Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-15, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av stray-
Va?! Såg du samma järnslag som jag såg från Scottie? Galen kontroll. Imponerande att vara så vass i alla lägen!

Han är ungefär lika underhållande som Sörenstam var när det begav sig, inte en enda känsla eller mimik utan bara marscherar fram med robotlikt spel och skördar birdie efter birdie.
Citera
2024-04-15, 21:01
Medlem
Jofs avatar
Scottie har en enorm förmåga och disciplin i sin koncentration när han slår till.
Världen stannar. Bara han och bollen. - Det njuter jag av att se.
Citera
2024-04-15, 22:08
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hi-hi, nei, var vel bare at det fetade var mer som en videreformidling av tips du kanskje har fått selv, for å komme opp på Hc 54, innen du fikk lov til å spille på hovedbanen i din hjemmeklubb.
Hadde ikke veldig mye relevans til golf på dette nivået for å si det på mildeste vis
( men prater gjerne fornuft med deg om du vil, er ikke den som ikke tilgir små feiltrinn)
Jävlar vad kränkt du blev. Behöver du ett safe space är nog Flashback fel ställe.

MUST SEE! Victor Hovland's Over the Top Miracle Swing
https://www.youtube.com/watch?v=m3kL5IVu0j4
Citera
2024-04-15, 22:12
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Han är ungefär lika underhållande som Sörenstam var när det begav sig, inte en enda känsla eller mimik utan bara marscherar fram med robotlikt spel och skördar birdie efter birdie.
Sörenstam hade 100 ggr mer publikkontakt, iaf efter år 2000. Sökte ögonkontakt när någon ropade. Scheffler verkar vara i bubbla tills rundan eller turneringen är slut.
Citera
2024-04-15, 22:12
Medlem
A.Noymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Prispengar vinnaren US Masters golf 2024: 3,60 miljoner dollar
+ en grön kavaj, inte att förglömma.
Citera
2024-04-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Golf är ingen sport, utan en långsam tråkig söndagspromenad på en gräsmatta. Det enda negativa med Trump är att han håller på med denna böghobby.
Men ändå mer spännande än de oändliga långloppen
på skidor där Blomman är den ende som bryr sig.
Citera
2024-04-15, 22:17
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Golf är ingen sport, utan en långsam tråkig söndagspromenad på en gräsmatta. Det enda negativa med Trump är att han håller på med denna böghobby.
Vilka woke-sporter föredrar du? Konstsim, där män numera tävlar?

Golf är enda stora publiksporten i USA med övervägande republikansk publik.
Citera
2024-04-15, 22:26
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Den bäste LIV golfaren blev alltså Bryson
Hans pendelputtning fungerade inte särskilt bra under helgen.

Fenomenal scen när han går omkring med vägvisarskylten på axeln:
https://nypost.com/2024/04/12/sports/bryson-dechambeau-seen-wildly-walking-augusta-carrying-a-course-signpost/
Citera
2024-04-15, 22:51
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Håller med, endast 4dagars cricket vore mer långtråkigt.
Nej har man en Tik-Tok hjärna som drivs av energidryck och glömt äta sin adhd-medicin så förstår jag att golf inte är rätt sport. För oss med normalt psyke så är golf den ultimata sporten. Tre dagars spel leder fram till en uppgörelse sista dagen mellan några få starka som stått pall, där varje sving är som en straffspark i en VM-final i fotboll. Minst tvekan och du är borta. Stor underhållning.
Citera
2024-04-15, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Sörenstam hade 100 ggr mer publikkontakt, iaf efter år 2000. Sökte ögonkontakt när någon ropade. Scheffler verkar vara i bubbla tills rundan eller turneringen är slut.

Min uppfattning om Sörenstam är att det sociala var ett professionellt skådespel.
Citera
2024-04-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
LIV golfarna imponerade inte direkt.
Deras 54 hålsformat tror jag kommer att skada deras konkurrensförmåga på sikt.
Jon Rahm såg för jävlig ut tyckte jag.
Inte samma bett gällande Cameron Hockeyfrilla heller.
Dustin Johnson skall vi inte prata om,vilken misslyckad golfare han var på Augusta denna upplaga.

LIV golfen gör spelare sämre.

Scottie Scheffler regerar.Enkel seger till slut.
Det tror jag också. Drivkraften hos en idrottare är alltid i första hand ära och att vilja vinna. LIV bygger på pengar och har ingen tradition eller själ. Tror någon att Koepka skulle bli lika glad om han vann LIV finale som en major? Glädjen och drivet att träna för att vinna kommer sakta försvinna hos de flesta.
Citera
2024-04-16, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
7.
Man måste ta med i beräkningen att Ludvigs poäng delas med 40 men han har bara poäng från 26 tävlingar. Alla andra i Toppen har spelat minst 40 tävlingar. Snittpoängen per tävling just nu räcker till en andraplats. Så om Ludvig kan prestera på samma nivå 14 tävlingar till så är han troligen 2:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in