Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Som sagt, frön från opiumvallmo (Papaver Somniferum) kan köpas i nästan varje blomsterhandel! De är inte heller olagligt att odla dem (till skillnad från t.ex cannabis), men så fort du "gör snittet", alltså utvinner opium, så begår du ett lagbrott!
O Peyote-kaktusar är inte heller olagliga. Du får odla dem (om det nu är nån mening med det, du hinner typ bli 60 år innan dem är mogna), men färdiga Peyote är också lagliga att införa.
Det är lite lustigt, för vissa vilt växande svampar (t.ex Psilocybe Semilaceata) är förbjudna att ens plocka!
Fast iof... Hela lagen är ju ett stort skämt!
Som du säger är hela lagen ett stort skämt. Däremot så behöver man inte vänta så länge på att en peyote är mogen. Men det som lönar sig mest är att odla san pedro. Peyote kan vara flera gånger starkare än San pedro eller Pachanoi/peruvianus, men samtidigt så kan den vara lika stark också eller svagare och med tanke på att peyote är mycket mindre än en lika gammal pachanoi/peruvianus så är det mer lönt att berusa sig på pachanoi/peruvianus. Men om man exempelvis ympar lophophora(peyote) på antingen pedro/peruvianus eller den extremt snabbväxande pereskipopsis så får man väldigt mycket peyote, ganska snabbt. Detta är en hobby som jag har.
Men rusen får jag från pedro/peruvianus. (Lögn såklart, jag odlar endast för samlandets skull) Sant iof för jag odlar många andra arter också för att jag älskar växter.