• 5
  • 6
2024-10-10, 05:52
Medlem
Wrossmols avatar
Ingen. Världen styr sig själv.
Citera
2024-10-11, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Jo precis, men att det är motståndare det handlar om framkommer ju ändå ganska tydligt utan översättning.
Nja, man vill få det att framstå som en ”person” eller ett väsen för att kunna skrämma och styra folk. Ordet satan betyder ordagrant anklagaren.
Orkar inte gå in ordagrant på allt det här för det är extremt komplicerat och komplext som kräver många års studier (för min del) av olika tolkningar från diverse ordnar för att plötsligt en dag förstå vad allt detta egentligen betyder. Diskuterar det inte med alla äldre bröder heller (med äldre menar jag hög grad) eftersom inte ens alla de har gått in så djupt på djupet i detta. Men inte omöjligt att jag på ålderns höst skriver ner mina tankar med förklaringar och källor och som sedan kan komma att finnas på våra frimurarbibliotek för den som vill förkovra sig och sväva ut och inveckla sig i ämnet 🙂
Citera
2024-10-11, 07:43
Medlem
Egentligen ingen som styr världen för det ser man på hur kaotiskt allt egentligen är. Det är mer eller mindre slumpen som avgör om något styrs i någon speciell riktning.

Att det finns makthavarkretsar av olika slag som försöker styra världen är helt klart. Alltså vi har ju massor av olika organisationer av olika slag. Företag, myndigheter, intresseorganisationer, regeringar och sexklubbar...
Citera
2024-10-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Nja, man vill få det att framstå som en ”person” eller ett väsen för att kunna skrämma och styra folk. Ordet satan betyder ordagrant anklagaren.
Orkar inte gå in ordagrant på allt det här för det är extremt komplicerat och komplext som kräver många års studier (för min del) av olika tolkningar från diverse ordnar för att plötsligt en dag förstå vad allt detta egentligen betyder. Diskuterar det inte med alla äldre bröder heller (med äldre menar jag hög grad) eftersom inte ens alla de har gått in så djupt på djupet i detta. Men inte omöjligt att jag på ålderns höst skriver ner mina tankar med förklaringar och källor och som sedan kan komma att finnas på våra frimurarbibliotek för den som vill förkovra sig och sväva ut och inveckla sig i ämnet 🙂
Jo jag förstår, att där är djupare vetskap att klura ut om detta, förmodligen egentligen inte så svårt, men ändå inget att avhandla om på ett internet forum.
Citera
2024-10-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De som styr syns inte. Har inget behov av att synas heller.
Precis. Och tänk om dessa personer har tillgång till en pryl som gör det möjligt att styra en människa till 100% Tankar, val o handlingar.
Tänk att bli utsatt för en sån grej ;x
Tänk om man använde en sådan pryl med adolf hitler. Förståru hur sjukt
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här