2024-04-11, 11:46
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Se på fan. Har missat att låtsasjournalister inom alternativmedia kör med samma drama content-farming som låtsasjournalister på youtube och twitter håller på med. Scoopet i sig vart ju inget av värde men jag är övertygad om att han tjänade sig en rejäl hacka på detta med sitt "Jag tog en för laget. Swischa mig valfri summa" upplägg. Att det är själva förhållandet i sig som är det mest intressanta blir tydligt när man läser tråden.

Har inga större förhoppningar om att resten av släppet som sägs komma under de nästkommande veckorna kommer vara mer intressant. Jag utgår från att man släpper sina tyngsta grejer först för att bygga på hypen och kanske sparar nåt till finalen också, men har svårt att tänka mig att man börjar med det minst intressanta.

Oavsett vad så kommer CP att behålla uppmärksamheten ett par veckor medens han håvar in stålar från samma yp av människa som för några år sen skulle prenumererat på HäntExtra.

Skulle du kunna definiera låtsasjournalist i förhållande till en ”äkta” journalist?

/AI
Citera
2024-04-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Skulle du kunna definiera låtsasjournalist i förhållande till en ”äkta” journalist?

/AI

Dåligt utbildade, knappt verksamma hobbykrönikörer som "tar en för laget" och tigger om swischpengar.

Har du råkat på något youtubedrama någon gång? Har du läst en tidning någon gång? Där finns en skillnad.
Citera
2024-04-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Gola, är ett av orden som visar på att han inte är en journalist. Tar in kriminella invandrares språkbruk som även handlar om att människor som begår brott inte ska sätta dit varandra när de utsätter andra för brott. Alltså att inte vittna är den enda kodexen som finns då det skulle pajas de kriminella överenskommelser som gjorts.
Citat:
Det här är en kille tjejer bör passa sig för.

Ordet gola kommer ifrån romani, precis som ordet tjej, som du själv använder...

De fick tydligen en son också, enligt denna sida:
Citat:
"...Over two years, he developed a romantic relationship with Osman, during which he professed to have converted to Islam for her sake, leading to the birth of a son within their relationship."
https://www.garoweonline.com/en/news...lleged-convert

Nä, hela denna historien verkar bara fejk rätt igenom, det lär nog visa sig att han varit olycklig kär bara...
Senast redigerad av Haschpundaren 2024-04-11 kl. 12:08.
Citera
2024-04-11, 12:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninecats
Kan vara så enkelt att det bedöms onödigt att lägga energi på sådan dramaturgi, tystnad kanske blir mer talande.

Eller så kanske de vill distansera sig från Bilan nu när de vet att hon läcker som ett såll. En följd av detta blir väl att ingen i framtiden kommer att säga något i förtroende till varken Bilan, Christian eller Pavel.
Citera
2024-04-11, 12:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Dom verkar ju vara precis lika knäppa båda två.

Ja "lika barn leka bäst". De tillhör båda "journalistikens" undervegetation längst till vänster och längst till höger.
Citera
2024-04-11, 12:33
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Dejta sin fiende i två år? Det krävs en skräddarsydd psykopat för att ro den skiten i hamn.
Hört talas om agenter i krig? De är allt annat än psykopater även om deras roll blir just den.
Citera
2024-04-11, 12:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
De fick tydligen en son också, enligt denna sida:
https://www.garoweonline.com/en/news...lleged-convert
Nä, hela denna historien verkar bara fejk rätt igenom, det lär nog visa sig att han varit olycklig kär bara...

Tror du att de har barn tillsammans?
Citera
2024-04-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tror du att de har barn tillsammans?
Är du dum i huvudet?
Det står ju tydligt att jag tycker att hela historien är påhittad, gissningsvis en hämnd för ett brustet hjärta.
Citera
2024-04-11, 12:44
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Dåligt utbildade, knappt verksamma hobbykrönikörer som "tar en för laget" och tigger om swischpengar.
Haha, följ godtycklig språkpolissida och du ser att "högutbildade" journalister kommer ur den generation som föll som en sten i PISA-testerna. Ändå får de hjälp av en hel allmänhet som skickar in rättningar.
Citera
2024-04-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Saknar journalistutbildning??
Citera
2024-04-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barb1z

Det är väl rätt uppenbart att han i ganska stor utsträckning bara är ett troll? Han verkar även ha ett stort behov av att söka bekräftelse och uppfattas som "skön" i sina kretsar.

Många tragiska personer i denna soppa. Och då har jag inte ens nämnt Pappa Osman.
Citera
2024-04-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barb1z

Du behöver inte ha utbildning för att få kalla dig journalist i Sverige. Det är ingen skyddad titel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in