2024-04-12, 15:46
Medlem
Jag har nu många bekanta som seriöst funderar på att flytta utomlands pga det ökade våldet och otryggheten i Sverigen. Har ni själva funderat på att flytta och vart i så fall?
Citera
2024-04-12, 15:52
Medlem
Nåt land som inte släpper in araber.
Citera
2024-04-12, 15:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag har nu många bekanta som seriöst funderar på att flytta utomlands pga det ökade våldet och otryggheten i Sverigen. Har ni själva funderat på att flytta och vart i så fall?
Nu lämnar de fetaste råttorna skeppet det land som blev följden av det dom så ivrigt röstat för.
Citera
2024-04-12, 15:53
Avstängd
Negercps avatar
Spanien såklart. Spanien måste ju vara det land där svenskar mest köper bostäder utomlands. Det jävliga med Spanien är att juli och augusti blir varmt som satan. Vill man arbeta där så får du vara beredd att gå ner 50% i lön jämfört med vad du tjänar i Sverige. Mat däremot är inte 50% billigare i deras mataffärer.
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Nåt land som inte släpper in araber.
I Spanien finns tyvärr massor av äckliga Marockaner. Polen och Ungern har ju en riktigt sansad migrationspolitik. Knepiga språk att lära sig dock.
Senast redigerad av Negercp 2024-04-12 kl. 15:56.
Citera
2024-04-12, 15:54
Medlem
One2Manys avatar
Island.

Långt från Ryssland, långt från Babberiet. Brukade jag tänka.

https://www.theguardian.com/world/2022/sep/22/icelandic-police-arrest-four-people-over-alleged-terror-attack-plans

https://twitter.com/lambi_is/status/1766207747966554437

God Fucking Damn It.....
Citera
2024-04-12, 16:02
Medlem
Övre Norrland.
Har bott här i över 10år nu.
Så jäkla skönt att slippa Stockholm.
Citera
2024-04-12, 16:04
Medlem
sebastian66s avatar
Jag har visserligen inte bott i Sverige på sju år utan bor i Asien. Däremot funderar jag på varför man måste flytta från Sverige. Det känns som att det finns utlänningar i hela världen.
Kan det vara möjligt att du inte gillar muslimer och araber måste nog hamna upp i Norrland.
Annars känns det väldigt säkert att bo i Sverige trots allt.
Är väldigt många skyldiga som råkar ut för många konstiga saker. Det är väldigt sällan det händer privata personer som inte har med kriminalitet att göra.
Om man inte har någonting i bagaget eller har att göra med kriminella behöver man inte vara orolig.
Citera
2024-04-12, 16:05
Avstängd
Comitiums avatar
Chicago?
Citera
2024-04-12, 16:11
Medlem
Bor redan i USA. De enda gångerna jag ser ett blängande arabgäng är de få gånger jag besöker Swedistan.

Här är det segregerat och jag åker bil överallt. Dessutom har jag vapen men de har jag inte på mig då det känns onödigt.

Den suburb jag bor i är som Sverige på femtiotalet. I mataffären står det en blond flicka eller gosse vid varje kassa och packar dina varor i papperspåsar och rullar ut dem till din bil i en liten vagn och stoppar dem i bagaget. Förkläden bär de dessutom som i en gammal grosshandel. Försöker du dricksa så vägrar de. De gör det så gärna ändå.

Minns inte när jag såg någon icke vit där eller i området i övrigt. Möjligtvis kan man se lite asiater som är ingenjörer osv och kör Lexus. Inget bus.

På vägen hem i bilen åker man förbi rågblonda grannar som klipper gräset och vinkar glatt. Rena rama Bullerbyn är det.
Citera
2024-04-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Bor redan i USA. De enda gångerna jag ser ett blängande arabgäng är de få gånger jag besöker Swedistan.

Här är det segregerat och jag åker bil överallt. Dessutom har jag vapen men de har jag inte på mig då det känns onödigt.

Den suburb jag bor i är som Sverige på femtiotalet. I mataffären står det en blond flicka eller gosse vid varje kassa och packar dina varor i papperspåsar och rullar ut dem till din bil i en liten vagn och stoppar dem i bagaget. Förkläden bär de dessutom som i en gammal grosshandel. Försöker du dricksa så vägrar de. De gör det så gärna ändå.

Minns inte när jag såg någon icke vit där eller i området i övrigt. Möjligtvis kan man se lite asiater som är ingenjörer osv och kör Lexus. Inget bus.

På vägen hem i bilen åker man förbi rågblonda grannar som klipper gräset och vinkar glatt. Rena rama Bullerbyn är det.
Skönt att bo i ett sånt område i USA men det lär väl vara dyrt och USA som helhet går ju rejält utför nu, värre än Sverige.

Nu går jag inte direkt i tankarna på att flytta ifrån Sverige permanent men Norge är generellt sett mycket bättre än Sverige... Trondheim är en trygg och bra stad, även gränsen in mot Sverige där Storlien, Åre, Duved osv om man vill stanna kvar. Mindre svenska byar i Norrland med skidturism som håller samhällena levande. Annars har ju El Salvador satt sina bovar i finkan och ser ut som ett land som kommer att blomstra.
Citera
2024-04-12, 16:22
Medlem
Människor som hatar invandrare blir invandrare själv, men antar att ironin inte procceseras i hjärnan. "Jag är ju svensk och vit, hur skulle jag kunna bli invandrare"
Citera
2024-04-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Det här med vapen, hur exakt gör det din situation bättre? Om nån pekar ett vapen mot ditt huvud så gör du en John Wick/Charles Bronson/Steven Segal och tar upp ditt vapen och skjuter gänget och sen åker hem till familjen som vanligt? No questions asked? Hur skulle tex Mikael som blev skjuten i huvudet kunnat agera om han bodde i Texas och hade ett vapen?

Om man nu är så tuff så man kan avväpna sin motståndare, varför behöver man ett eget vapen?
Senast redigerad av TorpareBlod 2024-04-12 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in