2024-04-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror dig. Jag kan satsa 5000 kr på att GM är en tanig invandrarkille.
Hans gun väger säkert mer än hans underutvecklade hjärna......
Men GM är självklart 100% ansvarig för vad han har gjort.
Men de äldre brushorna som beväpnat honom, hetsat honom och fyllt honom med middle eastern macho bullshit, de är medskyldiga.
Vidriga varelser, som drar in tonåringar i droghandel, våld, blod och misär.
Hur fan kan dessa "människor" sova? Varför lever de överhuvudtaget?
Jag skulle ha mer förståelse för dem om de tog livet av sig, pga skuld.
"200 langare i trettioårsåldern har begått självmord" ... det vore faktiskt begripligt.

J-a as.

Ja, det stämmer att det är ett hierarkiskt system och egentligen borde man plocka ned hela gängen.
Jag är säker på att polisen har mer info om just den kretsen. Osäker på vad för möjligheter de har att få med fler än vad de redan har gjort. Kan man utifrån en sådan händelse "vandra uppåt" i ledet även om "ledaren" inte direkt varit med?
Han som blev plockad för grovt vapenbrott var näsra platsen till exempel.
Citera
2024-04-16, 23:09
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Varför vill ni tro det?
För att han borde ha hittats vid det här laget.
Citera
2024-04-16, 23:12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Hur såg gärningsmannen ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Hemligt.

Hade ju helt klart underlättat om allmänheten fick en beskrivning vem polisen söker, inte minst för vår egen säkerhet då denne skjuter folk om inte för att försöka underlätta för polisen om någon sett någon som matchar beskrivningen.
Citera
2024-04-16, 23:20
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Hade ju helt klart underlättat om allmänheten fick en beskrivning vem polisen söker, inte minst för vår egen säkerhet då denne skjuter folk om inte för att försöka underlätta för polisen om någon sett någon som matchar beskrivningen.
Absolut, men dom poliserna vill inte.
Citera
2024-04-16, 23:22
Medlem
McGorbas avatar
Citat:

Ja, det kan man ju faktiskt känna. Men det vore nog tyvärr lite som att beskriva en fluga; öhhh.. svart, vingar och drogs till bajs. Utan att ens skoja.
Citera
2024-04-16, 23:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Inget signalement är oxå ett signalement. På skuggbilder av gänget ser de ut som afrikaner. Kanske en slump kanske inte. Förövaren befinner sig nog på en annan kontinent eftersom han inte hittats.
Citera
2024-04-16, 23:26
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elakfejkare

Ni som skriker more kan glömma det då förövaren aldrig hade planlagt att mörda. Detta skedde i stundens hetta och det var handgemäng. Att vissa får det till mord är bara löjeväckande.

Frågar ni mig som privat person så tycker jag man tar ut de inblandade i skogen skjuter dem i nacken och låter djuren äta upp deras kroppar.
Jag skulle inte ligga sömnlös av det i vart fall.
Mord behöver inte vara planlagt. Men jag är överens med dig om behandlingen av förövaren
Citera
2024-04-16, 23:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Mord behöver inte vara planlagt. Men jag är överens med dig om behandlingen av förövaren

Stämmer. Räcker med insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt att döda.
Här är en bra förklaring.
https://advokatmassi.se/2019/05/20/vad-ar-uppsat-egentligen/

Bonustips: Ring alltid 112 omgående om du anträffar en död person.
Citera
2024-04-16, 23:35
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Tror faktiskt att GM inte är kvar i Sverige.
Det är ju möjligt, men jag tror mer på att han ligger och trycker någonstans i närheten. Det låter lite omständigt och mindre sannolikt att han skulle cykla hem och hämta pass och pengar och hitta någon flight och ta sig till Arlanda och kunna sticka från Sverige, men jag tror nog mer på att han gömmer sig hos någon bekant.
Citera
2024-04-16, 23:40
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Tror faktiskt att GM inte är kvar i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av blamage
För att han borde ha hittats vid det här laget.

Eftersom skjutningen inte verkar ha varit planerad, har jag svårt att tro att skytten skulle hunnit lämna landet utan förberedelser.
Skulle tro att han trycker i en lägenhet om han inte redan är nedgrävd någonstans som straff för att han stört affärerna.
Citera
2024-04-16, 23:48
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Eftersom skjutningen inte verkar ha varit planerad, har jag svårt att tro att skytten skulle hunnit lämna landet utan förberedelser.
Skulle tro att han trycker i en lägenhet om han inte redan är nedgrävd någonstans som straff för att han stört affärerna.
Det beror nog på hur väl försänkt han är i sin miljö. Tror inte han är nedgrävd, det här är snarare en fjäder i hatten. Någon klanen kan plocka fram när det hettar till, en tillgång mao. Eftersom polisen ännu inte fatt tag i aset, har han beskydd. Normalt hade nog ingen velat vidröra GM så det måste finnas backning med tanke på tiden som förflutit.
Citera
2024-04-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Hur såg gärningsmannen ut?
Det cirkulerade en bild på ”X” och enligt den var det en tanig arab med moppemustasch, vet dock inte hur pålitlig källan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in