Citat:
Ursprungligen postat av
FitGirlie
Hormonerna ändras.
Börjar tro detsamma.
Alltså, att det inte är något fel någonstans.
Idag tog jag en väldig lång tur i staden (Gbg) med cykel och snabb promenad i sammanlagt 4 timmar. Idag är ännu varmare och solen lyste kraftigare än igår, vårens första riktiga steg efter den här långa vintern.
Något märkligt hände .
Som genom en osynlig makt , något jag inte rår över, kände jag mig uppfyllas med optimism och självförtroende helt bara på egen hand, utan att fått någon annan stimulans än att jag gick i mina egna skor hela dagen.
Det kanske är så att övergången från mörker till ljus föder ett slags temporär förvirring och en förskjutning i tiden och rummet ?
När jag vibbar in mina arbetskamrater så säger dom sig vara påverkade av vårens ankomst, men de verkar helt opåverkade enligt mig. Jag blir bara helt bäng och har t.o.m svårt att formulera fullständiga meningar utan att staka mig hela tiden och måste övertänka hela tiden vad jag ville ha sagt. = Jäkligt o-spontant
Det hela känns ju som en mindre övergående psykos av något slag ( Inte för att jag vet vad en psykos är egentligen)
Energin som frigörs varje gång 2 veckor under våren, är inte att leka med har jag lärt mig. Inget som oroar mig men varje gång totalt oförberedd på styrkan