Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-13, 08:35
Medlem
”Den kommunala chefen fick behålla jobbet trots att han är dömd för att ha hotat två barn med en yxa.

Nu kritiseras kommunledningen i Grums för det uppmärksammade beslutet.”

Mannen hade jagat två barn och hotat dem med yxa efter att några ungdomar kastat snö på hans husfasad. Han blev dömd för olaga hot, fick villkorlig dom, mycket på grund av att mannen hävdade att han kunde riskera jobbet. Dagen efter dom meddelade arbetsgivaren att han fick behålla jobbet.

https://www.nwt.se/2024/04/11/kritik-efter-att-domd-kommunal-chef-far-behalla-jobbet-valdigt-omdomeslost-adc96/
Citera
2024-04-13, 08:41
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Ungarna kastade snö på hans husfasad han har rätt att freda sig mot ungdjävlarna. Han skrämde dom bara lite och självklart ska han få behålla sitt jobb.
Citera
2024-04-13, 10:20
Medlem
Men här har vi inte hela historien. Vad de hade gjort tidigare, och han hade kanske yxan i handen just då och sprang efter? Vi vet inte. Folk som försvarar sig får alltid skulden. Och vi vet inte om det var "barn" eller ungdomar.
Citera
2024-04-13, 10:23
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ungarna kastade snö på hans husfasad han har rätt att freda sig mot ungdjävlarna. Han skrämde dom bara lite och självklart ska han få behålla sitt jobb.

Precis! Håller med fullständigt. Ungar ska skrämmas med hot om stryk eller annat som känns psykiskt eller fysiskt när de inte uppför sig. En man med civilkurage och en bra uppfattning om barnuppfostran.
Citera
2024-04-13, 12:57
Bannlyst
Citat:
Korrekt svar! Det där hände väl var och varenda dag i Sverige för 50 år sen? 30 år sen? 20 år sen? Nu? Inte skulle jag anmält någon gubbe som kom ut med yxa när jag var barn om jag kastat snö på hans hus. Man får ju skylla sig själv. Om han däremot verkligen hade huggit med yxan, då är det ju en annan sak. Vad har hänt med det här landet? Man förstår inte.

Det beror ju lite på vad det är för typ av snö, och vart på huset också det här. Sk. "ispärlor" på fönsterrutan kräver ju lite annat agerande än t.ex. en lös snöboll på en stentrappa, eller liknande.
Citera
2024-04-13, 13:10
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck.flashback
Korrekt svar! Det där hände väl var och varenda dag i Sverige för 50 år sen? 30 år sen? 20 år sen? Nu? Inte skulle jag anmält någon gubbe som kom ut med yxa när jag var barn om jag kastat snö på hans hus. Man får ju skylla sig själv. Om han däremot verkligen hade huggit med yxan, då är det ju en annan sak. Vad har hänt med det här landet? Man förstår inte.

Det beror ju lite på vad det är för typ av snö, och vart på huset också det här. Sk. "ispärlor" på fönsterrutan kräver ju lite annat agerande än t.ex. en lös snöboll på en stentrappa, eller liknande.

Vi pallade äpplen när vi var ungar hos en bonde han kom ut med hagelgevär. Gissa om vi sprang därifrån? Blev inget mer pallande av äpplen efter det.
Citera
2024-04-13, 14:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Mannen hade jagat två barn och hotat dem med yxa efter att några ungdomar kastat snö på hans husfasad.

Greps barnen? Vad fick de för straff?
Citera
2024-04-14, 14:25
Bannlyst
Citat:
Vi pallade äpplen när vi var ungar hos en bonde han kom ut med hagelgevär. Gissa om vi sprang därifrån? Blev inget mer pallande av äpplen efter det.
"standard" kan man väl säga? Lite beroende på vart man befann sig i landet. Jag tycker att det är att ta i att komma ut med hagelbrakare för äppelpallning, men visst. Pallade ni inte alls, eller bara inte hos den här bonden?
Citera
2025-08-06, 23:24
Medlem
St*fan Er*ksson. Jättesynd om honom som blev uthängd, men som slapp både fängelse och fick behålla jobbet. Klarar sig utan mycket med manipulation likt de flesta med antisocial personlighetsstörning.
Han har tagit bort sig från flera sidor men finns kvar på krimfup för den som vill läsa domen. Hoppas han slutar trakassera barnen som bor på Hamma*ö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in