Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Bor redan i USA. De enda gångerna jag ser ett blängande arabgäng är de få gånger jag besöker Swedistan.
Här är det segregerat och jag åker bil överallt. Dessutom har jag vapen men de har jag inte på mig då det känns onödigt.
Den suburb jag bor i är som Sverige på femtiotalet. I mataffären står det en blond flicka eller gosse vid varje kassa och packar dina varor i papperspåsar och rullar ut dem till din bil i en liten vagn och stoppar dem i bagaget. Förkläden bär de dessutom som i en gammal grosshandel. Försöker du dricksa så vägrar de. De gör det så gärna ändå.
Minns inte när jag såg någon icke vit där eller i området i övrigt. Möjligtvis kan man se lite asiater som är ingenjörer osv och kör Lexus. Inget bus.
På vägen hem i bilen åker man förbi rågblonda grannar som klipper gräset och vinkar glatt. Rena rama Bullerbyn är det.
Skönt att bo i ett sånt område i USA men det lär väl vara dyrt och USA som helhet går ju rejält utför nu, värre än Sverige.
Nu går jag inte direkt i tankarna på att flytta ifrån Sverige permanent men Norge är generellt sett mycket bättre än Sverige... Trondheim är en trygg och bra stad, även gränsen in mot Sverige där Storlien, Åre, Duved osv om man vill stanna kvar. Mindre svenska byar i Norrland med skidturism som håller samhällena levande. Annars har ju El Salvador satt sina bovar i finkan och ser ut som ett land som kommer att blomstra.