2024-04-10, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
För de av er som tror att detta är ett nytt fenomen som invandrare dragit hit får tänka om… just detta tillvägagångssätt har används av ”sjysta” vita bygggubbar många gånger förr! Bara att kolla på typ vilken lite större stad i Sverige så har detta hänt, minst en gång senaste 20 åren av helt vanliga svenska byggherrar med tveksam moral.

Nu kommer det hända en gång i veckan.
Citera
2024-04-10, 14:08
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
"Om en organisationsform som visat sig vara extremt livskraftig i den kriminella miljön: klanen”.

Vilket är, på grund av att Mellanöstern-kultur är en kriminellt tänkande sådan med våra mått mätt. Det smälter in perfekt i en form av brottslighet och där det finns mycket att ta/pengar.
Ännu mer så när den bjuds in här och inte behöver oroa sig över att tappa ansiktet eftersom det är inte den egna mormodern eller en muslimsk bank som rånas och utnyttjas. Allting tillhör människor man antingen ogillar från start eller ändå inte har någonting gemensamt med eller delar en historia med.

Svenskarna har vägrat att förstå detta, och tror i stället att antirasism/trams är berömvärt som ger pluspoäng på en gudomlig skala. Men som rent konkret bara skadar oss och hela landet.
Citera
2024-04-10, 14:13
Medlem
Det är inte det enda. Jag har personlig vetskap om en BRF som rövknullats av personer i tidigare styrelse. Stor BRF, och _mycket_ pengar. Flera saker ledde till att det var möjligt, men främst genom att ingen förutom två i styrelsen brydde sig, så felaktiga fakturor kunde betalas. Sen hade de i styrelsen på något vis uppenbarligen en relation med de som skulle utföra arbetena så de skulle få ta del av pengarna. Främst överpris av arbeten, tex måla några kvm vägg i garaget för närmare 10kkr, och genom att utförare tagit betalt för material och andra utgifter på arbeten som var kontrakterade som helentreprenad.

Lovar att återkomma med mer senare, men just nu förmodar jag att om det blir publikt skulle det påverka priset på min bostad, och jag vill flytta snart. Tills dess får det här ha status av "trust me bro"...
Citera
2024-04-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ok. I TS står att "deras hem riskerar att säljas på exekutiv auktion", det är alltså själva fastigheten som säljs till ny ägare?
Om dom inte klarar av att betala av räntor och amorteringar på lånet, som finns kvar, samt hyra så blir det personlig konkurs.
Man har besittningsskydd.
Senast redigerad av tjanska 2024-04-10 kl. 14:37.
Citera
2024-04-10, 14:40
Medlem
Kan det vara Solvinkeln Fastigheter? Bygger mycket i Huddinge, från Södertälje.
Citera
2024-04-10, 14:54
Medlem
Twitterturkens avatar
Det intressanta är att samma människor som vägrat handla på babbelivs för att man inte vill bli blåst mer än gärna pungar ut några miljoner kronor till samma babbe om han tar på sig en kostym och kör vax i håret.
Citera
2024-04-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulkulhjul
Kan det vara Solvinkeln Fastigheter? Bygger mycket i Huddinge, från Södertälje.

Det tror jag inte. Enda kopplingen jag kan se till Södertälje är att en av bolagsmännen bor i en Brf i Södertälje i vilken han sitter i styrelsen för. Men alla i den Brf:ens styrelse bor i föreningen. Den byggdes dessutom 2016-2017.
Citera
2024-04-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Det tror jag inte. Enda kopplingen jag kan se till Södertälje är att en av bolagsmännen bor i en Brf i Södertälje i vilken han sitter i styrelsen för. Men alla i den Brf:ens styrelse bor i föreningen. Den byggdes dessutom 2016-2017.

S H är grundare och ägare av Solvinkeln, från Södertälje.
Citera
2024-04-10, 15:23
Medlem
Citat:
S H är grundare och ägare av Solvinkeln, från Södertälje.

S H är grundare, från Huddinge.
Citera
2024-04-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsraketen
S H är grundare, från Huddinge.

Bor i och är från är två olika saker!
Citera
2024-04-10, 15:28
Medlem
Citat:
Bor i och är från är två olika saker!

Med tanke på att SH bott där han bor sen långt innan Solvinkeln grundades, så skulle jag klassa det som är ifrån i detta fallet.
Citera
2024-04-10, 15:31
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Beirut kallades tidigare "Mellanösterns Paris". En stad fylld av kultur och skönhet.

Invandrarna i Södertälje är inte libaneser utan Asyrier och Syrianer. Huvuddelen har sina rötter i Turkiet, några i Syrien. Men inte i Libanon, där Beirut ligger.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assyri...erige#Historik

Förtala inte de kristna libaneserna! De är oftast goda människor! Beirut var en vacker och besöksvärd stad före den iranska och palestinska ockupationen!

Om du har missat så är det en stor andel från Libanon som är syrianer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in