag tackar och tar emot!

Nu var det inte kvinnans liv som var i fara vad gällde fallet i Texas, utan hennes ena tvillingfoster (det livsdugliga tvillingfostret) liv som var i fara. och därför fick hon inte göra abort av det andra tvillingfostret. Dvs.: man riskerade det livsdugliga tvillingfostrets liv, pga. abortförbud.

Detta var ett önskat fosters liv som var i fara. Pga. abortförbudet. Du verkar ha svårt att förstå skillnaden på oönskat och önskat. Ett oönskat foster dör ändå, trots abortförbud. Medans ett önskat foster har all möjlighet att överleva! Men där utsatte alltså abortförbudet det livsdugliga fostrets liv för fara... Förstår du inte hur skevt abortförbudet är?

Tja, det är även vården som inte vågar ge vård till kvinnor som fått missfall, som sagt. Pga. risken att anklagas för abort. Du verkar ha svårt att förstå vidden av abortförbudet och hur rädda folk blir att anklagas för abort, när det råder förbud mot just abort.
Citera
2024-11-12, 21:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och? Tror du konservativa och abortmotståndare i regel har något emot att mängden casual sex minskar i samhället?

"Ja vi vill ju verkligen införa abortförbud men nej vi låter nog bli ändå för det skulle leda till att kvinnor slutar ligga runt och inte längre ha dussintals sexpartners innan de fyllt 18 och det är helt enkelt inte ett pris vi är villiga att betala"
// ingen konservativ/abortmotståndare någonsin

Amerikanska kvinnor och män har i genomsnitt 7-8 sexpartners under en livstid.

Det där med att tjejer skulle ha 12+ sexpartners innan de är 18 är bara kvinnohatisk propaganda.
Citera
2024-11-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ja och? Poängen kvarstår. Abortförbud minskar aborterna. Alltså har du hela tiden haft fel när du påstått att så inte är fallet.

Det minskar endast abortantalen om folk slutar att ha sex.

Om folk har sex, så minskar inte abortförbud, abortantalen.

Så. Slutar hela USAs befolkning att ha sex, så kommer där i princip aldrig ske några abort (förutom vid någon enstaka våldtäkt då). men det lär heller inte födas några barn.

I Sverige görs det cirka 35000 aborter/år. Och föds över 100 000 barn per år.
Skulle folk sluta ha sex här, skulle det bli minimalt antal aborter. Men också inga bebisar.

Har folk sex: föds det bebisar, men sker också aborter (vare sig abort är lagligt eller olagligt). '

Försök nu tänk till lite.
Citera
2024-11-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oppsan vilken grandios lovsång, det må jag då säga.

Du verkar leva i någon sorts villfarelse där du tror att jag primärt skriver till dig? Självklart inte. Jag är mycket väl medveten om att du är ett hopplöst fall som kommer dö bitter och ensam som en övertygad feminist.

Inte heller lever jag i någon sorts illusion om att du skulle producera något sorts produktivt eller intellektuellt svar. Det är inte för din skull jag skriver någonting här, lilla gumman. Den enda funktionen du egentligen fyller är att man kan vara relativt säker på att om du skriver något så är de faktiska förhållandena mer eller mindre alltid motsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och så kommer du här och sätter självmant på dig kopplet och sätter rumpan i vädret och ber om att få bli rövknullad. Visst flippade universiteten och trans-woke ut men att för den sakens skull upprätta en ultrakonservativ diktatur är ju aningens överdrivet.

Det är det vänsterliberala etablissemanget och systemet som älskar centraliserad makt. Du kan se det inom EU där makten allt mer centraliseras i byråkraters händer nere i Bryssel. Du kan se det i Sverige där staten över tid växt sig allt större och centraliserad i Stockholm med så många olika myndigheter numera att ingen ens vet vad alla heter. I USA ser du samma sak där makten allt mer centraliseras i Washington D.C. i händerna på byråkrater och en oändligt mängd myndigheter. Det är alltså det vänsterliberala systemet som är på väg mot någonting väldigt auktoritärt och diktatur-liknande. Konservativa är för en decentralisering, mindre stat och mindre byråkrati så när du börjar babbla om "ultrakonservativ diktatur" så är det som vanligt bara dina hjärnspöken och okunskap som talar.

Kan du citera var det i Project 2025 står att en diktatur ska upprättas? Eller fantiserade du ihop det bara och har inga som helst belägg för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in