Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Alltså. Vad någon journalist med egenintresse skriver om honom är ganska ointressant. Om han nu var bra på riktigt, kul! Men tills dess att jag ser en match själv där han faktiskt är bra kommer jag inte ändra ståndpunkt. Tycker bara det är konstigt att han fick så svala betyg på flashscore och sofa om han nu var så bra?
Nu har jag bara sett fem minuter av matchen så kan bara svara i generella termer. Sofascore, whoscore m.fl. bygger på statistik varför arbetet utan boll och insatsen i sin helhet försvinner. Jag läser därför knappt dessa betyg längre då de är missvisande.
Om det är det för Bergvall i stort i denna match vet jag inte. Jag konstaterar dock att han stressar Ipswich till bolltapp i 3:e minuten varpå Tottenham får till en fin omställning. I fjärde minuten stressar han ånyo Ipswich så Tottenham vinner boll. Insatser jag antar ger absolut noll poäng i statistiken men som ett mänskligt öga värdesätter.
Om man vill ha en spelares insats utan att behöva se en match skulle jag rekommendera att läsa ett flertal mänskliga betygsättares omdömen samt att själv ta del av statistiken.