2024-04-09, 14:06
Medlem
FlavorFuegos avatar
Jag har uber körkort for regniga dagar. Tar lite tid att skaffa dock.
Har oxa två inneboende som hjälper. Utan dem hade jag varit rökt.

Behover du hjalp med cv, chatgpt kan skapa dig en två minuter. Kolla upp, tog mig 3 minuter att lära. Copy/paste din cv och copy/paste jobb beskrivningen, sen ger du instruktioner vilka nyckelord du vill anvanda. Enklare an vad du tror.

Deppa hjälper inte. Du måste aktivt hallå dig flytande. Jag tränar, lagar mat, pumpar ut jobb ansökningar. Knarka inte!

Lycka till brosan. Det inte lätt att vara en man in den har världen.
Citera
2024-04-09, 14:10
Medlem
Jantejantejantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlavorFuego

Behover du hjalp med cv, chatgpt kan skapa dig en två minuter. Kolla upp, tog mig 3 minuter att lära. Copy/paste din cv och copy/paste jobb beskrivningen, sen ger du instruktioner vilka nyckelord du vill anvanda. Enklare an vad du tror.

Deppa hjälper inte. Du måste aktivt hallå dig flytande. Jag tränar, lagar mat, pumpar ut jobb ansökningar. Knarka inte!

Du menar snarare "Det är inte lätt att vara slav i den här världen"
Citera
2024-04-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasHans
Jag har precis fått sparken.
Kan inte hantera detta på ett vettigt sätt och har fått svåra självmordstankar då jag har bostad och lån att betala. Inga barn eller så, vilket är bra. Har samtidigt bakomliggande problem med depression och kontakt med psykiatrin. Sannolikheten att jag får ett annat meningsfullt jobb är liten.

Kan jag vända mig till akuten, eller kommer de bara skicka hem mig igen?
Någon som har tips på hur jag kan hantera detta, vilket är svårt då jag försöker hålla undan vissa tankar?

Vänd dig omgående till psykakuten!
Citera
2024-04-09, 17:13
Medlem
-Hengpung-s avatar
Att vara arbetslös är ett val. Det finns jobb överallt. Imorgon beger du dig ut till arbetsplatser du tycker verkar intressanta och söker jobb hos dem. Går det inte vägen kan du alltid åka till din lokala McDonalds, där kan du få ett jobb.
Citera
2024-04-09, 21:25
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlavorFuego

Så fint svar. Från en medmänniska till en annan. Hoppas att allting blir jättebra för er båda!
Citera
2024-04-09, 21:27
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Att vara arbetslös är ett val. Det finns jobb överallt. Imorgon beger du dig ut till arbetsplatser du tycker verkar intressanta och söker jobb hos dem. Går det inte vägen kan du alltid åka till din lokala McDonalds, där kan du få ett jobb.

Lägg ner. Så länge du inte har befunnit dig i en depression eller livskris så kan du ta och hålla tyst. Jag kan lova dig att du inte skulle få jobb på McDonalds ens om du försökte, med tanke på din brist på empati.
Citera
2024-04-09, 21:30
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Du menar snarare "Det är inte lätt att vara slav i den här världen"

Varför klankar du ned på en enkel lösning på ett problem som känns övermäktigt för trådskaparen för tillfället? Filosofiska floskler kan man älta när man löst sin tillfälliga kris.
Citera
2024-04-10, 13:46
Medlem
Tack ska alla ha som har kommit med förslag på hur jag kan komma på fötterna igen. Mycket klokhet och jag är glad att så många engagerat sig.

Just nu så får jag hjälp och gör inte något förhastat.
Citera
2024-04-10, 17:46
Medlem
nonameds avatar
Var en person på psyk som hade kört sitt företag i botten och brutit ihop.
Citera
2024-04-11, 07:00
Medlem
Muppetys avatar
När jag blev uppsagd så bombhotade jag IF Metall, försökte ta livet av mig samt blev inlagd på psykiatrin. Inget att rekommendera, men visst fan känns det surt!
Citera
2024-04-11, 07:07
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasHans
Tack ska alla ha som har kommit med förslag på hur jag kan komma på fötterna igen. Mycket klokhet och jag är glad att så många engagerat sig.

Just nu så får jag hjälp och gör inte något förhastat.
bara o njuta av lite ledighet ifrån en sju-till-fyra stress det är få förunnat att få slappna av lite grann innan nästa gigg innan du vet ordet av så har du hittat nåt betydelsefullt, behöver inte vara förvärvsarbete nödvändigtvis - jag lovar dig
Citera
2025-03-29, 18:44
Medlem
mata inte trollet
man får inte sparken utan vidare
trollet har säkert gjort sig förtjänst av sparken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem