2024-04-08, 16:37
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Tänk er detta gänget Jan Emanuel , Leif Ivan Karlsson , Bert Karlsson och Sara Skyttedal
+ E-TYPE
Citera
2024-04-08, 16:39
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sverige har 20 ledamöter.

Spärren är 4%.

Dvs kommer de öht över tröskeln så är det mycket sannolikt att de får minst 2 ledamöter.

Det beror lite på hur många röster som "försvinner" på andra partier som hamnar under tröskeln.
Hur kan du få det till 2 platser med 4%? KD fick 2 platser i förra valet med över 8%.
Citera
2024-04-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Han tjänade inte ihop sina miljoner på invandring per se. Han sålde ett koncept utomlands för ett upplägg inom missbruksvården om jag minns rätt. Kanske inte minns det helt hundra, men det var där han gjorde stora pengar om jag förstått det rätt.

https://www.expressen.se/nyheter/han...lyktingbarnen/

Citat:
Han tjänar miljoner – på flyktingbarnen

Han lever lyxliv på skattebetalarnas pengar.

Förre S-politikern Jan Emanuel Johansson, 41, fakturerar skattebetalarna 60 000 kronor per månad - per barn - för att ordna familjehem åt ensamkommande flyktingbarn.
Citera
Medlem
Citat:
Tänk er detta gänget Jan Emanuel , Leif Ivan Karlsson , Bert Karlsson och Sara Skyttedal

Hjälp vilket mardrömsgäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jo. Men det bor ju tyvärr en del idioter i det här landet.
Tyvärr finns det många idioter i det här landet, men jag håller tummarna att de inte orkar lyfta på arslet och rösta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
+ E-TYPE

Ja vikinga E-type får vi inte glömma
Citera
2024-04-08, 16:45
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Ja vikinga E-type får vi inte glömma
Han ska med, vare sig han vill det eller ej 🧐
Går liksom inte förlora med denna låten som partilåt

https://youtu.be/HoT1GFrMods?si=a2D_lgAEr5_3kMnO
Citera
2024-04-08, 16:45
Medlem
Amors avatar
Känns väldigt andefattigt detta måste jag säga. Alldeles för sent dessutom. Att vara spela på att vara lite antietablissemangshöger hade kanske funkat 2015 eller liknande. Nu verkar många inom "lätt-högern" ändå till sist accepterat SD. Varför skulle de bli eld och lågor över detta?

Medborgerlig samling hade ett jättebra case när folk var emot dö men för förnäma för att vilja befatta sig med SD. Det flög inte i huvudtaget, varför skulle detta kunna flyga?

Vad det gäller EU-kritik finns det ingen trovärdighet alls kring Sara Skyttedal, då hon har varit väldigt federalistisk lagd och haft fler topposter inom EPP, hon har bara jamsat med etablissemanget nere i Bryssel, varför skulle någon lite på henne nu?

Har aldrig hör Jan-Emanuel säga någonting i huvudtaget om EU.

Känns som att det här kommer vara lika misslyckat som Afs.
Senast redigerad av Amor 2024-04-08 kl. 16:47.
Citera
2024-04-08, 16:47
Medlem
Var är Alexander Bard?
Citera
2024-04-08, 16:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Hur kan du få det till 2 platser med 4%? KD fick 2 platser i förra valet med över 8%.
Sant, jag måste ha kollat fel siffror. Bra att du uppmärksammade detta.

Vänsterpartiet fick 6.8% förra EU-valet men fick endast 1 mandat.

Dvs, det är därmed princip otänkbart att Skyttedal som tvåa på listan kommer behålla sina plats i Bryssel och alla hennes förmåner.
Citera
2024-04-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
+ E-TYPE
Jag hör dig! Vad som än händer i morgon kommer att få överraskningseffekter inom alla politiska läger, tippar jag.
Citera
2024-04-08, 16:51
Medlem
Van Nostrands avatar
Vilken cirkus. Nu har man media på kroken, vilket är helt nödvändigt. Snyggt spelat måste man säga. Underbart och bisarrt med helikoptern!
Citera
2024-04-08, 16:51
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

+ Edvard Blom, kungen, Mikael Persbrant å Leif GW, Bianka ingrosso och Gunilla Persson.

Då jäklar, då blir det heta diskussioner med lite substans i 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in