2025-01-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Äh! Han får ett fritt skottläge djupt inne i straffområdet som han bara har möjlighet att vinkla på ett sätt och turligt nog för honom är det just den vinkeln som målvakten inte står i position för att rädda. Jag tycker att Bergvall är överskattad och ganska dålig. Jag har aldrig påstått att han är efterbliven. Dom flesta gör mål där.

Så från bluff till överskattad.... ett fall framåt!

Fast ärligt talar; kollar du matcherna mot Newcastle och Liverpool eller kollar du highlights? Han är j uppenbart en av planens absolut bästa spelare i båda matcherna. Ger inte så mycket för att han råkar vara inblandad i någon hand-situation eller får ett öppet läge i straffområdet och gör mål.
Det är i spelet i 60 min mot Newcastle och 90 min mot Liverpool som han verkligen gör det bra.

Det kommer garanterat bli fler starter framöver.
Citera
2025-01-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Så från bluff till överskattad.... ett fall framåt!

Fast ärligt talar; kollar du matcherna mot Newcastle och Liverpool eller kollar du highlights? Han är j uppenbart en av planens absolut bästa spelare i båda matcherna. Ger inte så mycket för att han råkar vara inblandad i någon hand-situation eller får ett öppet läge i straffområdet och gör mål.
Det är i spelet i 60 min mot Newcastle och 90 min mot Liverpool som han verkligen gör det bra.

Det kommer garanterat bli fler starter framöver.

Bara att ge honom tid, han är 18, även om det dröjer tills han är 21 innan han blir en startspelare så är det ändå fantastiskt bra jobbat.

Sverige behöver mittfältare så bara hoppas att han fortsätter utvecklas.

Kul att han får mer speltid nu med alla skador.
Citera
2025-01-09, 10:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hans fysik är trots allt inte så dålig. 1.87 m lång och blev hyllad för sin fysik när han kom till Tottenham. Det är väl hans uthållighet och kondition som inte varit på topp? Det som han gjort bra i sina senaste matcher är att han vågar gå in i närkamperna och är inte rädd för att gå in fysiskt i duellerna. Han är yngst i startelvan i ett svagt Tottenham och gör det jävligt bra för att komma från Allsvenskan. Som 18-åring dessutom. Archie Gray som är nån månad äldre och kostade 40m euro (!) ser ut som en pojke i kroppen och är väl inte så mycket bättre egentligen? Britterna älskar dock att hylla sina egna. Bergvall är absolut värd flera chanser efter hans insatser. Det han får nu är extremt nyttig rutin. Några i tråden trodde han skulle lånas ut efter nån månad...men han har alltså sakta men säkert gått från att få starta i EL till att få starta i PL. Kritikerna måste väl ändå tycka det är imponerande?

Jag trodde det, men jag överskattade Spurs. Trodde man skulle få ihop ett lag och ett spel som skulle hålla för att slåss om topp fyra. I ett sådant Premier League-lag har inte Lukas Bergvall något att göra, än. Spurs gör en riktig skitsäsong. Ligaspelet har stundvis varit uruselt. Det öppnar upp för att han (och de andra ungdomarna i laget) ska få chansen och mer speltid.
Citera
2025-01-09, 11:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Var det inte ganska kyligt då?
Kyligt schmyligt!
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Verkar hur som (snart) ha spelat till sig en fast plats i startelvan....eller hur - inte så pjåkigt imo
Tveksamt. Kanske får spela en del om Tottenham bestämmer sig för att vaska säsongen som Mishima är inne på. Annars inte.
Citera
2025-01-09, 11:15
Medlem
Citat:
Kyligt schmyligt!

Tveksamt. Kanske får spela en del om Tottenham bestämmer sig för att vaska säsongen som Mishima är inne på. Annars inte.

Så här lät det för tre veckor sen:
Citat:
Det där har t o m en PL-hatare som jag koll på. Men ändå, Bergvall är i nuläget bara fluff i truppen. Kommer inte erkänna att jag har fel sålänge dom bara känner att han kan spela när dom möter skitlag.

Nu har han startat mot både Newcastle och Liverpool.
Härnäst väntar FA-cupen mot Tamworth (och där lär han starta men den räknas förstås inte), och sen är det derby borta mot Arsenal. Om han startar i den är du beredd att erkänna att du har fel då?

Eller du kanske fortfarande tror på utlåning i januari?
Citera
2025-01-09, 11:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Så här lät det för tre veckor sen:

Nu har han startat mot både Newcastle och Liverpool.
Härnäst väntar FA-cupen mot Tamworth (och där lär han starta men den räknas förstås inte), och sen är det derby borta mot Arsenal. Om han startar i den är du beredd att erkänna att du har fel då?

Eller du kanske fortfarande tror på utlåning i januari?
Tror inte han startar mot Arsenal. Om nu inte Tottenham skiter i om dom kommer hamna på undre halvan i år?
Citera
2025-01-09, 11:41
Medlem
Citat:
Tror inte han startar mot Arsenal. Om nu inte Tottenham skiter i om dom kommer hamna på undre halvan i år?

Han startar för att halva Tottenhams mittfält är borta, så är dom fortfarande borta så lär han fortfarande starta.
Citera
2025-01-09, 12:22
Medlem
Vad som framförallt imponerade med målet var att Bergvall startade i backlinjen och sprang över hela planen, och det efter att ha spelat i 90 minuter där han hade sprungit upp och ner på samma sätt hela tiden. Det är en enorm skillnad mot när han debuterade i Spurs då han orkade med max en halvlek i allsvenskt tempo.
Citera
2025-01-09, 21:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vad som framförallt imponerade med målet var att Bergvall startade i backlinjen och sprang över hela planen, och det efter att ha spelat i 90 minuter där han hade sprungit upp och ner på samma sätt hela tiden. Det är en enorm skillnad mot när han debuterade i Spurs då han orkade med max en halvlek i allsvenskt tempo.
Otroligt kyligt att stänka dit den när läget väl kommer. Riktig järnmentalitet på denna killen. Både i närkamper och i avslutet.

Och han är bara 18 år.
Citera
2025-01-10, 01:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så när det visar sig att Bergvall var en bluff så kommer du skylla det på Tottenham? Är det korrekt uppfattat att du börjar pegga upp detta nu?
Sluta hata.
Citera
2025-01-10, 01:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Gjorde han det bra när han avgjorde mot Liverpool igår?
Han kan göra det bättre!
Citera
2025-01-10, 02:19
Avslutad
Han är gjord för Barcelona tiki taka Xavi hade span på han av ett skäl. Synd att affären inte blev av. Han behöver en städgumma bakom sig för att skina som spelfördelare och dribblare. PL är för mycket man mot man fysik snarare en teknisk briljans som han besitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in