2006-08-12, 14:24
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Usch, så onödigt. Ett forum som ska bestå av en allmän chattråd där alla posthorar och en requesttråd där folk önska låtar, ser noll framtid för något som kommer leva i några veckor till på sin höjd.
Citera
2006-08-12, 14:39
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
"Flashback Radio" som underforum?

Kan det hjälpa till att öka intresset för denna forumsdel så tycker jag det är värt ett försök.
Ett underforum till ett i övrigt nästan dött forum? Behövs väl inte!

Har inte shout cast ersatt Radio Nord, Syd och Nova? Finns det egentligen något som är värt att kallas Piratradio idag?

Vore rätt naturligt att webradiodiskussioner läggs direkt i delforumet då det är "pirat"utsändningarnas efterträdare.

Satte fnuttar kring pirat, vore kanske bättre att kalla det oberoende eller fria utsändningar?
Citera
2006-08-12, 14:50
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Ett underforum till ett i övrigt nästan dött forum? Behövs väl inte!

Har inte shout cast ersatt Radio Nord, Syd och Nova? Finns det egentligen något som är värt att kallas Piratradio idag?

Vore rätt naturligt att webradiodiskussioner läggs direkt i delforumet då det är "pirat"utsändningarnas efterträdare.

Satte fnuttar kring pirat, vore kanske bättre att kalla det oberoende eller fria utsändningar?

Ok, men då borde de byta namn på forumet bara.
Citera
2006-08-12, 14:53
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Usch, så onödigt. Ett forum som ska bestå av en allmän chattråd där alla posthorar och en requesttråd där folk önska låtar, ser noll framtid för något som kommer leva i några veckor till på sin höjd.

Nej, chattar gör man ju på irc-kanalen, likaså önskar låtar. I forumet ska man diskutera gamla och kommande sändningar, samt sändningsteknik, och på så sätt få lite struktur på det hela. Men fortsätter vi såhär däremot, så kommer radion vara död inom ett par veckor, som du säger.
Citera
2006-08-12, 15:00
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Ok, men då borde de byta namn på forumet bara.
Namnändring av delforum brukar inte vara några större problem. Några andra har ändrats nyligen.

Det som kan vara ett hinder är att det verkar som att Amatör- & Piratradio har en extra skyddande hand över sig. Det livräddades för något år sedan då det inte fanns någon mod som var intresserad av att modda där. Det har stått pall för omstruktureringar trots en tynande tillvaro.

Här finns ett gyllene tillfälle att kanske få lite liv i forumet igen, utan att ge avkall på de diskussioner forumet var ämnat att innehålla. Vilka de nu kan ha varit?
Citera
2006-08-12, 16:47
Medlem
GreenManalishis avatar
När Überlord körde sin webbradio härom året hamnade diskussionerna i Amatör- och piratradio. I och för sig det kanske inte utgör prejudikat
Citera
2006-08-12, 17:06
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Ok. Just nu diskuteras radion i dessa två trådar:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=356523
http://www.flashback.org/showthread.php?t=359778

Det är väl i så fall hög tid att sammanfoga dem och flytta till radioforumet. Någon?
Citera
2006-08-12, 17:12
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Ok. Just nu diskuteras radion i dessa två trådar:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=356523
http://www.flashback.org/showthread.php?t=359778

Det är väl i så fall hög tid att sammanfoga dem och flytta till radioforumet. Någon?

Vi flyttar inte loungetrådar med 99% chat till ett "seriöst" forum. I hemelektronik bör bara själva funktionaliteten, utveckling mm diskuteras medans man tar de lite mer mjuka delarna i loungen.

Min åsikt, jag vet inte vad elektonikmoddarna tycker.
Citera
2006-08-12, 17:16
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Vi flyttar inte loungetrådar med 99% chat till ett "seriöst" forum. I hemelektronik bör bara själva funktionaliteten, utveckling mm diskuteras medans man tar de lite mer mjuka delarna i loungen.

Min åsikt, jag vet inte vad elektonikmoddarna tycker.

Ok, men diskussionen är nästan identisk i de båda trådarna...
Citera
2006-09-05, 20:30
Medlem
Rauzs avatar
"Ja" till en egen forumavdelning...dock tycker jag den ska ligga i Loungen, eftersom det rätt lätt kan bli lite chattigt.
Allt som stärker Flashback som community tycker jag borde stödjas av Flashbacks admins.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in