2024-04-10, 20:17
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Haha fick prata med en vidrig avtrubbad sjuksköterska(?) gulablendkärringjävel som knappt visste något eller ens var trevlig. Allt hon sa var att jag bör ringa VC imorgon. Vilket jag kommer göra. På hennes röst hon tog det som att jag pratade om en förkylning.

Ah okej.. Du fick en sån. Vidriga gammla kärringar som hon ska inte vara kvar i sjukvården. Oavsett vad så löser det sig imorgon.
Citera
2024-04-10, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Ah okej.. Du fick en sån. Vidriga gammla kärringar som hon ska inte vara kvar i sjukvården. Oavsett vad så löser det sig imorgon.
Vidrig gammal kärringjävel som knappt lyssnade bara körde ett upprepat läte så man vill ducka vården egentligen. Dom där måste bort. Jaja det löser sig imorgon jag ringer VC och får en tid. Är inte ett dugg orolig för blodcancer och om jag har det ser jag det som en välsignelse för vill ändå dö.
Citera
2024-04-10, 20:23
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Vidrig gammal kärringjävel som knappt lyssnade bara körde ett upprepad läte så man vill ducka vården egentligen. Dom där måste bort. Jaja det löser sig imorgon jag ringer VC och får en tid. Är inte ett dugg orolig för blodcancer och om jag har det ser jag det som en välsignelse för vill ändå dö.

Njut av alkoholen nu, låta inte haggan leva räntefritt i ditt huvud bara.
Citera
2024-04-10, 20:27
Medlem
Babydolls avatar
Har du även feber som kommer och går?
Utan andra symptom som halsont/hosta?
Citera
2024-04-10, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Njut av alkoholen nu, låta inte haggan leva räntefritt i ditt huvud bara.
Det är precis vad jag gör den där kärringen är ute ur bilden ha det bäst min vän skål.
Citera
2024-04-10, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Har du även feber som kommer och går?
Utan andra symptom som halsont/hosta?
Svar nej inget alls.
Citera
2024-04-10, 21:14
Medlem
Jag hade suttit på närmast akutmottagning just nu om jag va du.
Citera
2024-04-10, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag hade suttit på närmast akutmottagning just nu om jag va du.
Kan jag springa ditt eller? Blev visad att ringa VC imorgon.
Citera
2024-04-10, 21:30
Medlem
Ring VC i morgon och hoppas dom tar dig på allvar

Det kan vara levern med också allvarligt.

Det är alltid lätt att tänka in det värsta men det kan vara det värsta, men det kan också vara något lindrigare.

Det är ett tecken på mental styrka att agera när en märker ett möjligt problem, bra av dej.
Citera
2024-04-10, 21:42
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det verkar finnas väldigt många möjliga anledningar till blåmärken.
Absolut gör det det. Äter Waran för att hålla PK-värdet i schack och när det blir för högt har jag väldigt lätt att få blåmärken, då räcker det med att stöta i något lite lätt.
Citera
2024-04-10, 22:01
Medlem
crusades avatar
Bältros? Är du över 50?
Citera
2024-04-10, 22:31
Medlem
Citat:
Mår förjävligt faktiskt men det är sedan innan dessa märken började blossa upp så ser inget samband. Trötthet pga depression och dålig sömn jag tror min trötthet beror på.
Det finns många anledningar till blåmärken
Några har ju skrivit blodcancer, eller leukemi men då borde du ha några av dessa symptom:

Halsinfektioner eller andra infektioner som håller i sig länge.
Trötthet.
Viktnedgång utan anledning.
Svettningar nattetid.
Smärta i skelettet.
Blåmärken och s.k.peketier, blödningar i huden.
Svullna lymfkörtlar eller förstorad mjälte.

Vid blodprov på VC får du svar på bl.annat de vanligaste fynden där ev. dessa förändringar skulle kunna vara tecken:
Anemi, dvs. brist på röda blodkroppar, då hemoglobinhalten sjunker till under det normala, minskning av de vita blodkropparna vid akuta leukemier och en ökning vid kroniska leukemier samt minskat antal trombocyter, dvs. blodplättar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in