2024-04-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
Du säger att det är enkelt. Men då blir det en följdfråga, hur jobbar de?

Om man vet hur de jobbar så finns det en rimlig chans att skydda sig.

Eller så arbetar han med just detta, eller på nån operatör och vet exakt hur systemet är uppbyggt och kan därav göra det hemma med programmering och lite utrustning!
Citera
2024-04-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man har lyckats hacka systemet, dvs man kommer in i systemet, uppenbart har nätet/mobiler osv mycket dåligt skydd, inte som för banker där man loggar in via fler sätt.

Ja men hur går de till väga? Hur planteras exploiten?

Jag vill helst inte ha gissningar, jag vill veta hur de gör och jobbar.
Citera
2024-04-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ja men hur går de till väga? Hur planteras exploiten?

Jag vill helst inte ha gissningar, jag vill veta hur de gör och jobbar.
Uppenbart går han in på ny registrerade nummer, kontantkort/identitetlöst nummer.

Han sätter sig ner lyssnar av några tusen av dessa.
Citera
2024-04-09, 16:43
Medlem
Citat:
Uppenbart går han in på ny registrerade nummer, kontantkort/identitetlöst nummer.

Han sätter sig ner lyssnar av några tusen av dessa.

Öh? Jag vill inte vara otrevlig men du tillför inget. Jag vill veta hur polisen jobbar.

Jag har jobbat med IT säkerhet och Linux/Unix kluster.

Jag vill veta deras tillvägagångssätt, gärna i detalj.
Citera
2024-04-09, 16:46
Medlem
Jag menar att just nu gör polisen en massövervakning, godtyckligt. De behöver inte ens ha en misstanke enligt den nya lagen.

Så jag är väldigt intresserad av att veta hur de jobbar.
Citera
2024-04-09, 16:49
Medlem
Citat:
Jag menar att just nu gör polisen en massövervakning, godtyckligt. De behöver inte ens ha en misstanke enligt den nya lagen.

Så jag är väldigt intresserad av att veta hur de jobbar.
Man har algoritmer som lyssnar av olika ord, ta ex att du pratar om att köpa en ny säng/tv, helt plötsligt ser du när du går ut på nätet/FB osv att du får reklam på just en ny säng/tv. det räcker bara att lägga in sökord, ex hej jag ringer från banken och du blir spårad.
Citera
2024-04-09, 16:55
Medlem
Citat:
Man har algoritmer som lyssnar av olika ord, ta ex att du pratar om att köpa en ny säng/tv, helt plötsligt ser du när du går ut på nätet/FB osv att du får reklam på just en ny säng/tv. det räcker bara att lägga in sökord, ex hej jag ringer från banken och du blir spårad.

Snälla, jag vet hur AD tracking fungerar. Men jag vet inte hur polisen jobbar.

Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det.
Citera
2024-04-09, 17:02
Medlem
Citat:
Snälla, jag vet hur AD tracking fungerar. Men jag vet inte hur polisen jobbar.

Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det.
Först genom spårning av ord, man får fram en misstänkt, för vidare avlyssning begär man detta.

Veta exakt vem o vad gör man sällan, ibland genom spaning, kartlägger man vart personen befinner sig, man får data via master osv att jobba sig fram inom vilket område man ska sätta in spaning.

Lite därför du hör kriminella, du måsta kasta din telefon jävel, även fast det är en ny kontant mobil.
Citera
2024-04-09, 17:04
Medlem
Citat:
Först genom spårning av ord, man får fram en misstänkt, för vidare avlyssning begär man detta.

Veta exakt vem o vad gör man sällan, ibland genom spaning, kartlägger man vart personen befinner sig, man får data via master osv att jobba sig fram inom vilket område man ska sätta in spaning.

Lite därför du hör kriminella, du måsta kasta din telefon jävel, även fast det är en ny kontant mobil.

Hur planteras exploiten? De kan inte övervaka krypterad trafik utan en exploiten
Citera
2024-04-09, 17:08
Medlem
Citat:
Hur planteras exploiten? De kan inte övervaka krypterad trafik utan en exploiten
Uppenbart behöver man inte placera en exploit, lite det ex Tiktok handlar om.

Man kommer helt enkelt åt användare via operatörer. annars får dom använda egna satelliter för att vara helt skyddade.
Citera
2024-04-09, 17:24
Bannlyst
Det är ju ingen hemlis om alla vet.
Citera
2024-04-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är ju ingen hemlis om alla vet.
Sant men någon polis borde ju ha läckt information? Då du inte behöver ha någon hög position för att få tillgång till hemlig avlyssning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in