2024-04-12, 20:29
Medlem
Hej på er gourmander

Idag slog kreativiteten till. Alternativt brist på vettiga tillbehör.

Jag var sugen på calamares men fick improvisera lite lätt för att skapa en maträtt istället för att sitta och torrtugga calamares.

Vad fanns mer om inte potatisbullar och lingonsylt.

Efter en mycket liten arbetsinsats och en airfryer så har nu en kombination som få tidigare provat sett dagens ljus.

Sötman från lingonsylten gifte sig väl med de frasiga läckerheterna från havet. Potatisen var pricken över i.

En fräsch sallad med tomat, gurka och isbergssallad gav det hela lite färg också.

Prova själva och säg vad ni tycker.
Citera
2024-04-12, 20:31
Medlem
Tack, då vet vi det.
Citera
2024-04-12, 20:33
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Jag tror du får jobba på din humor
Citera
2024-04-12, 20:35
Medlem
Nu åt jag just detta nyss. Inte humor.

Kan förstå om det är en så märklig kombination att folk inte ens vågar prova. Dock missar man något i så fall.
Citera
2024-04-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimme
Nu åt jag just detta nyss. Inte humor.

Kan förstå om det är en så märklig kombination att folk inte ens vågar prova. Dock missar man något i så fall.

Vågar och vågar, det låter vidrigt och jag tror du trollar, alternativt har du rökt på - då smakar allt bra.
Känns som en typisk fredagstråd som åker i korgen, detta.

Prova avdelningen ”humor” nästa gång.
Där har de bara dåliga skämt, som detta
Citera
2024-04-12, 20:52
Medlem
Bedrövligt

Finns det alltså ett krav på att man inte får kombinera dessa?

Är det bara ok att posta om calamares med fetaost och oliver?

Nu åt jag just detta men om ni är för inskränkta för att tro att det går att laga så är det ju en tragisk observation.

Så alla något udda kombinationer kommer anses vara trollande? Detta forum kommer väl bli en kavalkad av makaroner och falukorv då det inte är för ”konstigt”
Citera
2024-04-12, 21:09
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Bedrövligt

Nu åt jag just detta men om ni är för inskränkta för att tro att det går att laga så är det ju en tragisk observation.

Så alla något udda kombinationer kommer anses vara trollande? Detta forum kommer väl bli en kavalkad av makaroner och falukorv då det inte är för ”konstigt”

Någon som blir extremt kränkt och går på offerkoftaförsvar.. Fullt j-a förståeligt att folk tror du trollar som knappt skrivit ett ord på 14 år och sen kommer med världens konstigaste inlägg.

Du hade en hel del sallad till dina "friterade" calamares men valde lingonsylt av allt konstigt i ett kök och undrar varför folk tror att du bara dummar dig . Jag gör det med iofs. Airfryer är en varmluftsugn och calamares måste blivit värre än bildäck.

Calamares i en het panna som sen serveras med en sallad och vinägrett hade vart ett troligt scenario men det du beskriver låter som att man försöker göra det dåligt/barnsligt
Citera
2024-04-15, 16:42
Medlem
Citat:
Bedrövligt

Vi var kanske lite väl hårda där.

Jag lovar att om du postar en video där du tillagar och äter ovanstående maträtt, så kommer Christer Ulfbaage gör detsamma
Du får anonymisera till det bara

Väntar med spänning
/Din kära Christer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in