2024-04-08, 22:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det går inte att kontakta kundtjänst då jag inte är direkt kund där. Det kräver inlogg via BankID, vilket svarar att jag ej är kund och kopplar då inte vidare (både på hemsida och om man ringer). Det är så kundservice fungerar idag, man trollar bort kunderna. Har skickat ett mejl till min hyresvärd, fastighetsbolag, som är kunden hos Tele2.
Varför registrerar du dig inte som kund då, och får grundutbudet i Tele2 Play?
2024-04-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Varför registrerar du dig inte som kund då, och får grundutbudet i Tele2 Play?
Jag har ju basutbudet genom min hyresvärd. Det är väl runt 25 kanaler. Tycker nog det räcker ganska bra för det mesta. Detta betalar jag ju för redan då det ingår i hyran. Ska jag ha mer så kostar det också mycket mer då jag får betala för samma kanaler en gång till först innan jag kan fylla på med extra.

Annars så vore det ju trevligt med Allsvenskan, F1, TV10 och kanske några bra filmer. Men måste säga att det inte är värt priset när jag undersöker vad det skulle kosta. Hade jag bott i eget hus hade ju allt genast blivit helt annorlunda då jag själv fått köpa allt.
2024-04-08, 23:23
Medlem
Citat:
Jag har ju basutbudet genom min hyresvärd. Det är väl runt 25 kanaler. Tycker nog det räcker ganska bra för det mesta. Detta betalar jag ju för redan då det ingår i hyran. Ska jag ha mer så kostar det också mycket mer då jag får betala för samma kanaler en gång till först innan jag kan fylla på med extra.

Annars så vore det ju trevligt med Allsvenskan, F1, TV10 och kanske några bra filmer. Men måste säga att det inte är värt priset när jag undersöker vad det skulle kosta. Hade jag bott i eget hus hade ju allt genast blivit helt annorlunda då jag själv fått köpa allt.

Jag har fortfarande inte fått tillbaka kanalerna
2024-04-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolidoo
Här kan man konstatera att de är fler som har problem, särskilt i Lund:https://downdetector.se/problem-storningar/tele2/
Jag fyllde på i statistiken. Ingen tv.

Citat:
Jag har fortfarande inte fått tillbaka kanalerna
Nä, inte min heller. Stendöd.

Ibland så dör mottagningen, speciellt på dagtid/eftermiddag. Men då endast högst några minuter. Gissar att det då handlar om någon service eller liknande. Att de kopplar om eller byter ut något. Enstaka gånger har det varit kanske 30 minuter eller en timme. Men aldrig så här länge!
2024-04-09, 08:03
Medlem
Fortfarande ingen funktion. Hjälper inte heller att kanalsöka på nytt.
2024-04-09, 08:25
Medlem
Bazze1s avatar
Hände för mig också två gånger t.o.m.

Första gången för 4-5 veckor sen efter ett timslångt strömavbrott och för 2 veckor sen efter ännu ett strömavbrott.

Första gången ringde jag Tele2 (90 222) och förklarade situationen och dom skulle skicka en serviceman...dagen efter fick jag söka om kanalerna....andra gången gick det lite snabbare 7-8 timmar efter en omsökning av kanalerna.

Är inte personligen kund betalar mitt utbud genom hyresvärd/hyra.

Strömavbrott och omsökning av kanaler år 2024 är under all kritik.

PS: Bor inte i Lund.
Senast redigerad av Bazze1 2024-04-09 kl. 08:30.
2024-04-09, 08:43
Medlem
Citat:

Jag har också mitt utbud via Tele2 (fd Comhem) TV/Bredband/hemtelefon (inte haft något strul likt vad du har, bor dock inte i närheten).

Har aldrig haft något problem att komma fram till kundtjänst (förutom ibland lång väntetid), aldrig behövt identifierat mig som kund (kan bero på att jag ringer från min hemtelefon som är via Tele2, tre hål i väggen). Tycker ändå att du som kund i ett Comhemhus (tre hål i väggen) ska ha rätt att komma fram till kundtjänst utan att behöva identifiera dig.

Du är faktiskt också kund (även om det går via din hyresvärd), men kanske kan du be någon granne som har hemtelefonen via Tele2 att ringa kundtjänst. Annars är det väl bara att ta kontakt med hyresvärden så får de ta denna kontakt.

Ps Har haft mycket (andra) problem med Comhem under de minst 20 åren jag nyttjat dessa. Ds

Tillägg:
Kom på nu att jag fick ett sms från Tele2 den 25:e mars, där det stod: Det kommer att utföras ett elarbete i ditt område som påverkar vår leverans till dig. Arbetet kommer att pågå mellan (ett datum och klockslag 07 - 16. Vi beklagar ev besvär detta kan orsaka.

Jag ringde Brf och frågade om de kände till något elarbete/strömavbrott, det gjorde de inte. Det blev varken strömavbrott eller någon störning på nätet. Vet i f.an vad Tele2 håller på med!
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-04-09 kl. 08:53.
2024-04-09, 09:21
Medlem
Citat:

Nu hat jag fått tillbaka mina! Hur har det gått för dig, KamratBlue?
2024-04-09, 09:44
Medlem
Citat:
Nu hat jag fått tillbaka mina! Hur har det gått för dig, KamratBlue?
Det fungerar nu. Fick göra kanalsökning på ena tv:n som tappade dem när jag gjorde det innan. Det har tydligen även blivit HD där det är tillgängligt. Inget man meddelat mig tidigare. Man kan ju undra varför det tog sån tid att lösa det? Men jag tänker inte ringa och fråga dem.
2024-04-09, 10:30
Medlem
Citat:
Det fungerar nu. Fick göra kanalsökning på ena tv:n som tappade dem när jag gjorde det innan. Det har tydligen även blivit HD där det är tillgängligt. Inget man meddelat mig tidigare. Man kan ju undra varför det tog sån tid att lösa det? Men jag tänker inte ringa och fråga dem.

OK, vad bra!
2024-04-09, 11:44
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Nu skrev jag inte att du skulle ha mer eller betala för något. Tele2 Play ingår i grundutbudet, men man måste registrera sig hos Tele2 för att kunna logga in. Det är väldigt praktiskt att ha med sig kanalerna på surfplattan eller mobilen.

https://www.tele2.se/kundservice/tv-...d-grundutbudet
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2024-04-09 kl. 11:46.
2024-04-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nu skrev jag inte att du skulle ha mer eller betala för något. Tele2 Play ingår i grundutbudet, men man måste registrera sig hos Tele2 för att kunna logga in. Det är väldigt praktiskt att ha med sig kanalerna på surfplattan eller mobilen.

https://www.tele2.se/kundservice/tv-...d-grundutbudet
Var hittar jag abonnentnummer, jag har inget eget avtal med dem? Det är min hyresvärd som har ett avtal med Tele2.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in