2025-02-16, 17:53
Medlem
trazkeis avatar
Älskar tunneln Bergvall åkte på.

Bolltappet just efter var också lustigt. Höll i bollen och letade efter en sidledspassning eller passning hemåt. Men det fanns inga så han fick panik och förlorade bollen.
Senast redigerad av trazkei 2025-02-16 kl. 17:55.
Citera
2025-02-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det är det som är så jävla märkligt med att han blev så upphaussad att till och med Barcelona jagade hans underskrift. När han spelade för Djurgården förra säsongen så gjorde han knappt något avtryck. Han kunde glimtvis göra något bra på planen precis som nu för Spurs, men större delen av matchen var han anonym och blev ofta utbytt.

Det påminner lite om när United betalade £70 miljoner för Højlund bara för att han var en ung skandinav
som påminde lite om Haaland i utseende och spelsätt.

En bra mittfältare ska inte synas. Rodri gör i de allra flesta matcher inget märkbart avtryck men är likväl världens bästa mittfältare.

Bergvall spelat extremt moget för sin ålder och har dessutom fysiken för toppfotboll. Inte ett dugg märkligt att klubbarna vill ha honom.
Citera
2025-02-18, 03:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Älskar tunneln Bergvall åkte på.

Bolltappet just efter var också lustigt. Höll i bollen och letade efter en sidledspassning eller passning hemåt. Men det fanns inga så han fick panik och förlorade bollen.
Så löjlig du är, du har nu börjat kolla också enbart för att leta fel.
Citera
2025-02-18, 07:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Så löjlig du är, du har nu börjat kolla också enbart för att leta fel.
Man måste kolla själv för att få en rättvis bild. Enligt Pravdabladet så avgjorde ju Bergvall matchen. Vi som såg matchen vet att det var en onödig retur som målvakten släppte på ett ganska fattigt avslut. Och i övrigt var han lika meningslös som vanligt.
Citera
2025-02-22, 18:33
Medlem
Citat:
Man måste kolla själv för att få en rättvis bild. Enligt Pravdabladet så avgjorde ju Bergvall matchen. Vi som såg matchen vet att det var en onödig retur som målvakten släppte på ett ganska fattigt avslut. Och i övrigt var han lika meningslös som vanligt.

Efter dagens insats måste du väl ändå vara lite mer övertygad...?

Matchens lirare och lär ha bra chans att bli uttagen i veckans lag. Vilken jävla match han gör!
Citera
2025-02-22, 18:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Efter dagens insats måste du väl ändå vara lite mer övertygad...?

Matchens lirare och lär ha bra chans att bli uttagen i veckans lag. Vilken jävla match han gör!
Missade matchen idag. Kollade på AIK och sedan lite Aberdeen... 😂

Enligt flashscore var han näst sämst i Tottenham? 🤔
Citera
2025-02-22, 19:09
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Missade matchen idag. Kollade på AIK och sedan lite Aberdeen... 😂

Enligt flashscore var han näst sämst i Tottenham? 🤔

Näst sämst även på sofascore. Är nog på FDs interna betygsvärdering han var bäst.
Citera
2025-02-22, 22:58
Medlem
Alasdair Gold ger honom en åtta i betyg och skriver.

A really impressive hard-working display in the centre of the pitch with plenty of quality in his defensive work and use of the ball. Made a great run in the second half that should have ended with Johnson's hat-trick.

Gold är en stor Bergvall-beundrare och jag drar alltid av minst en poäng i mina betyg, men den här gången håller jag med honom om det mesta, men det blir en sjua från mig.

https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/fixtures-results/tottenham-player-ratings-vs-ipswich-31059706?int_source=nba
Citera
2025-02-22, 23:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Intern värdering på 45 miljoner GBP eller 600 miljoner SEK.

"Håhå" - https://x.com/LilyWhiteChris/status/1893337759160643673

Bergvall relax brother 😂 - https://x.com/Moe_thfc/status/1893390498280128703

Killen är klass och det kan ingen förneka.
Senast redigerad av cokehyena 2025-02-22 kl. 23:04.
Citera
2025-02-23, 05:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Alasdair Gold ger honom en åtta i betyg och skriver.

A really impressive hard-working display in the centre of the pitch with plenty of quality in his defensive work and use of the ball. Made a great run in the second half that should have ended with Johnson's hat-trick.

Gold är en stor Bergvall-beundrare och jag drar alltid av minst en poäng i mina betyg, men den här gången håller jag med honom om det mesta, men det blir en sjua från mig.

https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/fixtures-results/tottenham-player-ratings-vs-ipswich-31059706?int_source=nba
Alltså. Vad någon journalist med egenintresse skriver om honom är ganska ointressant. Om han nu var bra på riktigt, kul! Men tills dess att jag ser en match själv där han faktiskt är bra kommer jag inte ändra ståndpunkt. Tycker bara det är konstigt att han fick så svala betyg på flashscore och sofa om han nu var så bra?
Citera
2025-02-23, 08:08
Medlem
Citat:
Alltså. Vad någon journalist med egenintresse skriver om honom är ganska ointressant. Om han nu var bra på riktigt, kul! Men tills dess att jag ser en match själv där han faktiskt är bra kommer jag inte ändra ståndpunkt. Tycker bara det är konstigt att han fick så svala betyg på flashscore och sofa om han nu var så bra?

Nu har jag bara sett fem minuter av matchen så kan bara svara i generella termer. Sofascore, whoscore m.fl. bygger på statistik varför arbetet utan boll och insatsen i sin helhet försvinner. Jag läser därför knappt dessa betyg längre då de är missvisande.

Om det är det för Bergvall i stort i denna match vet jag inte. Jag konstaterar dock att han stressar Ipswich till bolltapp i 3:e minuten varpå Tottenham får till en fin omställning. I fjärde minuten stressar han ånyo Ipswich så Tottenham vinner boll. Insatser jag antar ger absolut noll poäng i statistiken men som ett mänskligt öga värdesätter.

Om man vill ha en spelares insats utan att behöva se en match skulle jag rekommendera att läsa ett flertal mänskliga betygsättares omdömen samt att själv ta del av statistiken.
Senast redigerad av Keus 2025-02-23 kl. 08:30.
Citera
2025-02-23, 08:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nu har jag bara sett fem minuter av matchen så kan bar svara i generella termer. Sofascore, whoscore m.fl. bygger på statistik varför arbetet utan boll och insatsen i sin helhet försvinner. Jag läser därför knappt dessa betyg längre då de är missvisande.

Om det är det för Bergvall i stort i denna match vet jag inte. Jag konstaterar dock att han stressar Ipswich till bolltapp i 3:e minuten varpå Tottenham får till en fin omställning. I fjärde minuten stressar han ånyo Ipswich så Tottenham vinner boll. Insatser jag antar ger absolut noll poäng i statistiken men som ett mänskligt öga värdesätter.

Om man vill ha en spelares insats utan att behöva se en match skulle jag rekommendera att läsa ett flertal mänskliga betygsättares omdömen samt att själv ta del av statistiken.
I en perfekt värld skulle det vara som du beskriver i slutet. Men jag har genom åren lärt mig att inte lyssna alls på vad andra skriver om vissa spelare där hajpen nått en sådan nivå att det blivit en ostoppbar snöboll i rullning. Det finns otroligt många exempel på rent usla spelare som pöbeln gapat om skall in i landslaget. Återstår fortfarande att se om Bergvall är en av dom eller om han är på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in